24 Reacties

één maand geleden

Hoi. Ik herken je verhaal van bij mijn zoontje. Die deed dit ook. Is korte slaapjes (1cyclus) blijven doen tot iets na een jaar. Wat erop neer kwam dat hij nog 3 slaapjes deed terwijl veel kinderen er al 2 of zelfs 1 deden. En dat hij s nachts vroeg naar bed ging. Nu met bijna 2j lukt het hem overdag soms om slaapjes te koppelen. Soms roept hij mij en moet ik hem nog even helpen door over zijn rugje te wrijven. Is me ervoor nooit gelukt om dit te forceren zeg maar.. achteraf gezien had ik me er minder druk in moeten maken, maar het is wel.zwaar want je hebt zelf weinig rust zo. Hij is nooit overvoed geweest, altijd lekker groeien op zijn eigen curve. 2u tussen voedingen is in principe oké. Hij was van het type 5min drinken en maar 1 borst. Dus had hij na 2u alweer honger. Hij is nu nog altijd een snacker die liever de hele dag door eet dan veel per keer. Maar als je daar schrik voor zou hebben zou je 2x dezelfde borst kunnen aanbieden. Wat qua slaapjes soms hielp is als we iets heel actiefs waren gaan doen bvb zwemmen of spelen met een groep kindjes. Dan sliep hij soms langer

één maand geleden

Reactie op Gubbe

Hoi. Ik herken je verhaal van bij mijn zoontje. Die deed dit ook. Is korte ...
Ha, t is net of ik lees over mijn eigen kind haha. Tjah, accepteren maar. Heb ook al zo veel geprobeerd. Toevallig gingen we net voor het eerst samen uit lunchen. Ik zei we doen het gewoon, als het niet gaat gaan we gewoon weer. Had vtv lekker badje gedaan, voeding en ze sliep toen we weg gingen. Ze werd daar wakker en puntje bij paaltje waren we apart aan het eten omdat madam een keel opzette 😂 T is soms ook jammer dat je dan niet dit soort dingen meer kan doen doordat ze gewoon moe is en niet meer terug in slaap gaat tot de volgende voeding. Ze pakte daar ook de borst niet. Er zat 1,5 uur tussen de voeding. Toen dacht ik ook, oke ze drinkt dus niet als ze echt geen honger heeft.

één maand geleden

Onze dochter is 12wkn en sabbelt ook veel op de handjes, ik dacht eerst dat ze steeds honger had maar ze spuugde toen heel veel. Later las ik dat het met de ontwikkeling te maken heeft, hierna gaan ze de handjes bekijken en daarna dingen vastpakken. Zou het kunnen helpen om ook op de wakkertijden te letten en daarmee ook op de slaapsignalen? Waarschijnlijk laat ze (na een goed slaapje van 1,5u) 60min tot 75min na wakker worden slaapsignalen zien. 90min na wakker worden zou ze dan weer in slaap vallen. WaIs het slaapje kort dan is ze veel eerder moe, soms na 30-45min al. Hopelijk is ze dan in staat om de ene slaapcyclus aan de andere te koppelen. Pakt ze een speentje? Dan zou je kunnen proberen om vóór die 45min bij haar te zijn en zodra ze wakker wordt met de speen helpen naar de volgende slaap. Als ze een paar uur slaapt dan is ze uitgeruster en heb je zelf wat ritme in je dag omdat je na elk slaapje kan voeden. Als onze dochter hazeslaapjes doet door een of ander dan ben ik m'n ritme compleet kwijt en weet ik niet meer wanneer ik moet voeden en wanneer ze wil slapen. Ik probeer haar dan in slaap te krijgen en ook te helpen dat ze een paar uur slaapt en dan het ritme weer oppakken. Lult niet altijd maar het geeft voor ons beide veel rust als ze wat langer kan slapen. Maarre hoe vermoeider ze is hoe moeilijker ze langer slaapt en des te meer ik haar moet helpen. Heb nog 2kids rondlopen en te maken met schooltijden dus een ritme is hier heel wenselijk, vandaar.

24 dagen geleden

Reactie op Soos123

Ha, t is net of ik lees over mijn eigen kind haha. Tjah, accepteren maar. H ...
Aah lastig!!! Toen die van ons zo oud was deed ik hem dan soms in de draagdoek om eens iets te gaan eten ofzo. Niet dan hij dan doorsliep ofzo hoor.. maar daar was hij meestal stil in. Dus dan kon je nog wel eten. Afleiding was hier het codewoord. Dat ging beter als hij met 6m zelf kon beginnen eten. Dan gaf ik hem een stukje brood ofzo (wij deden baby led weaning) en was hij dat blij aan het inspecteren en sabbelen. Omdat hij toen nog steeds zo versnipperd sliep kon hij gewoon mee en ging dan wat later de nacht in. Dat was voor hem helemaal oke.. er zijn dus ook voordelen aan. Pas nu dat hij bijna 2 is en echt doorslaapt moet hij op tijd naar bed, want anders wordt hij lastig. Voordien deed hij gewoon zo een klein slaapje en daarna weer even vrolijk wakker.