24 Reacties

één maand geleden

Wat vervelend dat jullie er last van hebben en heel herkenbaar dat de hongersignalen lastiger te herkennen worden rond die tijd. Ik denk wel dat het niet allemaal honger is. Onrustig zijn kan ook met de darmen te maken hebben. Als het goed voelt dan kun je het misschien per keer 10 min rekken voordat je wat aanbiedt. Dan komt er wat meer tijd tussen om te verteren. En een slaapcyclus duurt 45 minuten, dus dat is wel een logische. Alleen zou voor jullie allebei fijn zijn als ze er nog eentje aan vast knoopt. Sabbelen op handjes kan ook troost/zuigbehoefte zijn. Kun je daar iets voor aanbieden (anders dan de borst) als het niet aansluitend op het actieve drinken volgt?

één maand geleden

Hoe lang drinkt ze gemiddeld per keer? Ik herken je verhaal, heb dus niet meteen een oplossing. Enige wat ik kan zeggen is dat ik van 12x naar 8x ben gegaan toen ik ben gaan droomvoeden en haar altijd een 2e borst aanbied. Bij ons is het ritme ook slapen, eten, spelen. Als ze overdag lang genoeg drinkt dan komt ze s nachts maar 1x over het algemeen

één maand geleden

Exact hetzelfde hier. Ik leg mijn zoontje ook altijd gewoon maar aan en hij drinkt dan actief. Tenzij het vermoeidheid was dan vallen meestal gelijk z’n ogen dicht en gaat hij meer sabbelen dan drinken. Maar goed dat vind ik ook niet erg want dan wilt hij gewoon graag aan de borst in slaap vallen. Dat heb ik liever dan een hele tijd staan sussen en wiegen 🙈 Je kan niet overvoeden met bv dus het zal wel goed zijn… Ik blijf lekker aanleggen, haha. Het zal vanzelf veranderen denk ik? Dat ze niet of minder gulzig aan gaan happen als ze geen honger hebben

één maand geleden

Je kunt ook proberen om (terwijl ze ligt) de handjes naar de voetjes te brengen en dan als een coconnetje zachtjes heen en weer te wiegen (zonder haar dus op te pakken). Of cuppen: op de rug laten liggen ene hand om hoofd en andere zachte druk op lijfje (verschillende plekken tot aan de luier) en sshh geluiden maken

één maand geleden

Reactie op CarolineF1986

Wat vervelend dat jullie er last van hebben en heel herkenbaar dat de honge ...
Ja precies. Dat van die slaapcyclus dat weet ik inderdaad, ben daar vanaf week 2 al mee in de weer, omdat ze dus overdag alleen maar van deze slaapjes doet. Als mijn moeder oppast troost ze haar veel met de speen. Maar dan slaapt ze ook niet, dan is ze alleen maar ‘boos’ aan het sabbelen en troost mijn moeder haar (1-2 uur lang). En als ze dan in slaap valt, wordt ze weer wakker en omdat haar speen uitvalt. Ik heb dat zelf ook een tijdje geprobeerd, maar toen ging ze ook wild drinken aan de borst, slecht aanhappen. Toen ben ik daar weer mee gestopt. Ze was dan ook heel moe en daar drinkt ze ook minder goed door. Ik zie je andere berichtje ook. Zal dat nog eens proberen, maar als ze wakker wordt dan ligt ze lachend in bed 😂 Dus ben benieuwd of ze dan nog wil gaan slapen haha. Maar zou mooi zijn als ze haar tukje doortrekt. Blijft zoeken, maar aangezien ik veel zie dat mensen al een ritme krijgen richting 3-4 maanden en dit het ritme al sinds week 2 is maak ik me een beetje zorgen dat ze een associatie heeft straks met kort slapen en dan even eten..

één maand geleden

Reactie op lollinga

Hoe lang drinkt ze gemiddeld per keer? Ik herken je verhaal, heb dus niet m ...
Droomvoeden kom ik vaak niet aan toe omdat ze dan zelf al voor een voeding komt. Heb t ook een paar keer gedaan, maar nog geen verschil. Ze drinkt wisselend, kijk niet erg op de klok hoor. Varieert van 5-20 min.

