24 Reacties
één maand geleden
Bij ons net zo! Verschil is dat het dit ons eerste kindje is, dus met een peuter erbij lijkt me inderdaad pittig! Ik geef borstvoeding dus daarmee krijg ik onze dochter wel makkelijk rustig. Voor krampjes geef ik probiotica. Heb het idee dat dit wel helpt. Ook hebben we een rockit op de kinderwagen echt een life safe vind ik
één maand geleden
Onze jongen heeft dit ook gehad, dit gaf zo’n machteloos gevoel. Wij zijn uitgegaan van overprikkeling en zijn overdag meer op de wakkertijden gaan letten en in slaap helpen. S avonds, als het huilen begint, juist minder doen om prikkels te verminderen. Ieder klopje of hupje is ook weer een prikkel. Dus alleen maar rustig wiegen in een donkere kamer, niet sussen of rondlopen etc. Huid op huid contact en alleen maar vasthouden. Hij heeft nu de vierde rustige avond op rij, maar of dit de gouden tip was?
één maand geleden
Reactie op SaJe-21
Wij hebben een rockit aan de kinderwagen hangen, hoef je zelf niet meer te ...
Hebben wij ook! Top ding 👌🏼
Moet er wel bij zeggen, hier werkt 'ie alleen om de baby in slaap te houden. Niet om de baby in slaap te krijgen.
Overigens is hier ook dagelijks een huiluurtje (de ene keer van 19.00 tot 20.00, dan weer van 18.00 tot 21.00).
Dit is bij ons echt het verwerken van z'n dag. De prikkels en indrukken, maar ook alle ontwikkelingen die hij doormaakt en moet verwerken.
Ik ben er bijna zeker van dat het geen krampjes zijn.
En dat is, helaas!!, een kwestie van uitzitten hier.
Zoveel mogelijk sussen, maar af en toe ook even weglopen hoor, dat is ook echt niet erg!
Even een minuutje de kamer uit om op adem te komen en dan weer opnieuw beginnen met sussen.
Hopelijk gaat het snel beter!
één maand geleden
Hier ook… zo onwijs pittig. Echt een engeltje, maar die tijden zijn zo rot. Ze is nu al een lange tijd aan het huilen, krijsen, verdrietig noem maar op.. aanleggen wilt ze niet, sussen werkt niet, met haar praten werkt niet, niks werkt. Wij hebben daarnaast ook nog een peuter van 2,5 rondlopen. Ik word he-le-maal gek
één maand geleden
Klinkt als oververmoeidheid aan einde van de dag en niet meer in slaap kunnen vallen. Is hier ook zo! In de draagzak gaat ze dan eerst nog een tandje harder huilen maar als goed rondjes blijf lopen is ze na vijf a tien min toch weg. Ik zou de draagzak nog eens opnieuw proberen en rondjes lopen, op het kontje ritmisch kloppen (als een hartslag) en ssssshjt geluiden maken dichtbij het hoofdje.
één maand geleden
Niet te snel van strategie wisselen is ook en tip, want dan worden ze nog vermoeider en nog meer overgangen te verwerken. Eén ding kiezen en volhouden, uiteindelijk gaan ze dan slapen
één maand geleden
Kan het zijn dat hij overdag meer moet slapen? Lijkt me zo pittig als ze niet in de draagzak willen, want dat is de oplossing hier.
Al geprobeerd in bad te doen? Onder de douche? Extra flesje melk?
Wat ook kan helpen is rechtop tegen je aan houden (buik tegen buik zeg maar) en dan op de yogabal stuiteren. Ondertussen steeds ssshhhh sssshhhh zeggen (vrij hard).
Hoop dat er iets helpt en anders dat het snel over is!
één maand geleden
Hier ook nagenoeg elke dag van 17:00-21:00 feest, wat onwijs vermoeiend.
Draagdoek is echt keihard krijsen. Het maakt sowieso niet uit wat je doet, het is gewoon huilen… kinderwagen lukt in huis sowieso niet, rondje lopen valt ze wel in slaap maar bij thuiskomst begint het weer van vooraf aan.
Ik vind het ook wel heel zwaar, mag echt de rest van de dag niet klagen. Ze is zo lief, zo blij, slaapt goed, drinkt goed etc. maar die uren… wat je zelf al zegt: je bent dan zelf al moe en vervolgens loop je uren te wiegen.
Ik ben alleenstaand dus kan het ook niet verdelen, al vind ik niet dat ik daarover mag klagen. Het is een bewuste keuze dus dat ik het niet kon verdelen, wist ik vooraf.
Maar eten is een zeer grote uitdaging. Terwijl ik best wat voeding kan gebruiken, aangezien ik op m’n reserves loop.
Ik heb geen gouden tip… engelen geduld, af en toe mee huilen, Sssshh tot in den treuren en liedjes zingen. Oja en naar de fysio gaan 🤷🏼♀️
Sterkte mama en papa! 🍀
één maand geleden
Bij ons was t in de avond ook vaak raak. Krampjes waren het niet echt leek het - vooral slaap nodig maar niet in slaap kunnen vallen en wiegen/hupsen leek het alleen erger te maken. De wagen wel een optie maar zodra je stilstond was ie weer wakker…
We hielden hem eerst nog veel bij ons - dat deden we bij z’n broer en zus ook altijd - tot uur of 23 maar nu breng ik hem eerder ‘naar bed’ voor de nacht… en warempel dat gaat goed! Kleine man is dus gewoon keihard overprikkeld … heeft een donkere kamer en rust nodig om de dag los te laten en te slapen…
snap ik ook wel want ons einde/middag avond programma is niet bepaald mindful met een 4 en 2 jarige die zich laten gelden 🤣 ben zelf ook geregeld helemaal overprikkeld rond deze tijden 🙃
één maand geleden
Kennen jullie de rockit al? Kan miss een deel van de wieg-taak overnemen !
https://www.bol.com/nl/p/rockit-oplaadbare-baby-rocker-voor-kinderwagen-rr02/9300000138889033?referrer=socialshare_pdp_androidapp