60 Reacties

2 maanden geleden

Ik heb helaas ook een huilbaby. Vooral in de avonden. Super zielig voor de kleine maar ook voor jezelf lastig he? Merk dat ik er soms erg overprikkeld door raak of ook moet huilen. Hoe ontspannen ik ook probeer te zijn voor mn kleine, ben er namelijk van overtuigd dat ze het aanvoelt als mama van binnen gespannen is. Enige tip die ik heb is Praat erover. Sinds ik dat doe ervaar ik heeel veel herkenning bij andere moeders

één maand geleden

Ik heb ook een huilbaby, na 6 weken constant gehuil weet ik oprecht niet meer wat ik met haar aan moet. Overal geweest met haar maar niets helpt.. ze slaapt ook heel erg weinig en krijg haar ook met geen mogelijkheid in slaap, tegenwoordig ook snachts niet. Zit er hier flink doorheen. Hopelijk gaat het bij jullie ondertussen wat beter!

één maand geleden

Hebben jullie een babyfluisteraar geprobeerd? Kan liggen aan het 'trauma' van de bevalling. Heb er hele goede verhalen over gehoord! Verder zelf geen ervaring mee. Knuffel

één maand geleden

Getwijfeld of ik een topic zou openen dus blij dat jij de stap hebt genomen. Je wil ook niet negatief over je kind praten of zo. Maar hier ook een huilbaby... Eerste week was ze al heel onrustig en daarna is het echte huilen begonnen. Ze slaapt overdag zo goed als niet en ze is niet weg te leggen. Daarnaast ook wel sprake van verborgen reflux en moeilijk poepen... Al van alles geprobeerd. Vind het vooral erg sneu voor haar maar word er zelf soms ook wel knettergek van....ook omdat je geen seconde voor jezelf hebt. Ga je even plassen dan krijst ze helemaal de boel bij elkaar... Je kunt zelf ook zo weinig behalve vasthouden en nabijheid bieden....

één maand geleden

Hier ook een kindje die veel huilt (overdag). Wat tips die mij helpen: - binnen een koptelefoon opzetten, het huilen komt dan minder hard binnen - buiten wandelen en dan oortjes in met een muziekje/podcast voor jezelf - af en toe ook even in eigen bedje laten huilen (ik doe dit max een half uur en soms valt ze erna toch even in slaap) - badje voor naar bed gaan - af en toe zelf eruit gaan en de baby even bij je partner laten!

één maand geleden

In de facebookgroep uitgerekend in juli 2024 stond laatst een heel stuk van mensen met een huilbaby. Daar werd ook de huilpoli genoemd. Misschien de moeite om lid te worden en even terug te lezen. Stonden best veel verschillende verhalen tussen!

één maand geleden

Zou via de huisarts verwijzing voor de huilpoli vragen! Sterkte

één maand geleden

Onze eerste was een huilbaby, heeft de eerste 16 weken dag en nacht gehuild. Bleek hele erge koemelkallergie te hebben. Pas dat we eerst ar voeding, maagzuurremmers, forlax, pepti hadden getest, kregen we eindelijk de goede voeding neocate. Als het zo blijft, zou ik vragen of je pepti mag proberen. Als het dan 2/3 dagen rustig blijft maar daarna weer begint, meteen vragen om neocate. Nu bij mijn dochter hebben we vrij snel de neocate gekregen waardoor wij minder lang een huilbaby hebben gehad waardoor de baby tijd een stuk leuker is 😊

één maand geleden

Wij gaan morgen naar de ABC-poli (huilbaby poli) van het st. Antonius, ik ben heel benieuwd. Afgelopen weekend heeft onze dochter bij opa en oma gelogeerd zodat wij even een nacht goed konden slapen en een beetje konden bijtanken.

één maand geleden

Reactie op sas202407

Onze eerste was een huilbaby, heeft de eerste 16 weken dag en nacht gehuild ...
Wat voor symptomen hadden jullie waardoor er aan koemelkallergie gedacht werd? Wij vermoeden dit zelf ook maar CB geeft aan dat een echte koemelkallergie maar bij 2-3% van de baby’s voorkomt. We testen nu Nutrilon Content maar alsnog huilt onze kleine veel en is ze onrustig. Komt slecht aan en heeft uitslag in haar gezicht/nek.

één maand geleden

Reactie op bcd95

Wat voor symptomen hadden jullie waardoor er aan koemelkallergie gedacht we ...
Hier een huilbaby gehad van week 3 tot week 6/7. Een week lang in het ziekenhuis gelegen omdat hij niet stopte met huilen en wij er helemaal doorheen zaten. Zowel kinderarts als CB gaven aan dat er geen aanleiding was voor onderzoek en geen symptomen van koemelkallergie (dronk gewoon, plas en poepluiers, geen bloed in ontlasting). Hij had toen alleen 24/7 krampen en daarna ook uitslag/eczeem/zwelling over het hele gezicht en hals. CB gaf aan dat dat geen symptoom meer is voor KMA. Eindstand na aandringen bij de kinderarts pepti opgestuurd gekregen. Na 1 a 2 dagen was alles weg, geen krampen meer en de uitslag is volledig verdwenen. Ik heb mijn vrolijke baby na 3 helse weken weer terug!