één maand geleden

Reactie op AnoniemLwd

Exact hetzelfde hier. Ik leg mijn zoontje ook altijd gewoon maar aan en hij ...
Snap ik! Drinkt hij dan ook zo vaak? Hoe oud is hij?

één maand geleden

Reactie op Soos123

Ja precies. Dat van die slaapcyclus dat weet ik inderdaad, ben daar vanaf w ...
Mijn vriendin zei gisteren: die van mij sliep eigenlijk nooit overdag. Wat ik ook probeerde. Als wakker wel vrolijk. Op een gegeven moment maar gelaten en dat was veel rustiger voor ons allemaal 😁

één maand geleden

Reactie op CarolineF1986

Mijn vriendin zei gisteren: die van mij sliep eigenlijk nooit overdag. Wat ...
Whaha ja, dat snap ik wel, als dat kindje dan vrolijk is lekker laten indd. Ik zie wel altijd duidelijk de vermoeidheidssignalen. Bijvoorbeeld vanmorgen: 8 uur gingen we uit bed toen werd ze wakker en dan kleed ik haar aan, geef ik borstvoeding en om kwart voor 9 begon ze te gapen en in haar ogen te wrijven. Dan breng ik haar naar bed en slaapt ze haar drie kwartier haha. Dus ze doet wel slaapjes, maar heel kort. Daarna is ze effe vrolijk wakker en dan wordt ze huilerig enz. En den geef ik dus de borst maar weer. Dat komt neer op iedere twee uur 🤷🏼‍♀️

één maand geleden

Reactie op Soos123

Whaha ja, dat snap ik wel, als dat kindje dan vrolijk is lekker laten indd. ...
Drie kwartier is niet een kort slaapje, zeker voor een baby niet. Het is de lengte van 1 slaapcyclus. Mijn oudste heeft maaaaaanden dat soort slaapjes gedaan. En inderdaad als ritme: slapen, voeden, spelen. In kon op mijn kop gaan staan, maar na 1 cyclus was ze wakker. Als ze het prima doet op die slaapjes, heb je geen probleem, maar is dat waarschijnlijk gewoon hoe ze slaapt. En daar verander je niets aan!

één maand geleden

Heel herkenbaar, Bij mijn zoontje zeker niet altijd honger… al vind hij zelf van wel😜 (komt ruim 300 gram per week aan) Wat mij geholpen heeft: -wandelen in maxi Cosi of draagzak voor hij extreem moe is -op tijd van de borst halen dat ie iig geen buikpijn heeft en daarom weer wilt drinken. -als niks helpt hem wel opnieuw aanleggen maar aan de leegste borst (overeten voorkomen) -‘s nachts liggend aanleggen, dat je zelf iig verder kan slapen 😜 Met teveel eten komen mijn zoontje en ik ook in een cyclus. Dat kan t ook zijn? Teveel eten, buikpijn, troost zoeken aan de borst, nog meer buikpijn etc.

één maand geleden

Reactie op Ellen765

Heel herkenbaar, Bij mijn zoontje zeker niet altijd honger… al vind hij ze ...
Zie niet echt buikpijn denk ik. Maar ook lastig zeggen 😂

één maand geleden

Reactie op Ellen765

Hier ook een tijd precies in die cyclus gezeten van teveel eten. En dan weet je idd niet meer hoe je de signalen moet herkennen. Ik houd nu losjes 3 uur per voeding aan en dat gaat veel beter. Laat ik haar te lang aan de borst, komen we weer in die cyclus. Heb ik zelf ook bij liggend voeden s nachts trouwens (omdat ik dan in slaap val en zij een uur drinkt). Dus voor mij werkt zittend dan juist beter.

één maand geleden

Reactie op Ellen765

Ohja, volgens het CB bestond er niet zoiets als "overeten" bij borstvoeding, maar mijn ervaring (en die van jou dus ook) is toch anders

één maand geleden

Reactie op MTC

Hier ook een tijd precies in die cyclus gezeten van teveel eten. En dan wee ...
Zooo, mombrain. 3 uur tussen een voeding, niet 3 uur per voeding 🤣

één maand geleden

Wat hier geholpen heeft is eenmalig een flesje van 120 gekolfde melk. Toen kwam hij echt pas na 4u. En Sindsdien laat hij er 3/4u tussen, drinkt hij langer en actiever!

