585 Reacties
7 maanden geleden
19 weken en +6 kg
Eet wel wat meer maar niet 6 kilo waard vind ik. Vinden jullie het ook moeilijk om aan te komen?
7 maanden geleden
Reactie op SMommy
19+3 en nu 6 kilo aangekomen. Merk dat ik er best wel moeite mee heb omdat ...
Mijn eerste zwangerschap nu : ik ben 22 weken zwanger en 9 kilo erbij ! Ik voel dus met je mee 🫣 best vervelend met kleding enzo
7 maanden geleden
Reactie op Kaatje Gip
19 weken en +6 kg
Eet wel wat meer maar niet 6 kilo waard vind ik. Vinden ...
Die extra kilo's zijn ook zoveel meer dan alleen wat je eet. Je hebt veel meer bloed in je lichaam, houdt vaak meer vocht vast, een extra orgaan en een kindje (ook al is die nog niet zo zwaar).
7 maanden geleden
Voor de dames met een "normaal' BMI zijn dit de richtlijnen, ikzelf zit nu met precies 20 weken op 5 kilo, dan kom ik uit straks op 16 kilo erbij. Wat ik elke zwangerschap (nu mijn 4e) aankwam. Daarbij ben ik redelijk dun/mager na een korte periode borstvoeding al.
Echt heel normaal allemaal, er reageren veel vrouwen hier (in dit topic) met HG, Daarbij werkt het heel anders, en vind het sneu als je je daarmee vergelijkt. Aankomen hoort serieus bij zwangerschap, waarvan veel vrouwen ook nog eens vocht vasthouden.
Het is ook een beetje bedoeld als reserve, die baby's vreten ons straks op. 🙂
Verder geen ervaring met het aankomen tijdens HG, lijkt mij zelf dan weer ontzettend en stressvol, waarschijnlijk zijn daar andere vrouwen dan meer bekend mee en weten ze wat 'normaal' is voor hunzelf als persoon.
7 maanden geleden
Bij 17 weken was ik nog 0,0 aangekomen. 2e zwangerschap (nu jongetje, vorige was een meisje) dus ik vond het best vreemd? Ook geen extreme misselijkheid gehad o.i.d. Ben nu 19 en halve week en hoop dat ik nu wat begin aan te komen, merk in ieder geval dat ik wat meer cravings krijg!
7 maanden geleden
Reactie op CruelladV
Voor de dames met een "normaal' BMI zijn dit de richtlijnen, ikzelf zit nu ...
Maar richtlijnen zeg ook niet heel veel ik zit nu met 19 weken op 10 kilo en ben normaal ook dun en mijn zusje die vrij mager is is 30 kilo aangekomen net als mijn moeder bij haar zwangerschappen dus het is ook wel beetje genetics bepaalt denk ik wij zitten iederengeval ver boven de normalen aankom gewicht 🙈
7 maanden geleden
Reactie op SMommy
19+3 en nu 6 kilo aangekomen. Merk dat ik er best wel moeite mee heb omdat ...
Ik zat in de vorige zwangerschap met 20 weken op +6.6 kg en kwam totaal 14.8 kg aan. Deze zwangerschap zit ik met 21 wk op +7.8 dus ben benieuwd of het op hetzelfde uitkomt. Het was er allemaal trouwens destijds heel snel weer af. Binnen een jaar -24 kg, terwijl ik er dus 15 was aangekomen.
7 maanden geleden
Hier 22+5 weken en 13 kilo bij. Ik probeer me er niet teveel druk om te maken. Ik eet met balans en beweeg elke dag. En sport 2x per week. Zal voornamelijk vocht zijn 🙂