20 Reacties

één dag geleden

Onze zoon, 16 weken, 7,5 kilo drinkt 4 x 180+6 en 1 x 90+3 om 22:00, zijn laatste voeding is om 18:30 en valt zo rond 19:30 inslaap.

één dag geleden

Zoontje van net 3 maanden 8,1 kilo 🙈 maar nou geef ik wel 100% borstvoeding. Dan schijnt het niet uit te maken

één dag geleden

Reactie op Sanma

Onze zoon, 16 weken, 7,5 kilo drinkt 4 x 180+6 en 1 x 90+3 om 22:00, zijn ...
Hoe doe je dat met 4 uur tussen de voedingen en bijv een kort slaapje? Die van ons kan nog geen 2 uur wakker zijn en al helemaal niet als hij moet 'wachten' op een voeding. Dus komen daarom op 3 uur tussen de voedingen..

één dag geleden

Onze zoon is 18 weken en woog vorige week precies 7 kilo. Hij krijgt 5 flessen van 180+6. Zijn laatste fles is vaak rond 21:30 en komt dan pas weer om 7 uur. Tijden zijn; 7:00, 10:30, 14:30, tussen 17:30 en 18:30 en rond 21:30. Wellicht helpt het om de fles van 19 wat later te geven. Misschien komt die dan snachts niet.

één dag geleden

Reactie op Charis91

Onze zoon is 18 weken en woog vorige week precies 7 kilo. Hij krijgt 5 fles ...
Het begint bij ons al in de ochtend. Hij maakt dan meestal een kort slaapje van 800 tot 845 ongeveer.. hij redt het dan nooit tot 1030 zoals jullie dat doen. Slaapt die van jullie s ochtends langer?

één dag geleden

Reactie op Momoftwo20202024

Hoe doe je dat met 4 uur tussen de voedingen en bijv een kort slaapje? Die ...
Hij slaapt vaak 2 kleine dutjes tussen de voedingen, de eerste voeding krijgt hij vaak tussen 07:00 en 08:00 maar net wanneer hij wakker wordt. Slaapjes heb ik verder losgelaten, hij slaapt overdag namelijk belabberd haha, bij onze dochter ook gedaan (zij is nu 22 maanden). Ik heb helaas geen tips maar misschien kleinere flesjes aanbieden en dan een flesje meer?

één dag geleden

Reactie op Annoniempjesss

Zoontje van net 3 maanden 8,1 kilo 🙈 maar nou geef ik wel 100% borstvoedin ...
Haha heerlijk!!

één dag geleden

Reactie op Sanma

Hij slaapt vaak 2 kleine dutjes tussen de voedingen, de eerste voeding krij ...
Ja ik twijfel soms ook, of een flesje of nog een poging naar bed voor een tweede dutje tussen twee voedingen. Maar dat kost zo veel moeite om hem nog even in slaap te krijgen. Dat ik dan denk 'dan maar om de 3 uur een voeding' scheelt een hoop frustratie denk ik.. maar blijf me verbazen dat het zoveel andere wel lukt om er overdag standaard 4 uur tussen te laten haha

één dag geleden

Ja ik twijfel soms ook, of een flesje of nog een poging naar bed voor een t ...
Oh dit is precies waar wij tegenaan lopen! Heeft je kindje wel honger dan om de 3 uur zeg maar? Ik heb het idee dat ons zoontje dat niet altijd heeft maar ik weet ook niet zo goed wat ik dan moet doen inderdaad als ik geen energie heb om hem weer in slaap te krijgen. Soms is het dan nog even een half uurtje rekken met spelen maar dan doe ik vaak toch een flesje. In principe kan hij er wel 4 uur tussen laten denk ik dan maar hij wordt wakker en dan is het inderdaad uitzitten tot de volgende fles.

