14 Reacties
6 dagen geleden
Mijn baby spuugt ook ontzettend veel. Constant met doekjes in de weer, regelmatig omkleden en soms vraag ik me echt af wat hij eigenlijk daadwerkelijk nog binnenkrijgt, maar ja hij groeit wel goed… Kan niet wachten tot dit over is 🥲
6 dagen geleden
Wat normaal spuug gedrag is geen idee.. maar dit klinkt wel als veel voor mij? Maar ik heb dan ook een baby die nooit spuugt, echt op twee handen te tellen in die 5,5 maand. Al eens met cb of een arts overlegd?
6 dagen geleden
Ook veel; zonder doeken erbij kun je meerdere malen per dag verschonen. Maar het hoort er gewoon bij, zeker nu ze meer gaan bewegen etc wordt het weer erger
6 dagen geleden
Om een idee te geven: mijn dochter spuugt veel. Ze heeft nu medicijnen en daardoor het wat minder maar voorheen zat ze op ca. 35 keer per dag. (Ze spuugt op de meeste dagen evengoed nog zeker 10/15 keer per dag nu)
Ik ben 2x bij CB en 2x bij de huisarts weggestuurd, want spugen hoort erbij. Ook als het 35x per dag is.
Pas toen zij bloed ging spugen werd ik serieus genomen en kreeg ik medicatie.
Spugen is bij baby’s echt wel heel normaal, wel vervelend maar 6 keer per dag lijkt mij niet zoveel.
Ik heb altijd een hydrofiele doek binnen handbereik en een heeeeleeeeboel slabbetjes, deze wissel ik na elke spuugje!
5 dagen geleden
Heel bijzonder dat het altijd als “normaal” wordt beschouwd. Bij de oudste tijden rond gelopen zonder geloofd te worden. Was allemaal normaal volgens iedereen, maar ik zag een zielig mannetje dat er flink last van had. Echt heel zielig. Nu bij de tweede zie ik een enorm verschil (spuugt misschien een keer een mondje na de ochtendvoeding omdat ze dan heel veel binnenkrijgt of als ze moet poepen net na het drinken en druk zet). Achteraf denk ik, had ik maar meer doorgezeurd bij de oudste dat er meer aan de hand was.
5 dagen geleden
Reactie op Frumpie89
Heel bijzonder dat het altijd als “normaal” wordt beschouwd. Bij de oudste ...
Vervelend hè? Ik liep daar ook zo tegenaan. De hele dag die oprispingen en woest daarna… en zoveel spugen. Ik was echt radeloos en zat bij CB en huisarts te smeken om een verwijzing omdat ik niet wil dat m’n kindje pijn heeft.
En ik kon de verwijzing wel krijgen hoor maar dan werd er heel laconiek gezegd: je kindje groeit en huilt niet de hele dag (dat haar beentje stuipte bij het spugen, was niet erg?? Dat arme kind was zich gewoon aan het verbijten!!) dus ze gaan toch niks voor je doen.
Instantly voelde ik mij gelijk een enorme zeikmoeder dus laat maar dan.. dan is het zeker toch normaal?
En opeens zat er allemaal bloed in haar spuug. Tja, dat was toch niet de bedoeling.
Ik heb me ZO schuldig gevoeld (nog), ik had m’n poot echt stijf moeten houden.
5 dagen geleden
Reactie op Kellaaa
Vervelend hè? Ik liep daar ook zo tegenaan. De hele dag die oprispingen en ...
Echt te bizar voor woorden dit! En dan inderdaad die schuldgevoelens richting je kindje… zo herkenbaar. Moeders zouden veel meer serieus genomen moeten worden in dit soort zaken.
5 dagen geleden
Reactie op katieperrie
Wat normaal spuug gedrag is geen idee.. maar dit klinkt wel als veel voor m ...
Aan het begin wel, toen hij zulke grote golven spuugde. Ze zeiden toen dat het er bij hoorde en gaven adviezen hoe ik hem kon voeden met de borst zodat het minder werd. Verder niet besproken.
5 dagen geleden
Reactie op Frumpie89
Heel bijzonder dat het altijd als “normaal” wordt beschouwd. Bij de oudste ...
Ja, mijn mannetje heeft er ook veel last van. Voor het spugen wordt hij ineens wat jammerig en je ziet ongemak en hij slikt dan veel. Een paar minuten later komt er dan spuug. Daarna is het ongemak, tijdelijk, weg! Het is sneu om te zien.
5 dagen geleden
Reactie op Nynke_93
Het is minimaal 6 keer per dag, maar het kan ook gerust 15 a 20 keer op een ...
Ah ja, dat vertelt jouw verhaal niet hierboven dus dan kan ik ook niet het juiste advies geven.
Zoals ik hieronder al zei: als het je niet lekker zit, ga in overleg met je huisarts of CB en geeft vooral aan dat je er geen goed gevoel over hebt.
5 dagen geleden
Hier een reflux kindje dat er geen last meer van heeft.
Ze spuugt zn 10 tot 15 minimaal per dag 🤷🏻♀️
Maud deed dat ook dus zijn we t gewent.
Maar de een vind spugen een mondje teruggeven al spugen de ander pas als t een goeie straal is.
Hier is t vaak melkvet, maagzuur en net na t drinken melk.
Zodra de sprong er is dan geeft ze echt terug en spuugt ze een stuk meer (lees hier spugen dat er een straaltje uit komt)
Zodra t niet projectiel braken is (met een grote golf er uit met veel kracht) en je kleintje er niet al te veel last van heeft zou ik mij geen zorgen maken.
T cb hier zegt ook van dat t allemaal niet erg is en ze goed groeit dus dan doen ze er ook niks mee of aan