10 Reacties

3 maanden geleden

Je hoeft dit niet af te gieten. Je kindje kan dit gewoon drinken. Mocht hij/zij het hele flesje leeg drinken heeft het 100cc gedronken.

3 maanden geleden

Ik zou het gewoon aanbieden en kijken wat je kleine ervan opdrinkt. En dan aanhouden dat er 100cc word gedronken denk ik.

3 maanden geleden

De inhoud word meer door de poeder maar het blijft 90 ml water 😄 dus je kleintje drinkt gewoon 90 cc i.p.v. 100. Wij doen dit ook zo en houd het ook zo aan 😀

3 maanden geleden

Het maakt niet uit hoe je het berekent, als je het maar op die manier blijft doen. Dus niet de ene keer rekenen zonder poeder en de andere keer rekenen mét poeder, want dan klopt het niet meer. Wij rekenen 90 water, plus poeder is 100. Maar als je altijd zonder poeder gerekend hebt, drinkt jouw kindje dus 90 en dan moet je niet ineens het poeder gaan meerekenen. Tenminste, zo is het ons geleerd door de kraamhulp. Overigens hebben wij (en daar ging de vraag over, sorry ik week af) nooit afgegoten. Teveel gedoe. We gaven 30, toen 60 en nu 90, plus nog poeder, en kijken dan wat er over bleef in de fles & dat tellen we eraf. Dus in ons geval is het 90 water, plus poeder is een fles van 100. Als hij 30 laat staan, heeft hij 70 gedronken. Uiteindelijk gooi je het natuurlijk tóch weg, maar wij vonden achteraf makkelijker, dan hoef je niet druppeltje voor druppeltje voorzichtig te meten met afgieten.

3 maanden geleden

Reactie op WeS187

Het maakt niet uit hoe je het berekent, als je het maar op die manier blijf ...
Zo sorry heel warrig verhaal geworden geloof ik. 😅 Hopelijk snap je wat ik bedoel.

3 maanden geleden

Reactie op WeS187

Het maakt niet uit hoe je het berekent, als je het maar op die manier blijf ...
Jouw kindje is ook van 4/7 hè? Hoeveel weegt hij/zij? Mijn baby spuugt telkens na een fles van 90 ml 😩 wij geven nog 60 ml en dan elke 2/3 u.

3 maanden geleden

Reactie op Kimb071091

Jouw kindje is ook van 4/7 hè? Hoeveel weegt hij/zij? Mijn baby spuugt telk ...
Probeer is op zijn zij te voeden dan geven ze minder terug

3 maanden geleden

Reactie op BabyT 25 Jan

Probeer is op zijn zij te voeden dan geven ze minder terug
Bedankt voor de tip! Bij een kleiner flesje doet ze het nooit enkel als ik meer geef. En dan ook niet meteen soms zelf 1,5u later. Maak me er best zorgen om

3 maanden geleden

Reactie op Kimb071091

Klopt! Ook van de 4e inderdaad. Ik kreeg als tip van de verloskundige om hem in borstvoeding-houding de fles te geven, dus inderdaad op zijn zij. Sindsdien drinkt hij vlotter. Spugen deed hij gelukkig sowieso al amper, soms 'een mondje terug' zoals onze kraamhulp het noemde. De laatste controle was op 15 juli, toen woog hij 2920 (geboortegewicht was 2840)en de eerstvolgende is 30 juli. Dus wat hij nu weegt weet ik niet precies 😕

3 maanden geleden

Reactie op Kimb071091

Misschien kan je met 10 cc verhogen? Dat hebben wij gedaan. Zitten nu op 80 cc. Onze dochter is geboren op 5-7