12 Reacties
10 dagen geleden
Hoi hoi! Ik snap dat je er onzeker van wordt.
Ik durf niet te zeggen hoeveel hij krijgt. Maar als ik hem de fles geef, lukt meer dan 140ml ook echt niet. Vaak 120 Max.
Drinkt wel vaker dan 6x.
Dus wellicht is dat een optie? Om wat vaker een fles te geven?
10 dagen geleden
Misschien beginnen met 6x145 en als hij dat goed pakt 6x150. Kleine stapjes.
Maar ook… als je merkt dat het niet werkt voor je kindje en 6x140 voor nu het fijnste is, dan lekker zo doorgaan. Als je een blij kindje hebt wat tevreden is en het verder goed doet, dan je niet te veel onzeker laten maken door het CB! 😘 jij voelt het beste aan wat goed is voor je kindje en een gemiddelde ontstaat ook doordat sommige kindjes onder het gemiddelde zitten (en sommige daar boven).
10 dagen geleden
Mijn zoontje is 15 weken en weegt bijna 7 kg (al 4kg toen hij geboren werd). Hij krijgt nog 7 voedingen en op een dag dat ik werk krijgt hij flesjes van 120ml en doet het hier goed op. Denk dat de hoeveelheid die jij geeft echt zo gek nog niet is.
Misschien een tip: op facebook heb je een borstvoedingsgroep waar je vragen kunt stellen aan lactatiekundigen, die hebben er veel meer verstand van als het CB. Je kunt dan ook een afbeelding van de curve meesturen bij je vraag. Succes!😊
10 dagen geleden
Mijn dochter van 3 maanden weegt 6 kg en krijgt 6x120 ml. Heb je toevallig de metingen in de WHO curve gezet, die is speciaal voor kindjes die uitsluitend bv krijgen en dan kan de curve er nog wel eens heel anders uit zien.. ik gebruik daar zelf de ‘Child Growth’ app voor
10 dagen geleden
Dat wat Tessa zegt. Het is normaal dat de groei van kindjes die alleen bv krijgen eerder afbuigt dan die van kindjes gevoed met kv. De WHO groeicurve is anders dan die van cb, omdat dat dat precies het verschil is - bv vs. kv. Weet dat jouw lichaam aanmaakt wat jouw kindje nodig heeft, waar kv gevoede kindjes (en ik zeg niet dat het slecht is, alleen anders...) een vast aantal voedingsstoffen krijgt per 30ml water.
Gewoon lekker bv blijven kolven en je kindje blijven volgen. Hier een kindje van ruim 16 weken en 6,5kg en drinkt flesjes van 120ml en soms zelfs maar 80 (6 voedingen op een dag) maar groeit prima. De samenstelling is voor ieder kindje anders en daarom zullen de hoeveelheden ook verschillen. Laat je niet gek en zeker niet stressen door het cb. Desnoods even schakelen met een lactatiekundige. 🙏🏼🌹
10 dagen geleden
Dankjewel voor jullie reacties! Heel fijn!
Ik ga eens proberen met 5 ml op te hogen en mocht hij dan alsnog veel spugen, toch maar gewoon volgen wat hij nodig lijkt te hebben…
Hij woog bij de geboorte 3 kilo, dus was sowieso al iets lichter dan gemiddeld. Goed om te weten dat er nog een andere curve is! Ik ga het meteen nakijken.
9 dagen geleden
Reactie op Ebony1310
Dat wat Tessa zegt. Het is normaal dat de groei van kindjes die alleen bv k ...
Dit! Bij mij op het consultatiebureau zeiden ze dat bij borstvoeding de curve rond deze tijd gaat aflopen. Ik geef borstvoeding (weet niet hoeveel) op verzoek en mijn baby is 7kg en nu 14 weken.
9 dagen geleden
Ik kolf ook (helaas) fulltime ivm schisis. Wij geven ons zoontje van 11,5 week elke 2,5 uur een fles van 120cc. In totaal zo’n 7 a 8 flessen per etmaal. Hij weegt nu ongeveer 5,2 kg en is vrij lang. Hij drinkt het meestal op, niet altijd.