10 Reacties

4 maanden geleden

Ik zou ff voor zekerheid je verloskundige appen/bellen! ☺️

4 maanden geleden

Mijne beweegt ook minder (ben 39 weken) maar ik voel hem wel minimaal 10x per dag ff. Als ik twijfel ga ik ff op mn linkerzij liggen en zou je hem 10x moeten voelen bewegen per 2 uur. Ik zou bij twijfel echt ff bellen …!

4 maanden geleden

Ik voelde hem gisteren ook ineens veel minder. Soms ben ik me er ook even niet van bewust hoor en dacht ik ‘‘s middags hmmm even op mijn zij liggen. Voelde ik hem heel sporadisch. ‘s avonds werd hij ineens erg actief… Ik denk ook bellen als je je zorgen maakt, hier houd ik mij ook aan vast!

4 maanden geleden

Ik heb precies hetzelfde. Ben nu 38 weken en ineens veel minder bewegingen. Hij was altijd megaaaa druk dat ik wel eens even wenste of het wat rustiger kon. Nu is dat zo en maak ik me weer zorgen. Ik voel hem wel maar moet veel meer op concentreren af en toe gelukkig nog wel duidelijke momenten. Mijn dochter (eerste 8 j gelden) was destijds rond dit termijn ook superr rustig en lag toen de laatste weken regelmatig aan de ctg. Dat was echt niet grappig. Bij twijfel gewoon bellen hoor scheelt een hoop gestress

4 maanden geleden

Ik ervaar dat ook. Schijnt ook wel aan de termijn te liggen. Maar goed, het geeft je wel onrust hè

4 maanden geleden

Ik lees het wel vaker, maar het klopt niet dat je baby richting het eind minder beweegt. Het kan wel anders, minder intens, aanvoelen. Maar als de frequentie verandert zou ik dus bellen. Ik heb het zelf ook wel eens hoor dat ze een rustige dag heeft en maak me dan idd ook zorgen, het blijft lastig hè… Heb je al geprobeerd iets kouds te drinken en iets zoets te eten en dan op je linker zij te liggen?

4 maanden geleden

2 a 3x per dag is eigenlijk echt te weinig 😅 Je moet m of in een soort ritme over de hele dag voelen of 5x in t uur Zo werd mij dat gister nog een keer uitgelegd. Nu mag t zijn dat je n dagje wat minder beweging voelt maar wel gewoon redelijk in ritme. Dus zou echt ff aan de bel trekken!

4 maanden geleden

Ik zou ook even bellen. 2/3 keer is heel erg weinig

4 maanden geleden

Ik zou ook even bellen voor de zekerheid. 2 dagen geleden heb ik zelf toch maar gebeld omdat ik onzeker werd van hem nauwelijks voelen en hebben ze even een controle ctg gedaan waar hij wel weer bewoog. Dus is misschien wel goed om even te bellen om je ongerustheid wat weg te nemen

4 maanden geleden

Ik heb hier ook een paar dagen mee gelopen. Wilde niet als een zeur overkomen, maar uiteindelijk voor mijn eigen geruststelling toch gebeld. Mocht direct komen voor een ctg en extra echo. Bleek de baby met zijn ruggetje naar mijn buik te liggen, waardoor je de trapjes en bewegingen minder voelt. Daarnaast was hij goed ingedaald en lag hij 'vast'. Dus er was wel een verklaring voor waarom de bewegingen ineens anders voelden (: Sindsdien beweegt hij echter weer heel veel, dus ergens denk ik ook dat ik misschien stress voelde of te veel in beslag genomen was door andere dingen. De geruststelling deed alleen al wonderen voor mij, dus als ik jou was zou ik gewoon bellen! Het kan echt geen kwaad, en in het ziekenhuis is mij meermaals op het hart gedrukt dat je beter gewoon kunt bellen bij zorgen, dat het hun werk is, dat er iedere dag vrouwen komen voor een extra ctg, et cetera. Kortom, voel je niet bezwaard 😊