één maand geleden

Reactie op Rihan

Hier een huilbaby gehad van week 3 tot week 6/7. Een week lang in het zieke ...
Wat zijn jullie verschrikkelijk behandeld!! Goed dat jullie aangedrongen hebben 💪

één maand geleden

Reactie op bcd95

De klachten die je omschrijft

één maand geleden

Hier geen huil baby. Ik wil jullie moeders gewoon een hart onder de riem steken. Kom er voor uit! Het heeft niks te maken met je kind niet leuk vinden echt niet. Jullie houden allemaal zielsveel van jullie kinderen. Ik werk zelf in de kinderopvang dus ik heb er daardoor wel ervaring mee. En als medewerker heb je makkelijk praten, om half 7 sluit de boel en ga je naar huis. Jullie zitten er 24/7 mee dat is ongelooflijk zwaar en je wordt van de kast naar de muur gestuurd. Daarom een dikke digitale knuffel aan jullie allen.

één maand geleden

Reactie op bcd95

Je kan eventueel nutrilon pepti zelf kopen in de Etos en proberen

één maand geleden

Reactie op Rihan

Hier een huilbaby gehad van week 3 tot week 6/7. Een week lang in het zieke ...
Zo herkenbaar! Bij ons deed CB ook zo moeilijk, Emma dronken goed, kwam goed aan.. dus dat waren geen symptomen. Wel had ze uitslag gezichtje, enorm veel krampen, veel scheten laten, en krijste het echt regelmatig uit! Huilde gem. 6 a 9 uur per dag. Uiteindelijk zijn waar naar een kinderdietiste gegaan! Daar meteen goed geholpen, pepti hielp enkele dagen daarna weer terug bij af, en zitten nu aan de nutrimagen. Dit gaat zoveel beter!

één maand geleden

Hier gaat het stukken beter. Het is koemelkallergie. Zitten nu al dik 3 weken op de nutramigen. Cb heeft het na alles goed gedaan! Hun hebben zelfs de vergoeding uitgeschreven voor de verzekering. Aangezien de provacatie test pas in december kon in het ziekehuis.

één maand geleden

Onze oudste zoon is nu drie jaar oud en heeft het eerste half jaar minimaal 8 uur per dag gehuild. Ik had veel angst voor een tweede kindje. Dit was dan ook ons cadeautje en is nu geen huilbaby. Maar lieve mama’s ik weet waar jullie doorheen gaan en het is echt bikkelen 🥺! Pak de hulp die je pakken kan en rust waar het mogelijk is. Wissel elkaar af en ga af en toe de deur even uit. En onthoud goed dat je niks fout doet. Bij onze zoon is er niks uit gekomen, alleen een heel temperamentvolle peuter die altijd meer wil kunnen dan mogelijk is. En besef dat dit een fase is. Hoe lang die tunnel ook lijkt, er komt een einde aan het huilen! 😘 zet hem op. Het komt goed! ❤️

één maand geleden

Reactie op Cels

Hier gaat het stukken beter. Het is koemelkallergie. Zitten nu al dik 3 wek ...
Wat fijn dat het beter gaat! En ook goed dat je dit topic bent begonnen. Hier ook een huilbaby. Ik vond die term alleen vreselijk 🙈 en het is nu voor het eerst dat ik het zo benoem ook. Maar ja, dat is wel wat het is en het is vreselijk zwaar en zo sneu voor die kleintjes. Mijn zoontje is nu bijna 8 weken en sinds een week is hij snachts rustig - dat is al zoveel winst! Maar daarvoor was ik hem ook nachten lang aan het troosten, en maar hupsen in de draagdoek met koptelefoon op. De tranen in mijn ogen en soms dacht ik echt dat ik lichamelijk en mentaal zou instorten. Nu alleen nog overdag hem troosten gelukkig. En als hij dan rustig is dan ben ik ook zo verliefd op dat jochie en dan denk ik ‘ach, zo erg was het toch niet’, totdat de eerste huilbui weer ingezet wordt en dan denk ik meteen weer ‘oh nee ik kan dit niet aan!’ 🙈 Maar ik weet dat het weer over gaat - het is tijdelijk 💙🙏🏽 Alle lieve stoere mamma’s hier: you’re not alone! Soms kun je helaas niets anders doen dan nabijheid en liefde geven ook al blijft hij/zij huilen.

één maand geleden

Reactie op Cels

Hier gaat het stukken beter. Het is koemelkallergie. Zitten nu al dik 3 wek ...
Wat fijn om te horen dat het beter gaat. Wij zijn vandaag ook weer bij CB geweest en krijgen vandaag te horen of we mogen starten met dieetvoeding, ze vermoeden van wel. Ik hoop echt snel resultaat te zien want het huilen breekt je echt op, zeker als je alleen thuis bent.