13 Reacties
één maand geleden
Hier hielp bosbessensap. Het gaat om het zuur, daar kan de melk niet tegen. Dus citroensap is ook prima. Even na elke voeding met een wattenstaafje ermee langs de tong, wangen en lippen, elk spruw plekje even langsgaan. Als je bv geeft, voor en na even je tepels schoonmaken, anders blijven jullie elkaar besmetten en iedere dag spenen uitkoken en hydrofiele doeken 1x gebruiken en dan de was in (60°c wassen). Hopelijk zijn jullie er snel vanaf!
Het spul van de dokter (nystatine) zorgde hier voor heel veel krampen en hielp verder niks
één maand geleden
Reactie op Mandyr91
Hier hielp bosbessensap. Het gaat om het zuur, daar kan de melk niet tegen. ...
Hey hey bedankt voor je snelle reactie. Ook wakker geworden door de kleine?😝 yoghurt zou bijvoorbeeld ook kunnen toch? En ik. Geef bv dus dat betekent dat iedere keer zij wil drinken ik de zoogcompressen moet veranderen & ze komt echt VAAK😣
één maand geleden
Reactie op assshoo
Hey hey bedankt voor je snelle reactie. Ook wakker geworden door de kleine? ...
Ik zou yoghurt niet doen. Dat mogen babies pas vanaf 8 maanden. Sowieso geen grote hoeveelheden gebruiken, want het is allemaal eventueel wat moeilijk voor de darmen omdat ze nog geen bijvoeding gewend is.
Mijn 2de heeft 3 maanden spruw gehad. Alles geprobeerd, ook aan medicijnen. Uiteindelijk hielp de pure bosbessensap hier en probiotica.
Na elke voeding even de mond schoonvegen en dan de bosbessensap met een gaasje door de mond doen. Als je borstvoeding geeft ook jezelf behandelen!
één maand geleden
Onze kleine heeft ook spruw gehad en ons werd ook aangeraden om al het textiel, waar moedermelk op is gekomen, op 60 graden te wassen. Dit doodt de schimmel.
Bij ons heeft kokosolie geholpen. Even met een hydrofiele doek of gaasje door het mondje smeren. Oh ja, en miconazol voor jezelf (na elke voeding dun aanbrengen en vóór elke voeding met een natte doek weghalen).
één maand geleden
Reactie op assshoo
Hey hey bedankt voor je snelle reactie. Ook wakker geworden door de kleine? ...
Haha, idd, iemand had honger Ja.
Nee geen yoghurt, daar is ze nog te klein voor. Hoe vaak komt ze nog? Jij hebt verder geen last? Anders zou je ook kunnen kijken om gewoon 1/2 x per dag je zoogcompresswn te vervangen maar wel echt even voor en na elke voeding je tepels wassen. Volgens mij gebruikte ik toen ook geen zoogcompressen, maar deed elke dag een schone bh aan. Voor jezelf kun je ook kokosolie op je tepels smeren.
één maand geleden
Hier medicatie van huisarts gehad. Hielp wel maar ging gepaard met veel krampen. Daarnaast alles heel schoon gehouden: veel wassen, steriliseren (eventuele flesjes en spenen)
één maand geleden
Reactie op kich
Ik zou yoghurt niet doen. Dat mogen babies pas vanaf 8 maanden. Sowieso gee ...
De bosbessensap van hero?