25 Reacties

één maand geleden

Allereerst gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje Hier 2 weken geleden een keizersnede gehad ook onverwachts en ik denk dat het voor iedereen verschillend is ik stond de volgende ochtend al weer te douchen alsof er niks aan de hand was en ik heb van mijn kraamzorg te horen gekregen dat ik veel te veel doe en rustiger aan moest doen dus ik denk dat het herstel voor iedereen verschillend is en niet te vergelijken valt. Heel herkenbaar het schuldgevoel tegenover mijn man die ook echt alles voor de kleine doet en mij alles uit handen wil nemen heb ik ook een hele lange tijd gehad en is er nog steeds met vlagen ook al blijft hij zeggen dat ik mij niet schuldig moet voelen en in mijn herstel zit ik denk ook niet dat het zo weggaat Maar je doet wat je kunt en luister voor al goed naar je lichaam het is een mega zware operatie en je doet wat je kan Het heeft gewoon even de tijd nodig om te herstellen

één maand geleden

Gefeliciteerd met je zoontje! Ik heb geen keizersnede gehad, ik ben wel ingeknipt tijdens mijn bevalling waardoor ik de eerste dagen ook niks kon. Mijn partner deed ook alles & ik voelde me ook onwijs schuldig! Maar lieve mama, je lichaam heeft tijd nodig om te herstellen. Ga aub niet te snel iets doen want dan heb je er uiteindelijk nog langer last van! Nu is het even de taak van de partner om aan de slag te gaan 🙈 wij als mama's hebben genoeg gedaan de laatste 9 maanden. Zo heb ik het ook bekeken 😘 hielp wel met t schuldgevoel! Succes nog!💙

één maand geleden

Ik had zelf na de keizersnede van mijn oudste zeker de eerste twee weken veel pijn. Daarna is het litteken voor een groot deel hersteld, maar intern moet er nog veel herstellen, ze moeten immers door 7 lagen weefsel heen! Heb je voldoende hulp? En doe vooral niet teveel buiten alles met je kindje op anders duurt t alleen maar langer. Veel sterkte!

één maand geleden

Ik herken heel erg wat je zegt, ook qua schuldgevoel. 3.5 week geleden ook eerst 16 uur gewoon bevallen en uiteindelijk voor spoedkeizersnee gegaan. Duurde denk ik 1.5 week dat ik weer een beetje op de been was zonder al teveel pijn. Dus nog even geduld!

één maand geleden

Hee, heel herkenbaar. Eind juni keizersnede gehad. Pittig dat je alsnog een keizersnede moest ondergaan. De eerste week dacht ik ook "Pff komt dit nog goed, hoelang gaat dit nog duren.." Maar vanaf week drie kon ik al best veel! Het herstel gaat echt stapje voor stapje vooruit. Voel je aub niet schuldig! Want hoe rustiger je het nu aan doet ,des te sneller het herstel . Het komt goed ♥️ en neem lekker strict je pijnmedicatie!

één maand geleden

Herkenbaar! Afgelopen zaterdag na een lange bevalling te horen gekregen dat het een spoedkeizersnede werd. 4 dagen in het ziekenhuis moeten blijven, nu gelukkig wel weer thuis, maar ook zeker veel pijn gehad en mijn partner deed voornamelijk de luiers verschonen. Ook iedere nacht legt hij haar bij mij aan. Nu kan ik ineens sinds gisteren weer redelijk normaal op bed gaan liggen en zelfs op mijn zij, zo uit het niets. Het komt goed, het heeft tijd nodig en doe lekker rustig aan.🤍

één maand geleden

Ooh herkenbaar! Gun jezelf rust, zoek een houding waarbij je weinig pijn hebt en houd de paracetamol spiegel op peil! En tussendoor toch steeds even bewegen. Ik heb dinsdag 16 juli een keizersnede gehad, vanaf dag 8 ging het ineens een stuk beter! Hopelijk bij jou/jullie ook.

één maand geleden

Hier vorige week vrijdag een tweede keizersnede gehad. Ik liep diezelfde avond naar de badkamer en terug deed natuurlijk nog wel zeer maar ging me beter af dan dat ik verwachtte. Nu een week verder en doordat ik zondag teveel had gedaan waarschijnlijk wat verrekt in m'n buik nu meer last vd inwendige hechtingen...(vooral bij liggen en op m'n zij draaien) Voel me veel beter dan de laatste maanden vd zwangerschap dus nog moeilijk te doseren met wat ik wel of niet kan doen. Mijn eerste keizersnede gaf ook veel meer klachten en kon ik veel moeilijker lopen/bewegen wat ook echt wel een paar weken nodig had!

één maand geleden

Van harte gefeliciteerd met je zoontje. Ik zit nu op dag 11 en met sinds dag 7 dat het echt elke dag vooruit gaat. Elke ochtend als ik wakker wordt denk ik oh ik voel me echt beter dan gisteren. Kan nu eindelijk weer op mijn buik slapen. Draaien is nog zeker wel gevoelig maar het is te doen. Sinds 2 dagen nu langzaam het wandelen aan het opbouwen. Eerst klein rondje van max 5 minuten. Vandaag 10 minuten ongeveer. En ik snap dat je je schuldig voelt maar dat hoeft echt niet. Doe wat je kan, knuffel veel met je zoontje en geniet vooral van de tijd dat alles voor je gedaan wordt. 😊

één maand geleden

Houd je vast aan de gedachte dat het echt iedere dag een beetje beter zal gaan. Het is niet niks; een grote operatie.

