11 Reacties

4 maanden geleden

Ik heb maandag een spoedkeizersnee gekregen vanwege HELLP en mijn bloeddruk was ook te hoog ik slik nu nog medicatie om de bloeddruk omlaag te krijgen dat begint nu wel te werken maar moet het nog wel blijven slikken.

4 maanden geleden

Bij mijn vorige zwangerschap zat ik vanaf week 35 aan de medicatie om bloeddruk lager te krijgen. Deze moet je na de bevalling weer langzaam afbouwen onder controle bij de huisarts. Dat heeft bij mij nog wel 3 maand geduurd voordat hij weer stabiel was zonder medicatie.

4 maanden geleden

Reactie op Ilse2345

Bij mijn vorige zwangerschap zat ik vanaf week 35 aan de medicatie om bloed ...
Oke, dus echt de periode van ontzwangeren!! Ik hoop dat dat bij mij ook zo is. De bloeddruk was al hoog tijdens m'n zwangerschap maar lijkt nu alleen maar hoger. Zo gek!

4 maanden geleden

Reactie op Nita98

Ik heb maandag een spoedkeizersnee gekregen vanwege HELLP en mijn bloeddruk ...
We zitten dan in hetzelfde schuitje. Ik heb afgelopen vrijdag een keizersnede gehad. Mij is altijd verteld dat je daarna van alle zwangerschapskwalen af bent, maar dat is in dit geval dus kennelijk niet zo!

4 maanden geleden

Niet na een keizersnede maar wel na mijn vorige bevalling. Vanaf 36 weken gebruikte ik toen bloeddruk medicatie en ben met 38.2 bevallen er mocht toen wel 1 tablet af maar ik heb wel dikke 3 maanden moeten doorgebruiken voordat mijn bloeddruk weer een beetje normaal was

4 maanden geleden

Reactie op Kells1986

We zitten dan in hetzelfde schuitje. Ik heb afgelopen vrijdag een keizersne ...
Nee klopt, dacht ik ook maar ze geven aan inderdaad dat het nog wel tijdje kan duren.. en ook dat in sommige gevallen hoge bloeddruk niet meer weg gaat😅 heb je nu nog veel last van klachten?

4 maanden geleden

Reactie op Nita98

Nee klopt, dacht ik ook maar ze geven aan inderdaad dat het nog wel tijdje ...
Toevallig vannacht. Ik heb 3x methyldopa 500 ml per dag maar gister was m'n bloeddruk 167/116. Ik schrok me dood. Heb nu een ander medicijn, sinds gister. Kennelijk ben ik immuun geworden voor methyldopa. -_- Maandag naar de huisarts voor verdere behandeling. Nu heb ik Enalapril gekregen.

4 maanden geleden

Reactie op Kells1986

Toevallig vannacht. Ik heb 3x methyldopa 500 ml per dag maar gister was m'n ...
Oh jeetje, hopelijk werkt deze medicatie wel..

4 maanden geleden

Reactie op Nita98

Oh jeetje, hopelijk werkt deze medicatie wel..
Ik hoop het! Hoe is het met jou nu!?

4 maanden geleden

Reactie op Kells1986

Ik hoop het! Hoe is het met jou nu!?
Ja eigenlijk wel goed! Wel nog steeds hoofdpijn maar denk dat het ook komt omdat we nog steeds in ziekenhuis liggen en hier geen raam open kan😅

4 maanden geleden

Al elke zwangerschap last gehad van een verhoogde bloeddruk op het einde… De eerste bevalling werd een spoedkeizersnede en daarna heb ik nog een 6tal weken medicatie moeten nemen die geleidelijk werd afgebouwd tot m’n bloeddruk weer normaal was. De tweede bevalling was een vaginale bevalling, daar mocht ik direct na de bevalling stoppen met de medicatie voor m’n bloeddruk. Sinds vandaag weer medicatie omdat m’n bloeddruk opnieuw begint te stijgen. Benieuwd hoe het deze keer gaat gaan…