60 Reacties

één maand geleden

Reactie op Cels

Hier gaat het stukken beter. Het is koemelkallergie. Zitten nu al dik 3 wek ...
Wij hebben nu ook toch de nutramigen gekregen. Hoe snel merkte je verlichting?

één maand geleden

Reactie op bcd95

Wij hebben nu ook toch de nutramigen gekregen. Hoe snel merkte je verlichti ...
Na 4 dagen merkte wij wel echt verschil. Hij huilt nu alleen nog maar op de momenten voor de voeding. En met krampjes of een volle luier. Merk wel dat ik dan nog steeds denk dat hij te veel huilt terwijl het normaal is. Maar toch na al die weken ben je wat gevoeliger voor gehuil

één maand geleden

Reactie op KorenbloempjesBlauw

Wat fijn dat het beter gaat! En ook goed dat je dit topic bent begonnen. H ...
Ach....het raakt me. Mijn eerste was ook een huilbaby wat was dat heftig zeg, wat je schrijft brengt me terug naar die tijd wat heb ik me ellendig gevoeld dat vergeet je nooit meer. En zo mooi wat je schrijft als ze dan rustig worden dan was ik ook zo verliefd op d'r maar die momenten werden steeds weggevaagd door het vele krijsen. Nu met de derde (tweede was een echte chill baby) merk ik dat ik bij onrustige dagen meteen denk ohnoo daar gaan we weer. Zit best diep die gevoelens van toen. Wens je/jullie sterkte want het is pittig maar inderdaad het komt goed!

één maand geleden

Reactie op sas202407

Onze eerste was een huilbaby, heeft de eerste 16 weken dag en nacht gehuild ...
Wie geeft dan die neocate? Wij zijn nu op de Pepti op eigen kosten zitten al Op dag 6 en t ging eerste paar dagen goed maar nu zelfdr als Voorheen…

één maand geleden

Same here, vanaf dag 3 begon het huilen en ook een week opgenomen geweest in het ziekenhuis omdat het maar niet ophield (en hij er diarree en verhoging bij kreeg). Maar ze hebben niks kunnen vinden ook geen verdenking van koemelkallergie omdat hij alleen maar borstvoeding krijgt en kreeg. Nu is de kleine 10 weken oud en het gaat sinds een week of 2 langzaam steeds iets beter. Herken wel heel erg dat op de dagen dat hij wel veel huilt ik sneller overprikkeld raak omdat ik meteen weer in die paniek/modus van de eerste acht weken schiet, nu is t nog 'maar' 2 dagen per week ongeveer dat t een hele dag is. Wel extra genieten die dagen dat ie overdag 'gewoon' slaapt en rustiger is!

één maand geleden

Reactie op dh2023

Same here, vanaf dag 3 begon het huilen en ook een week opgenomen geweest i ...
Ik zeg niet dat hij koemelkallergie heeft hoor. Maar babies kunnen wel degelijk last hebben van koemelkallergie als ze alleen bv krijgen. Alleen sommige kinderartsen geloven dit niet. Maar het is echt wel zo. En het wordt steeds meer onderzocht ook wetenschappelijk (ik heb toevallig meegedaan aan een klinisch onderzoek van het olvg waar ze dit onderzochten). Er zijn een heleboel moeders die alleen bv geven die op dieet zijn omdat hun baby last heeft van een allergie

één maand geleden

Reactie op Cels

Na 4 dagen merkte wij wel echt verschil. Hij huilt nu alleen nog maar op de ...
Okee ik ben benieuwd. Zijn dus vanmiddag gestart en ze lijkt nu wel iets rustiger maar merk dat ik nog erg gespannen ben. Door het vele huilen heb ik niks meer kunnen doen in het huishouden en moest zelfs mijn eigen moeder dagelijks naar ons komen zodat ik kon douchen omdat ze maar bleef huilen (mijn vriend moet helaas werken). Hopelijk komt er wat verlichting de komende dagen. En hoop dat het bij jullie ook goed blijft gaan, er wordt maar weinig gesproken over huilbaby’s. Heb vaak de opmerking gekregen ‘baby’s huilen nu eenmaal en dit moet je maar aankunnen’.

