16 Reacties

3 maanden geleden

Poeh geen idee. Is er een reden dat hij getest heeft? Volgens mij hoef je niet meer te testen dus in principe zouden er enorm veel mensen met corona naar het ziekenhuis kunnen komen. Mijn vriend was een tijdje terug ook ziek, herkende alle klachten van corona maar niet getest. Dus als ik op dat moment het ziekenhuis in gemoeten hadden, hadden we ook niet geweten of hij wel of geen corona had. Uiteraard kun je het altijd vragen aan de artsen…

3 maanden geleden

Reactie op saartje2024

Poeh geen idee. Is er een reden dat hij getest heeft? Volgens mij hoef je n ...
Inderdaad om z'n klachten.. hadden nog 1 zelftest liggen

3 maanden geleden

Ik had ook een medische bevalling, toen beide nergens last van. Na de bevalling is baby (gepland) opgenomen en sinds gisteren zijn we allebei verkouden aan het worden. We mogen wel de IC op met extra maatregelen dus kan me niet voorstellen dat het echt consequenties voor de bevalling heeft? Maar dat is meer zo bedacht van mij, als je het wil weten zou je even moeten bellen denk ik. Succes!

3 maanden geleden

Als hij niet té ziek is, zou ik het lekker negeren.. er lopen inderdaad heel veel mensen met corona rond, bewust en onbewust. Even wat vitamines erin en focussen op jou en de baby

3 maanden geleden

Misschien niet zo netjes, maar ik zou doen alsof ik niet getest had 🙈

3 maanden geleden

Buiten of je inleiding wel of niet door kan gaan zou ik me eigenlijk vooral afvragen wat voor consequenties het voor de baby zou hebben en zijn inzet direct als de baby geboren is. Ik weet natuurlijk niet hoe ziek hij is en hoe medisch hoognodig dit weekend inleiden is, maar daar zou ik eigenlijk ook wel even goed over nadenken

3 maanden geleden

Reactie op saartje2024

Buiten of je inleiding wel of niet door kan gaan zou ik me eigenlijk vooral ...
Hij is alleen verkouden en hoofdpijn. Het feit dat ie niets meer proefde heeft ie zich getest. Medische hoofdzaak voor inleiden is wel groot, ernstige astma wat momenteel niet meer onder controle te houden is..

3 maanden geleden

Reactie op Evaa1991

Dit is niet oké tegen zorgverleners die absoluut niet besmet willen raken. Van de nieuwe varianten kan je helaas nog steeds erg ziek van worden en ik de zomer is er al minder capaciteit in de ziekenhuizen. TS: je zou kunnen overleggen met je zorgverleners wat je nu het beste kan doen. Hopelijk blijf je zelf gezond! Veel sterkte!

3 maanden geleden

Reactie op Evaa1991

Wauw, aangeven bij zorgpersoneel zodat ze een eventueel gedegen beleid uit kunnen zetten (zoals een mondkapje dragen e.d.) lijkt me toch het minste wat je kan doen. Vind het echt een gewetenloos ‘advies’. Nota bene wordt TS zelf ook nog eens ingeleid vanwege astma.. Je bent in een ziekenhuis, daar liggen doorgaans niet de meest vitale mensen, hè. Het is echt niet zo dat ze gaan zeggen: ‘COVID, oh nee dan helpen we je niet hoor’. Ik ben zelf bevallen tijdens de pandemie periode en er zijn gewoon gedegen protocollen die ze volgen, met reden.

3 maanden geleden

Reactie op Sidenida

Wauw, aangeven bij zorgpersoneel zodat ze een eventueel gedegen beleid uit ...
Nee dat zouden we ook nooit doen hoor! Kreeg meer een beetje paniek straks mag ie er niet bij zijn!🙈 Wordt zo nog terug gebeld om een plan te maken over de inleiding

3 maanden geleden

Reactie op boygirlmom2

Nee dat zouden we ook nooit doen hoor! Kreeg meer een beetje paniek straks ...
Hi, snap de paniek wel goed hoor, zou er zelf ook wel even van stressen. Fijn dat je straks te horen krijgt over de hoe en wat. Succes daar 🍀

3 maanden geleden

Reactie op Evaa1991

Precies. Is gewoon een griepje / verkoudheid. Snap überhaupt niet dat mensen nog steeds testen 😅 Mensen die hoesten, een snotneus of een koortslip hebben, blijven uit de buurt van m'n baby maar dat hoeft niet getest te zijn toch? Is gewoon logisch nadenken 🤷🏻‍♀️

3 maanden geleden

Niet vertellen.. er zijn geen corona maatregelen. Het is gewoon verkoudheid

3 maanden geleden

Wat lastig. Maar als jij door de zwangerschap asthma klachten hebt die niet onder controle komen lijkt het me vooral voor jou niet handig om in zwangere toestand nu corona te krijgen. Dus in dat opzicht is bevallen toch wel handig. Of niet? Misschien gewoon even een eerlijk bespreken met je arts. Je man wordt tegenwoordig echt niet meer uit het ziekenhuis gehouden met corona. En de vragen omtrent je baby en jezelf zijn heel terecht.

3 maanden geleden

Ik heb zelf twee weken geleden corona gehad en nagevraagd in het ziekenhuis (ben ook medisch) of dat gevolgen zou hebben. Zij gaven aan dat ze het nu behandelen als een gewone griep. Wellicht dat je als partner wel een mondkapje dan zou moeten dragen, maar als zwangere zelf was dat niet het geval.

3 maanden geleden

Net eindelijk thuis na 4 uur op de spoed. Allerlei testen voor de longarts en gynaecoloog. Blijk zelf ook corona te hebben.. voor nu inleiding even uitgesteld om eerst te proberen op te knappen. Wel maandag terug naar de gynaecoloog en weer ctg.. en zelf mondkapje op in t ziekenhuis maandag