één dag geleden

Het begint bij ons al in de ochtend. Hij maakt dan meestal een kort slaapje ...
Meestal gaat hij tussen 08:00 en 08:30 naar bed en wordt dan rond 10 uur wakker. En dan geef ik zijn fles om 10:30

één dag geleden

Reactie op Miepfer

Oh dit is precies waar wij tegenaan lopen! Heeft je kindje wel honger dan o ...
Ja daar lijkt het wel op, hij heeft er in ieder geval echt zin in.. enthousiast en ongeduldig naar de fles kijken met mondje zo zoekend open als ik hem aanbiedt en drinkt ze meestal op.. als we hier even ontspannen konden spelen om te rekken zou ik het doen, maar hier wordt rekken de hele tijd rondlopen met m, dat hou ik ook niet vol haha

één dag geleden

Reactie op Charis91

Meestal gaat hij tussen 08:00 en 08:30 naar bed en wordt dan rond 10 uur wa ...
Ah ja, inderdaad. Dan zou ik dat ook kunnen redden. Met even wassen en aankleden na het wakker worden. Maar hier dus maar een kort dutje helaas.. het zal vast weer veranderen binnenkort, dan lukt het misschien wel.

één dag geleden

Hier een zoontje van 14 weken en 7.5 kg. Hij krijgt een combi van afgekolfde melk en kunstvoeding. Wij zitten nu op 6 flessen van 180 ml per dag.

één dag geleden

Onze zoon is 13 weken, 6 kilo. wij geven nu 5 flesjes van 200ml (drinkt ze ook nooit helemaal op) Om 6:00, 10:00, 14:00, 18:00 en 22:00.

één dag geleden

Ah ja, inderdaad. Dan zou ik dat ook kunnen redden. Met even wassen en aank ...
Hoelang slaapt je kindje dan? En hoe snel gaat hij weer naar bed nadat hij wakker is?

één dag geleden

Wij geven onze dochter, 4 maanden, 7.5 kilo, 4x210 om 08.00-12.00-16.00-19.15. Dan slaapt ze de nacht door. Haar wakker tijd is meestal 1,5 a 2 uur. Slaapt meestal tot 07.30 en dan van 09.30-11.30, 13.30-15.30 en 17.00-18.00. Tenminste dat proberen we aan te houden, maar lukt lang niet altijd hoor. Soms wordt ze ook al na een half uur wakker uit een slaapje maar dan speel ik even met haar en leg haar dan na een uurtje of zo weer weg en dan lukt vaak nog een tweede kort slaapje voor de volgende fles.

één dag geleden

Het begint bij ons al in de ochtend. Hij maakt dan meestal een kort slaapje ...
Hier ook een vroege ochtendslaper. Standaard 1,5 uur na opstaan. En soms wordt hij 6:15 al wakker gegild door zijn grote zus. Als hij dan een vroeg/kort dutje doet zijn het er vaak twee voor zij. 11 uur fles. Bijvoorbeeld 2x een half uur en vervolgens probeer ik wel die middagslaap zo lang mogelijk te maken. Zelfstandig in slaap laten vallen maar als hij na 30 min wakker wordt wieg ik hem soms wel twee tot drie keer aan toe terug in slaap.. Einde dag is hier altijd lastig want dan slaapt ie vaak maar ergens een half uurtje en is dan eigenlijk rond half 7/7 uur meer moe dan hongerig.

één dag geleden

Ja daar lijkt het wel op, hij heeft er in ieder geval echt zin in.. enthous ...
Haha ja dat ontspannen spelen is ook maar soms hoor. Meestal is het huilen omdat hij nog moe is en dat gaat dan vast ergens over in honger en dan mis ik die signalen 😓 en inderdaad, veel rondlopen...

één dag geleden

Onze dochter is nu 20 weken, gecorrigeerd 16 weken. Weegt 7.1 kg. Zij drinkt 2x 6 schepjes En 2x 5 schepjes. Het is wisselend wat ze ervan op drinkt. Ze laat gem. 3.5 a 4 uur tussen voedingen. Krijgt fles rond; 7 a 8 uur 11 a 12 uur 15 a 16 uur 18 a 19 uur.

één dag geleden

Mijn zoontje is ook bijna 4 maanden en 7.1 kg. Alleen komt hij al na 2/3 uur voor een flesje.. is dit normaal? Wie heeft dit ook? Doe ik iets verkeerd? Ik geef nu sinds kort 180 (6 schepjes) Heel soms nog 150 (5 schepjes)