één maand geleden

Reactie op MTC

Ohja, volgens het CB bestond er niet zoiets als "overeten" bij borstvoeding ...
Nou dat vraag ik me dus serieus af. Mijn zoontje vertoont alle tekenen van overvoeden. -als ik hem niet van de borst trek dan drinkt ie door tot t letterlijk uit z’n neus komt. -spugen na de voeding -buikpijn -400 gram per week aankomen. -daarnaast hapt hij altijd aan.. weigert de borst nooit. Weet je, je wilt je kind ook niet te weinig laten eten dus soms is t lastig die balans zoeken van wanneer trek ik hem eraf maar t gaat wel beter als ik de rem erop houd.

één maand geleden

Reactie op Ellen765

Nou dat vraag ik me dus serieus af. Mijn zoontje vertoont alle tekenen van ...
Ik herken jouw verhaal 100%

één maand geleden

Mijn zoontje bijna 10 weken en doet nu ook alleen korte slaapjes! Dus 30-45 min. In draagdoek kan het wel veel langer zijn. Dus bij oververmoeidheid kan je dat afwegen. Bv ‘s middags of ‘s ochtends lekker in de draagdoek om 1,5 uur te maken. Het langer slapen lukt nog niet. Mn zus gaf de tip, toetje voor het slapen doen (borst aanbieden), nog niet geprobeerd. Nu het ritme van slapen voeden luier spelen slapen etc. Dus voeden voor slapen is iets om te proberen voor mijn zoontje. Hoe is jouw ritme? Daarnaast denk ik het is niet erg als ze elke 2 uur drinken, tussen 2-3 uur is de norm en zolang ze groeien en blij zijn is het oké toch? Hoop ik :) ik probeer het zelf een beetje los te laten. Je kunt na voeding nog wat aanbieden? Kijken of ze echt honger heeft (kv of afgekolfde bv)? Wij geven ‘s avonds wel een flesje zodat we weten hoeveel er in gaat voor de nacht. Dan biederen we 150 ml aan en soms gaat het op en soms maar 100. Daardoor slaapt die flink wat uren achter elkaar en komt vaak 1 keer per nacht (vannacht wel 2 keer dus wisselt soms). Hoevaak is dit bij jou per nacht? Succes!!

één maand geleden

Reactie op DBJV

Mijn zoontje bijna 10 weken en doet nu ook alleen korte slaapjes! Dus 30-45 ...
Ik ben zelf niet erg van de draagzak. Misschien kan ik t weer proberen, maar door al die hormonen en warmte trok ik dat op de één of andere manier ineens niet 🤷🏼‍♀️ Ik probeer soms de wandelwagen, toevallig vandaag nog. Dikke gapen in de wagen en ook jengelen, maar gaat niet slapen. Ons ritme is ook wakker worden, voeden, spelen, slapen. Toetje voor het slapen is een goeie, maar moet zeggen dat de spanningsboog nog zo kort is. Meestal is ze na een uur wakker zijn echt al afwezig en moe. Dan heeft ze net de voeding erin zitten. Maar is misschien wel een goeie als ze ook ietsje langer wakker kan blijven? Ik probeer het ook los te laten. Maar soms ben je er dan ineens mee aan ofzo. Misschien ook omdat ze de afgelopen nachten 3 keer kwam. Dan denk je ineens weer pffff kan dit niet anders!? Maar zal er effe doorheen moeten, alles is een fase 🫢 Nachten zijn overigens erg wisselend. Heb al paar keer gehad dat ze 6-6,5-7,5 uur tussen een voeding liet. Maar dat is meer uitzondering. Normaal gesproken (deze afgelopen nachten vergeten we even) zit er ongeveer 4 uur tussen de voedingen en kan haar ook voeden en gelijk wegleggen zonder gedoe