585 Reacties
4 maanden geleden
36 weken vandaag en woog vanochtend 110kg. Ik ben nu dus 18kg aangekomen. Ik was al te zwaar toen ik in verwachting raakte. Vanwege knieoperaties, dan ben je minder mobiel ook. Maar het kindje is ook best flink. Vorige controle was hij al 2,3kg en zit dus volgens de vk prima op zijn eigen curve. Hij is ook wat langer in de beentjes gemeten dan standaard is. Mja niet zo gek ook. Mijn man is 1.89 en ikzelf 1.77
4 maanden geleden
Ik woog voor mijn zwangerschap 51 kilo en weeg nu... ja ja.. 73 kilo! Vandaag op de 40 weken. Voel me een rolmops ✌🏻 houd heel veel vocht vast en de kleine zwemt heerlijk in het vruchtwater..
4 maanden geleden
Reactie op Chantal1491
Ik kan je als oedeemtherapeut adviseren de juiste compressiekousen te drage ...
Off-topic, maar aangezien ik lees dat je oedeemtherapeut bent, vroeg ik me af of het zin heeft om compressiekousen te dragen in de loop van de dag als de onderbenen, enkels en voeten al dik zijn. Heeft dat dan nog zin of vererger je het dan alleen maar omdat het vocht dan nergens meer heen kan? Vaak vergeet ik ze namelijk gelijk in de ochtend aan te doen 🫣
4 maanden geleden
Reactie op Guchi
Off-topic, maar aangezien ik lees dat je oedeemtherapeut bent, vroeg ik me ...
Meteen in de ochtend na het opstaan aantrekken en begin van de avond uittrekken. Hierdoor neemt het vocht af en zal er zich minder vocht opnieuw bouwen. Het heeft geen zin om ze pas smiddags te gaan dragen. Verder wandelen (zover het kan) en benen omhoog leggen
4 maanden geleden
12 kg totaal, 5 kilo direct na de geboorte weer eraf. En dan hou ik nog ook veel vocht vast die er ook snel vanaf gaat hopelijk 😅🤞🏻
4 maanden geleden
40+1 en durf niet meer op de weegschaal te gaan staan omdat ik t idee heb weer meer afgevallen te zijn 😢😢😢😢
3 maanden geleden
Ik ben deze zwangerschap maar 3kg aangekomen.. maakte me er zorgen om, maar alles gaat goed met ons kindje. Ik woog aan het begin 75 kg en met bijna 37 weken woog ik 78 kg bij de verloskundige. Wel “fijn” dat ik er straks snel van af ben, maar maakt me toch onzeker, omdat het zo weinig is
3 maanden geleden
Vandaag 40 weken en 6 kilo in totaal aangekomen. Laatste maand niets meer bijgekomen
3 maanden geleden
Reactie op Bloemke13
Ik durf er juist niet meer op te staan omdat er al 20 kg bij is 😅
Dit heb ik ook: 23kg 🫣
Bijna 39 weken
3 maanden geleden
38 weken en +14 kg, vorige zwangerschap 17 kg aangekomen met 41 weken dus we gaan het zien. Het zit puur in mijn buik want de rest is nauwelijks ‘dikker’. Vorige keer was het er ook zo weer af. 😊