31 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op layla223
Wat deden jullie dan, dat de baby doorsliep? Of ging dat helemaal vanzelf?
Eigenlijk niks anders inderdaad! De eerste keer dat ze pas 6u wakker werd schrok ik me rot 🤣 Ze krijg nu alleen vaak de laatste voeding rond 9u, ze heeft dr eigen schema een beetje aangepast en ik volg haar dus het is ook logisch dat ze eerder komt, ik maak haar verder niet wakker.
2 maanden geleden
Reactie op tessroo
Hoe doen jullie het als de baby een uur na de voeding overdag inslaap valt ...
Maar brult ze dan echt van de honger? Ik probeer altijd een beetje een gulden middenweg te vinden. Oppakken, kalmeren, eventueel speentje en na bijvoorbeeld een half uur wel de voeding geven. Mits ze echt niet te troosten is dan geef ik toch echt de voeding.
2 maanden geleden
Reactie op tessroo
Hoe doen jullie het als de baby een uur na de voeding overdag inslaap valt ...
Bij ons gebeurd het niet heel vaak maar mocht het gebeuren dan doen we hetzelfde als MomIDad. Soms lukt het om nog een uurtje te rekken maar soms ook niet.
Hoeveel uur zit er dan tussen de laatste voeding? Wij voeden overdag om de 4 uur maar het gebeurd ook wel eens dat hij na 3 uur al honger heeft. Dus dat zou best kunnen 😄
2 maanden geleden
Reactie op tessroo
Zit strak 3 uur tussen. Ze is van de tijd 🤣. Het gebeurt niet vaak maar ik ...
Heel herkenbaar dit! Onze dochter valt op onze schouder in slaap doordat we haar na de voeding hoog houden. Vervolgens leggen we haar weg. De ene dag slaapt ze dan bijna 2 uur. De andere dag maar 3 kwartier en is het lastig om te rekken.
2 maanden geleden
Ik kan alleen maar tegen jullie allemaal zeggen; volg je kindje. Echt hoor, ik heb bijna een trauma overgehouden aan de situatie met m'n zoontje. Hij kwam toen elke 2,5 voor eten, mocht van het CB niks geven. Rekken tot 3,5 uur. Nou ik heb die eerste 3 maanden zoveel stress gehad.
Ik heb het nu helemaal losgelaten. Als m'n dochter na 1,5 uur komt of 2 uur krijgt ze gewoon een extratje (30 of 60 cc met een prematuurspeen) vaak valt ze dan in slaap. Krijgt ze rond de gewme tijd gewoon de fles. Mag ze drinken wat ze op kan. Snachts laat ze er 5 uur tussen. Echt heeeelemaal prima. Ze is tevreden, groeit goed.. mama blij, kind blij.
Ik heb echt geleerd dat elk kindje anders is.
2 maanden geleden
Reactie op tessroo
Zit strak 3 uur tussen. Ze is van de tijd 🤣. Het gebeurt niet vaak maar ik ...
Haha mooie biologische klok 🤣
Ja snap ik! Heb je beetje tijd vrij haha ja ik doe inbakeren en dat helpt hier heel goed. Dan word die eigenlijk tot zijn volgende voeding niet wakker 😊🙈