18 Reacties
één maand geleden
Ik ben sinds haar geboorte (06-07) 2 keer 20 minuten weggeweest zonder haar en 1 keer 3uur😅
Ik heb de behoefte aan tijd zonder haar ook niet echt. Ik doe graag dingen waarbij ze mee kan.
Zometeen moet ik wel weer werken (32uur per week), dus ik denk dat ik dan al helemaal in mn vrije tijd geen andere dingen wil doen dan met haar.
Natuurlijk neem ik wel wat me-time om m’n persoonlijke verzorging te doen. Ik hou er wel van om er verzorgd uit te zien.
Ik denk dat met verloop van tijd misschien wat meer behoefte kan komen aan iets voor mezelf, maar voor nu zie ik dat nog niet zo!
één maand geleden
Mijn kleine man is nu 8 weken. Ik ga sinds 6 weken post partum naar een back in shape klasje 2 keer per week een uurtje en in de weekenden ben ik eigenlijk ook wel vaak 1 dag weg zonder hem (babyshower van een vriendin, verjaardagsborrel, uit eten met vriendinnen etc.). Mijn vriend is dan bij de kleine, hij heeft een minder rijk sociaal leven en gunt mij heel erg die momenten in het weekend! Ik voel me er wel eens schuldig over en vind het naar huis gaan altijd een feestje, maar weet ook dat ik zonder deze momenten echt ongelukkig zou zijn.
één maand geleden
Ik ben 1x gaan boodschappen alleen (denk 1.5uur weg geweest) en 1x naar de kapper (45min was ik weer thuis).
Ik geniet al van een serie kijken met de kleine. Ik zou niet eens meer tijd alleen willen, want die kleine heeft me nodig en wil ook niks missen van zijn ontwikkeling🥰💙
één maand geleden
Mijn zoontje is vandaag 8 weken en ik ben precies 1 keer 15 minuten van hem gescheiden geweest omdat dat niet anders kon 😂 ik heb persoonlijk helemaal geen behoefte om weg van hem te zijn en ik zou mij daar ook schuldig om voelen omdat ik weet hoe hard hij mij nu nog nodig heeft. Hij is nog zo jong… Ik vind dit meer iets voor als hij wat ouder is. En daarbij de tijd gaat me nu al veel te snel, ik wil er geen minuut van missen 🙈
Me time is voor mij: mijn persoonlijke verzorging (lekker uitgebreid douchen, scrubben, maskertje, nagels doen etc) dit doe ik gewoon savonds wanneer hij slaapt. Of een lekkere wandeling, middagje shoppen, lunchen, over de markt; hij gaat overal mee naartoe en slaapt in de kinderwagen 🥰
één maand geleden
Hooguit even snel naar de winkel maar dan wel direct na een voeding zodat ik weer optijd thuis ben voor de volgende voeding. En anders gaat de kleine met mij mee.
Morgen moet ik naar de tandarts maar is mijn vriend thuis en laat ik een zakje gekolfde melk staan voor de zekerheid en anders gaat het de vriezer in.
één maand geleden
Dochter is 10 weken oud. Tot nu toe 1x uurtje theegedronken met een vriendin zonder kids. En 1x een uur rustig in de tuin kunnen werken. Verder neem ik de baby mee overal naartoe. Heb tot nu toe alleen me-time als ze allebei op bed liggen (en dat gebeurt nog niet zo vaak🤣). Ben vandaag gaan zwemmen met mn oudste van 2 jaar (was heerlijk, tel ik ook als me-time) en heb volgende week een babyshower. En ik start volgende week met een avondje sport. Meer me-time komt wel weer over een aantal maanden😊
één maand geleden
Elke week ga ik met een vriendin zwemmen. Dan ben ik ongeveer 2 uur weg. In het weekend ga ik ook vaker met vriendinnen/vrienden wat doen of naar een festival ofzo.
Mijn vriend gaat ook regelmatig weg in het weekend en door de week sport hij ook 1 dag in de week. Ik merk dat ik het ook nodig heb om geregeld tijd voor mezelf te hebben. Vooral nu met 2 kinderen. 😁 Maar ze gaan ook regelmatig mee ergens naar toe.
één maand geleden
Zoontje is nu 9 weken en van me time is het nog niet heel veel gekomen, vooral omdat ik het gedoe vind met kolven. Wel ben ik in de avond regelmatig van huis, maar dan slaapt hij toch. Ook overdag wil ik wel graag wat meer momentjes voor mezelf gaan plannen en daar voel ik me totaal niet schuldig over. Ik laat hem achter in goede handen (z'n vader) en zo kunnen zij elkaar ook steeds beter leren kennen zonder dat ik steeds mee kijk 😂 En ik ben ook gewoon een leuker mens als ik voldoende tijd heb om tot mezelf te komen.
één maand geleden
Waarom zou je je schuldig voelen? Blije mama = blije baby. Je hoeft echt niet alleen maar mama te zijn om een goede moeder te zijn. Je bent veel meer dan dat en dat maakt jou jou. Vergeet jezelf dus niet 💙. Juist super goed dat je dat doet, daar kan ik nog wat van leren!
één maand geleden
Mijn kindje is 8 weken.Ze heeft al bij oma gelogeerd toen wij een bruiloft hadden, gister ook een feest wat van 12 tot 9 duurde.. ik voel me echt totaal niet schuldig, omdat ik weet dat er mega goed voor haar gezorgd wordt. Verder sport ik sinds 2 weken ook alweer 2/3u per week. Natuurlijk heb ik wel altijd weer zin om naar huis te gaan! Ik had een druk sociaal leven voordat ik zwanger was en vind dat ik dit prima kan combineren nu ik een kleintje heb, ik neem haar ook gewoon overal mee naar toe zover dit kan.
