21 Reacties
3 maanden geleden
Hi,
Wij geven 7 voedingen per 24 uur. Elke 3 uur en snachts om de 4 uur (00.00-04.00- 0800).snachts maken wij hem soms ook nog wel eens wakker voor de fles. Overdag smokkelen we dan elke keer iets om weer uit te komen bij 00.00. Wij merkte afgelopen weekend met 90 cc + 3 scheppen dat hij eerder kwam en soms ook na de fles nog wel eens meer leek te willen. Wij maken nu sochtends en savonds een fles van 120 cc + 4 scheppen en kijken dan wat hij daarvan op kan. Ene keer drinkt hij het wel op, andere keer niet. Vannacht gaan we hem zelf laten komen (of niet), om te kijken of hij wilt doorslapen. En jij?
3 maanden geleden
Mijn zoontje is vijf en halve week. Drinkt meeste dagen zo 10 tot 12x per dag (met deze warme dagen uitschieters richting 14 a 15 x)
Op een dag spendeert hij zo'n 2 uur gemiddeld aan de borst (variërend van 5 tot 20 minuten). Aantal keer voor en na voeden gewogen en dan drinkt hij 100 ml ongeveer per keer.
3 maanden geleden
Mijn zoontje is 3,5 week en drinkt ook gemiddeld 10x en er zit nog geen ritme in. Ene keer om de 3 uur (🙏🏻) en soms ook om het uur. Ik biedt beide kanten aan maar soms valt hij ook na 1 borst weer in slaap. Ik weet ook niet hoeveel ml hij binnen krijgt maar poept, plast en groeit goed. Dat is dan je leidraad…
3 maanden geleden
Mijn zoontje is 3 weken en 4 dagen. Na in het ziekenhuis te hebben gelegen omdat hij niet at, kwamen we thuis met de verwachting dat hij niet zoveel kon eten. Nou, niks is minder waar. De kleine zit op 120 ml, elk 3 uur. Soms komt ie eerder en soms later. Wij laten hem zelf bepalen wanneer hij trek heeft, dat kan die al zelf goed aangeven. Ook in de nacht laten we hem zelf komen. Hij weegt nu 4465.
3 maanden geleden
Reactie op EZ95
Hi,
Wij geven 7 voedingen per 24 uur. Elke 3 uur en snachts om de 4 uur (0 ...
Ahh wij zitten dus rond de 7x voeden en ik hou me ongeveer aan de 100 ml per keer. Ik laat haar in de nacht zelf komen en dat is meestal na 4 /4,5 uur
3 maanden geleden
Reactie op Oummouss
Is 6-7 uur niet iets te lang voor een newborn?😊 Ik kan er ook naast zitten ...
Is in overleg met het consultatiebureau! Vanaf 3 weken mag er 8 uur tussen zitten, mits ze boven het geboortegewicht zitten en ze de rest van de dag aan de juiste hoeveelheid voeding komt!
Ik twijfelde er ook heel erg over maar heb het daarom overlegd 😁
3 maanden geleden
Reactie op Oummouss
Oh wauw jij slaapt dus best wel wat in de nachten hahah
Godzijdank wel, ze slaapt ‘s ochtend ook tot 8-10 uur. Beetje afhankelijk hoe laat ze ‘s nachts drinkt.
Ik was doodsbang voor die nachten haha, ben alleenstaande mama dus kan niemand vragen om het over te nemen 😅
3 maanden geleden
Reactie op Kellaaa
Godzijdank wel, ze slaapt ‘s ochtend ook tot 8-10 uur. Beetje afhankelijk h ...
Het is je gegund!!! Las net het verhaal over hoe je zwanger bent geworden. Dubbel verdiend om zo’n fijn meisje te hebben 🫶🏻