33 Reacties
5 maanden geleden
Ik heb tm 62 12 setjes kleding. 15 paar sokken. 10 rompers lange mouw en 10 rompers korte mouw. 4 pyjama pakjes.
Zo heb ik het bij mijn eerste ook gedaan (en nu nog, maar dan natuurlijk onderbroeken en hemden ipv rompers). Dit werkte voor mij altijd heel fijn, omdat ik me dan niet druk hoefde te maken om de was. Die deed ik namelijk maar 1 keer per week (nog steeds). Ook de opmerking 'het is zo bijgehaald' werkte niet voor mij. Ja, dat is misschien zo. Maar ik laat mijn kind niet in kleding rondlopen die ik niet mooi vind en ik heb echt geen zin om mij in de kraamweek en in de weken daarna druk te moeten maken om het zoeken van leuke kleding. Tuurlijk heeft de eerste bepaalde kleding minder aan gehad, maar het waren allemaal koopjes (aanbieding of vinted) en die kan ik nu mooi weer verkopen voor bijna dezelfde prijs.
Maar dit werkt voor mij he. Is niet zo dat dit moet. Het minimale zou voor mij denk ik 3 van alles zijn
5 maanden geleden
Reactie op Kellaaa
Ik heb in maatje 50 dus echt heel weinig, wel veel gedeelde maat 50/56. M’n ...
Mijn tip is om de kleertjes in maat 50 al bij een webshop uit te zoeken en als favoriet oid te markeren. Als je het mist heb je het zo besteld, de volgende dag in huis en de dag er na kan de baby het gewassen en wel aan 🙂
5 maanden geleden
Ik heb heel veel gekregen van mijn zus die haar tweede dochter precies 9 maand geleden heeft gehad, alles wat nog mooi is schuift ze door naar mij 😅 en ik heb zelf nog gekocht en cadeautjes gekregen. Nu blijkt onze dame ook nog heel groot te worden dus ik hoop dat ze wel een paar weken maat 50 kan dragen 🙈 maar ik heb meeste maat 56, zeker wel 10+ rompers in alle lengtes en 5+ box pakjes, 5+ broekjes en shirtjes en een bak vol met sokken en maillots 😂
5 maanden geleden
Reactie op Kellaaa
Ik heb in maatje 50 dus echt heel weinig, wel veel gedeelde maat 50/56. M’n ...
Het is ook gewoon lastig in te schatten. Bij de eerste hadden wij ook niet veel maat 50. Uiteindelijk is mijn man eind van de kraamweek naar de zeeman gegaan. Hij vond het ook nog wel leuk om 2 extra setjes uit te zoeken. En daarnaast 56 past ook wel snel gewoon even omkrullen. 😊
5 maanden geleden
Reactie op Lovexsharon
Het is ook gewoon lastig in te schatten. Bij de eerste hadden wij ook niet ...
Ik ga morgen eventjes kijken wat ik nou precies heb en misschien toch nog wat bijhalen. Even kijken hoeveel leuke setjes ik kan maken en hoeveel boxpakjes ik nou heb… zet het liever ongebruikt op internet te koop, dan dat ik misgrijp!
5 maanden geleden
Nou ik had dus best wat pakjes dacht ik. Maar ze gaan er hier hard doorheen! Zeker wel 3 pakjes per dag die onder gespuugd worden. Dan is de kast al snel leeg. Ik heb maar wat bij besteld, want is geen doen zo
4 maanden geleden
Ik heb echt super veel maar heel weinig zelf gekocht. Achteraf had ik helemaal niks hoeven kopen, ik heb heel veel gekregen van vriendinnen. Allemaal nog keurig netjes en precies mijn smaak 🥹
4 maanden geleden
Vorige keer had ik 5 setjes in maat 50, maar vond dat toch te weinig😅 m’n man waste zich suf haha (ik kon niet zoveel na keizersnede). En de kleine meid zat 1 maand in maat 50.
Nu heb ik wat bijgekocht en wat gekregen van vrienden dus komen in totaal op 9 setjes maat 50 uit.
In maat 56 paste ze na een maand. Daarvoor zwom ze er echt in. Hebben we in totaal 8 setjes al in de kast hangen (zowel korte als lange mouw ivm zomer)