één maand geleden
Lekker blijven genieten van de tijd die je hebt. 😊 Ik weet niet of de kleine al in zijn/haar bedje slaapt. Als ze eenmaal rond 19.00 uur naar bed gaan heb je de avonden ook weer voor jezelf of voor jullie samen.
Ik wou dat ik zoveel me time had. Dit is onze 2e zoontje. De oudste is begin deze maand 2 geworden. De dagen zijn dus erg druk en vol. Op het moment ga ik 1 avond een uurtje sporten. Voor de rest neem ik vaak 1 van de 2 kids mee naar bijvoorbeeld de winkel. Savonds lig ik vaak met de kleine op mijn buik tv te kijken. Daar geniet ik dan ook weer van zolang hij dat nog wil. Voor je het weet zijn ze weer groot.
één maand geleden
Soms voel ik me een single mom als ik het zo lees. Ik krijg gewoon geen me-time. En anders gaat het met een hoop gepuf en gezucht want meneer is heel “druk” en moet nog vanalles doen (hij zit niet graag stil). En anders zegt hij al snel: bel dan mijn/jouw moeder op om op te passen…
één maand geleden
Wat goed dat je dit al (kan)doen en helemaal niet schuldig voelen hoor!!!
Ik heb eigenlijk nog geen metime gehad 🥴 heb er wel behoefte aan maar ‘s avonds de deur uit kan echt nog niet ivm plakbaby en borstvoeding. Overdag werkt mn man en in het weekend doen we meestal iets met z’n 5en.
Het komt wel weer. Morgen ga ik met de middelste naar de kinderarts. Ben dan denk ik 1,5 uur van huis. Dat is de eerste keer dat ik niet bij de baby ben. Hopelijk gaat dat goed en kan ik in het weekend gaan beginnen met een uurtje sport.
Maar ik herken je drang helemaal hoor! Maar hier is het bij de vorige kinderen ook nooit meer geworden dan 2x per week uurtje sporten en dan in het weekend misschien een avondje uit of uit lunchen
één maand geleden
Reactie op layla223
Soms voel ik me een single mom als ik het zo lees. Ik krijg gewoon geen me- ...
Heel herkenbaar!
Heb nu tegen mijn man gezegd dat ik op een vaste dag in ieder geval 2 uur voor mezelf wil. 1 uur om te sporten en 1 uur om daarna in bad te gaan.
Zolang het op die vaste dag is (dan is mijn man ook vrij) dan maakt het mij niet uit of het sochtends of smiddags is.
Dit is voor mij even het eerste stapje naar me time. Ik vind het ook lastig ivm bv en een beetje een plakband.
één maand geleden
Reactie op layla223
Soms voel ik me een single mom als ik het zo lees. Ik krijg gewoon geen me- ...
Dat zou er bij echt niet in komen hoor. Je kiest toch samen voor een kindje? Hoe moet dat in de toekomst als hij nu al niet voor het kindje wil zorgen?
één maand geleden
Onze dochter is 8 weken. Ik ging in de kraamweek al even naar mijn ouders zonder baby (gewoon een uurtje, ze wonen tegenover ons) en ben eigenlijk in de 2e week al weer echt op pad gegaan, lunchen met een vriendin bijv, dan was mijn vriend thuis.
Ik merkte dat ik het echt nodig had even mezelf te zijn zonder baby. Vooral ook omdat ik zwanger veel niet meer heb gedaan door lichamelijke klachten en daardoor best wel depressief was. Voor mijn zwangerschap was ik altijd bezig en weg dus dat was een heel groot contrast.
Nu sport ik 1 avond per week, ga 1 avond een stukje fietsen en in het weekend ga ik meestal vrijdag of zaterdagavond weg, naar vriendinnen of de kroeg. Soms gaat ze naar mijn moeder en doen mijn vriend en ik samen iets leuks. Vorige week samen naar een concert geweest. En we gaan meestal in het weekend ook wel met z’n 3en op pad, even naar de stad of op visite ergens.
Ben ook blij dat ik bijna weer mag werken, want zit al vanaf 20 weken zwangerschap thuis door bekkenklachten..
Ik heb mij er geen moment schuldig over gevoeld dat ik alleen van huis ga en geniet van even mijn eigen ding doen. Niet mijn hele leven draait alleen om de baby en ik ben naast moeder ook partner en gewoon ik. Hartstikke belangrijk om die rollen ook te blijven vervullen naar behoefte!Dan kun je denk ik het beste voor je baby zorgen. Happy mom happy baby.
één maand geleden
Elke dag in ieder geval in de avond een uurtje, sporten of uitgebreid douchen/skincare routine, nagels doen etc. En verder wanneer ik wil ga ik er een paar uur op uit, uiteten, borrelen met vriendinnen of winkelen. De ene week is dit 2 avonden andere week helemaal niet. Maar die momenten zijn me echt heilig, onze baby slaapt alleen maar in de draagzak dus ik kan haar niet zo makkelijk meenemen dat ze lekker in de kinderwagen gaat slapen. Dan moet ik haar dutjes constant verstoren of alleen lopend op pad. Ik mis haar soms wel maar voel me totaal niet schuldig. Ik ben zo’n relaxte moeder door de momentjes voor mezelf, daar doe je je kindje ook een groot plezier mee. En lekker bij papa in de draagzak vindt ze net zo fijn!