één maand geleden

10 juli spoedkeizersnede gehad na een bevalling van 15 uur. De eerste dagen dacht ik echt dit komt nooit meer goed, snapte ook niet dat ik na 2 dagen naar huis mocht/moest. Ik had echt zoiets, hoe dan?! Maar inmiddels bijna 2.5 week verder en sinds 5 dagen ongeveer kan ik weer normaal opstaan, lopen en op mn zij slapen. Ik voel de wond wel de hele dag en bij elke beweging trekken, maar het voelt niet meer alsof hij openscheurt zoals de eerste dagen. Binnenhuis kan ik nu eigenlijk alles met onze dochter, alleen lang met haar op de arm staan of lopen en haar in bad doen lukt nog niet. Kan nu max een kwartiertje wandelen en dan is het op, ben ook helemaal bezweet dan. Wat betreft schuldgevoel, hier heb ik gelukkig geen last van. Mijn vriend vond het juist heerlijk dat hij alles de 1e week 'moest' doen. Gaf hem mooi de kans goed met onze dochter te hechten nadat hij 9 maanden aan de zijlijn heeft gestaan. Ik heb er juist van genoten te zien hoe snel hij handig met haar werd, en ik heb van hem geleerd hoe de luier goed om te doen en hoe haar te temperaturen. Vond het zelf wel jammer dat ik veel eerste keren zelf vanaf de zijlijn heb moeten beleven, maar het is hem ook onwijs gegund.

één maand geleden

Ik heb 16 juni een keizersnede gehad, de eerste week was vreselijk, de tweede ook nog meer overleven, en daarna ging het sneller vooruit. Ik was zo blij toen ik na een aantal nachten weer op mijn zij kon slapen en zelf omhoog kon komen in bed! Voor je echt alles weer kan duurt wel langer, maar kleine stapjes vooruit ga je waarschijnlijk gauw zien. Je hebt een zware buikoperatie achter de rug en nu zorg je nog voor een baby ook, dus gun jezelf die hersteltijd en hou echt zoveel mogelijk rust nu, dan gaat het straks sneller. Je kan de kleine overdag zoveel mogelijk bij je houden op bed, dan zit je minder met het niet kunnen oppakken en je zoontje vindt dat alleen maar fijn. En verder geniet van hoe je partner nu helemaal in zijn/haar rol kan kruipen! Het gaat echt beter straks. En nu is het ff ellendig, dikke knuffel, praat erover en hou vol!

één maand geleden

Meer van jullie die last hebben van lucht in de buik? Pfff hier weer zo'n avond, lijkt alsof er lucht in mijn buik zit en er niet goed uit wil. Doet zo'n pijn aan de binnenkant bij de wond/litteken.. het was een tijdje over maar vanavond is het weer helemaal terug :(

één maand geleden

Reactie op bootjemaantje

Meer van jullie die last hebben van lucht in de buik? Pfff hier weer zo'n ...
Dit heb ik bij de eerste heel lang gehad. Nu heb ik direct vezelzakjes(macrogol) gebruikt en tot nu toe nergens last van.

één maand geleden

Oh dat ga ik ff opzoeken, echt niet te doen zo. Weer de hele nacht zo'n pijn gehad

één maand geleden

Reactie op bootjemaantje

Meer van jullie die last hebben van lucht in de buik? Pfff hier weer zo'n ...
Dat is ook waar ik het afgelopen weekend het meeste last van heb gehad idd. Gelukkig kwam mijn ontlasting de dag na de keizersnede al weer op gang (klein beetje) en had ik zondag al weer volledige ontlasting. Toen het weer op gang kwam was de pijn daarna ook vlot weg. Ik ben een van de gelukkigen die tijdens de zwangerschap gewoon normaal naar het toilet kon en alles behalve verstopt zat. Moest eerder vaker dan minder.

één maand geleden

Ja hier ook, de keizersnede was 16 juli. Toen ook 3 dagen last gehad ofzo, daarna niet meer. Maar nu sinds gisteren weer, echt balen! Hopelijk zakt het vandaag weer wat af..

één maand geleden

Ik heb een vergelijkbaar beval verhaal, lange inleiding en weeën opwekken tot de maximale hoeveelheid, uiteindelijk toch een spoedkeizersnede geworden. 4 dagen ziekenhuis omdat kleintje ziek was van lange vliezen breken, tis nu bijna 2 weken geleden en ik begin mij nu langzaam aan wat beter te voelen. Ik kon gelukkig vrij snel goed in en uit bed komen en de kleine tillen maar het duurde echt meer dan een week dat ik op mijn zij kon liggen slapen en de trap zonder al te veel pijn op en af kon. Inmiddels begint het steeds minder pijn te doen en kan ik steeds meer (en het is pas 13 dagen geleden) 🙏🏼 hopelijk voel jij je over een week ook al weer wat beter 🤞🏼

één maand geleden

19 juli een keizersnee gehad en wat mij echt heeft geholpen is een corrigerend broekje !

één maand geleden

Hier dit keer heel erg gezegend dat ik eigenlijk na 2 dagen al geen hulp meer nodig had met van de bank op staan, zolang ik voorzichtig deed. En na een dag of 5/6 gewoon echt al vlot kon op staan. Kon ook na een dag of 3 al zo goed als pijnloos de trap op en af. Vandaag is dag 9 en het gaat super goed en vlot. Juist zo vlot dat ik onbewust te veel doe waardoor ik toch wat meer last heb van vooral mijn buikspieren. Een mega verschil met de eerste ks. Toen kon ik na 10 dagen eindelijk een beetje draaien in bed. Nu lig ik al sinds dag 5/6 weer op mijn zij te slapen!