Hi allen,
Onze baby van 11 weken oud krijgt borstvoeding ‘op verzoek’. Ik vind dit dus heel lastig want hongersignalen geeft ze niet echt. Signalen die ik zie: tong uitsteken, sabbelen op handjes, hoofd bewegen van links naar rechts en onrustig doen. Dan denk je, duidelijk toch? Maaar dit doet ze ook na een voeding. Kortom dit doet ze de hele dag haha. Ze is na een voeding wel vrolijk. Heb niet het idee dat ze iets te kort komt. Ze groeit goed en heeft goede poep- en plasluiers.
Nu is het zo dat onze dame overdag korte slaapjes doet van 40-45 min. Daarna is ze klaarwakker. Alles al geprobeerd maar blijft wakker. Eerst nog vrolijk en na 10-15 min begint ze te je jengelen en huilen. Ze gaat dan niet slapen, wat ik ook doe.. ze geeft dan dus ook die ‘hongersignalen’. Ik laat haar iedere keer drinken na een slaapje, als ik zie dat dus ga jengelen/huilen. Dit betekent dat ze iedere 2 uur drinkt en soms zelfs vaker als haar slaapje korter was. Ze hapt altijd aan en drinkt actief. Soms denk ik ook dat ze nog moe is. Maar het is een vreselijke strijd die ik niet win om haar te laten slapen. Ze zet het dan echt op een krijsen en is dan rustig uren (huilend) wakker.
De nachten zijn wisselend met voedingen. Soms hoor ik haar duidelijk smakken en dan weet ik dat ze honger heeft. Maar andere keren blijft ze jengelen en huilen en leg ik haar ook maar aan, dan is ze in ieder geval stil.
Zijn er mensen die dit herkennen? Is dit nu echt honger, dat ze daarom zo kort slaapt ook? T is vrij intensief zo gezien ik toch wel op 10-12 voedingen per dag kom en ik vraag me af of ik iets over het hoofd zie?