11 Reacties

3 maanden geleden

Wij zijn met onze eerste dochter toen ze 7 weken was een week naar Frankrijk geweest. Dat is heel goed gegaan en gaan nu weer rond dat termijn met de baby! Ze slapen nog veel dus de autorit was heel goed te doen, wel iedere 2-2,5u even gestopt zodat ze even uit de maxicosi kon voor haar rug en gelijk bv kunnen geven. Op de heenreis een overnachting gedaan (totale rit ong 8-9u rijden), op de terugweg in 1x gereden, dat ging prima voor ons. Zorg dat je zelf wel voldoende slaap hebt gehad voordat je aan de rit begint (mocht je met de auto gaan althans). Wij hadden luiers etc zelf meegenomen, zodat we zeker wisten dat we hetzelfde merk hadden waar haar huidje niet op reageerde en voldoende kleding voor haar meegenomen. Ook een kolf mocht er iets met de bv anders lopen, dat ik wel kon kolven. Verder eigenlijk niets bijzonders bij ons… succes en vooral genieten van je eerste gezinsvakantie!!

3 maanden geleden

Zorgen voor een id-kaart, en op tijd, want je moet zo een paar dagen tot een week wachten tot ie klaar is. En geniet ervan! Wij gaan als de baby 7.5 week is :)

3 maanden geleden

Reactie op aardbeienbanaan

Zorgen voor een id-kaart, en op tijd, want je moet zo een paar dagen tot ee ...
Oh shit, goed dat je het zegt!! Wij gaan medio september en had hier totaal niet aan gedacht 🤣 We gaan echt net 100 meter over de grens met België, dus echt buitenland is t ook weer niet... Maar voor onze dochter destijds wel gedaan, omdat we ook dagjes naar Duitsland gaan etc. Nog even snel regelen dus 😆 Hoe zit dat met een pasfoto bij zo'n kleintje...? Als ie slaapt...🤣

3 maanden geleden

Reactie op BabyBoertje24

Oh shit, goed dat je het zegt!! Wij gaan medio september en had hier totaal ...
Ja die pasfoto kan een dingetje zijn, haha! Bij ons (toen 3 weken) duurde het even voordat hij wakker was. Zaten we daar in die winkel te wachten 🙈. Uiteindelijk bleek een voeding de oplossing, want daarna deed hij zijn ogen open. Dat is dus wel echt een vereiste. Wel zeiden die winkeliers dat ze dit gewend waren bij baby’s 🤣

3 maanden geleden

Reactie op BabyBoertje24

Hahaha, ja dat is dus een dingetje. Ogen moeten open. Ruim op tijd aankomen 😁 spreek uit ervaring 🙃

3 maanden geleden

Reactie op BabyBoertje24

Wij zijn gisteren geweest en meneer was heerlijk wakker :) totaal niet over nagedacht dat hij ook had kunnen slapen ofzo haha.

3 maanden geleden

Reactie op BabyBoertje24

Wij hebben met de grootst mogelijke moeite onze zoon wakker gekregen voor de foto 😅 Heeft een hilarische pasfoto opgeleverd want hij kijkt echt van “wat moeten jullie van me” 🤣

3 maanden geleden

Tip in het verlengde van het identiteitsbewijs. Je kunt tegenwoordig met behulp van bepaalde websites zelf pasfoto's maken. Heb ik drie jaar geleden ook met mijn pasgeboren dochter gedaan. Ik heb haar in een wipstoel gezet en geprobeerd haar zo recht mogelijk te laten kijken. Duurde even maar scheelt een hoop gedoe bij de fotograaf. 😜 Verder lees ik mee, want wij willen in september een weekje weg. Onze kleine man is dan al wel 10 weken oud.

3 maanden geleden

Reactie op Linda93

Tip in het verlengde van het identiteitsbewijs. Je kunt tegenwoordig met be ...
Bij ons is de foto via zo'n app wel afgekeurd (app gaf garantie op dat hij goed zou zijn) doordat het hoofd er te groot op stond. Dit is wel echt een risico van zelf een foto maken

3 maanden geleden

Reactie op lyla105

Bij ons is de foto via zo'n app wel afgekeurd (app gaf garantie op dat hij ...
Dan levert het dus juist gedoe op.. in dat geval nutteloze tip van mij 😂

3 maanden geleden

Wij willen ook met 4 of 5 weken op autovakantie gaan! Ik lees even mee