4 Reacties
één maand geleden
Hoi, ik heb tijdens mijn 1e en 2e trimester last gehad van dagelijkse migraine aanvallen… omdat ik toen alleen paracetamol mocht.. heeft dit masker mij ook veel geholpen Bekijk Goedewaere Migraine Muts - Masker Tegen Hoofdpijn - Verkoelt en Verwarmt - 360° Hoofdbedekking - Extra Zwaar - 850 gram - Grijs op: https://www.bol.com/nl/p/goedewaere-migraine-muts-masker-tegen-hoofdpijn-verkoelt-verwarmt-360-hoofdbedekking-extra-zwaar-850-gram-grijs/9300000147583746?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp ik was toen radeloos, wellicht dat het jou ook wat verlichting kan geven? Anders even langs de huisarts, mijn ervaring is namelijk dat migraine niet weg gaat met alleen een paracetamol en je daar zwaarder geschut voor nodig hebt. Je hebt er medicatie voor. Sterkte ermee!
één maand geleden
Ik ben al jaren ermee bekend icm hormonen😉 hangt er vanaf of je bv geeft of niet. Bij bv mag je pcm nemen, maar dat helpt niet tegen migraine. Geef je geen bv kun je bij drogist exedrin halen die werkten bij mij altijd goed, maar mag ze nu met bv niet hebben.
Verder veel water drinken, gezond eten en frisse lucht
één maand geleden
Maak een afspraak bij een neuroloog. Ik mag medicatie (dagelijks en voor de aanval) ophalen zodra mijn migraine weer terug is. Ik heb tijdens mijn zwangerschap al een recept klaar laten leggen zodat ik het direct kan ophalen indien nodig.
één maand geleden
Hier ook een migraine patient. Beiden zwangerschappen tussen week 11-18 veel last van gehad. Nu gekgenoeg amper. Ik ben wel weer (vanwege borstvoeding) aan de minipil en ik heb het vermoeden dat dat bij mij goed helpt tegen migraine. Ben al ongesteld geweest maar amper last.
Helaas gaf mijn huisarts bij mijn vorige zwangerschap aap dat hij de minipil niet wilde blijven voorschrijven nadat ik gestopt was met borstvoeden. Dit keer ga ik er gewoon op staan dat ik die minipil blijf krijgen als het op lange termijn qua migraine echt goed blijft werken.
Daarnaast bij een aanval helpt het mij heel erg om mijn voeten in een loeiheet bad te doen. Dan trekt het zonder medicatoe nog wel eens weg. In de periodes voor ik kids had en hele heftige episodes had heb ik ook wel structureel hele lage beta blockers gebruikt. Dat hielp op dat moment erg goed.
Ga vooral onderzoeken wat voor joi werkt en laat je nieg afschepen door je huisarts!