één maand geleden

Reactie op bcd95

Okee ik ben benieuwd. Zijn dus vanmiddag gestart en ze lijkt nu wel iets ru ...
Je laatste zin… die wordt alleen maar uitgesproken door mensen waarvan de kinderen goeie slapers waren en amper huilden. Hoe lastig ook, ene oor in en andere oor uit. Ik hoop voor je dat het werkt! 🤞🏼🌸

één maand geleden

Reactie op yamur

Wie geeft dan die neocate? Wij zijn nu op de Pepti op eigen kosten zitten a ...
Bij ons de kinderarts maar als die het niet wilde uitschrijven had het cb het gedaan

één maand geleden

Reactie op sas202407

Bij ons de kinderarts maar als die het niet wilde uitschrijven had het cb h ...
Ah oke. Ik denk dat je een verwijzing nodig hebt van de ha naar de kinderarts toch? De cb zei dat ze t pas mogen uitschrijven na provocatie..

één maand geleden

Reactie op plien95

Hier ook een kindje die veel huilt (overdag). Wat tips die mij helpen: - bi ...
Ik vindt dit moeilijk om te lezen dat je haar max een half uur laat huilen. Er is altijd een oorzaak waarom een baby huilt. Onze zoon heeft 5 maanden gehuild, tot wij achter de oorzaak kwamen. Toen was hij rustig. Maar ik heb hem nooit weggelegd. Altijd lag hij bij mij, mijn mam of oma. Van huilen breekt echt mijn hard. Ik heb nu ook een onrustige dochter. Is overdag ook niet weg te leggen, veel hazenslaapjes. Daarom draag ik haar heel veel. Dat is de enige manier om haar rustig te houden, en waardoor ze overdag in slaap valt. Ik weet het is erg pittig. Maar weet ook dat ze onze nabijheid nodig hebben. Het wordt echt beter. En nu zijn ze nog klein. Ze hebben je heel hard nodig. Ik wil mijn huis altijd netjes en schoon hebben...heb dat echt moeten leren om los te laten. Wij trekken dat in het weekend weer recht, dan gaan mijn man en ik het huis door zodat alles weer netjes en schoon is. De babytijd is zo kort. Ondanks dat het niet makkelijk is geniet ik wel van haar.

één maand geleden

Reactie op faith2023

Ik vindt dit moeilijk om te lezen dat je haar max een half uur laat huilen. ...
Gaat weer lekker met het toetsenbord hier 😱🫣 al die spelfouten

één maand geleden

Reactie op yamur

Wie geeft dan die neocate? Wij zijn nu op de Pepti op eigen kosten zitten a ...
In pepti zit nog koemelk, wel heel weinig. Je zou neocate kunnen proberen, daar zit echt helemaal geen koemelk meer in. Ik geef nog borstvoeding en wil dit zolang volhouden dat ik haar geen kunstvoeding hoef te geven. Ik heb novalac novarice in huis mocht ik echt een keer vast zitten. Dit is op rijst eiwitten basis.

één maand geleden

Reactie op yamur

Ah oke. Ik denk dat je een verwijzing nodig hebt van de ha naar de kinderar ...
Ja, huisarts of cb moet je doorsturen. Vind het nog steeds apart dat het overal anders werkt 😂 Hopelijk krijg je snel de juiste voeding

één maand geleden

Reactie op kich

Ik zeg niet dat hij koemelkallergie heeft hoor. Maar babies kunnen wel dege ...
Ons dochtertje blijkt een KMA te hebben (huilde ook ontzettend veel) en ik geef bv. Nadat ik een koemelkvrij dieet volgde werd ons dochtertje een ander kind. De kinderarts zei dat het 6 weken duurt voordat koemelk helemaal uit je borstvoeding is, dus blijkbaar is er wel onderzoek naar gedaan en gelukkig geloofde hij er wel in.

één maand geleden

Reactie op Flower22

Ons dochtertje blijkt een KMA te hebben (huilde ook ontzettend veel) en ik ...
Hehe eindelijk een kinderarts die 6 weken aangeeft ipv 4

één maand geleden

Gister nog een berichtje dat het hier beter ging. Vandaag alleen maar gehuild. Nu ben ik net ook helemaal gebroken naar huis gegaan van een verjaardag helemaal in tranen omdet ik hem niet stil kreeg.

één maand geleden

Reactie op Cels

Gister nog een berichtje dat het hier beter ging. Vandaag alleen maar gehui ...
Ah wat vervelend… is hij nu thuis wel wat rustiger? Laten we hopen dat het nu een sprong is o.i.d. Bij ons is het nog vroeg maar gisteren na 2 flessen zonder koemelk kreeg ik al hoop omdat ik haar mee kon nemen naar de winkel en ze ook rustig om haar heen lag te kijken. Ook hier vandaag alleen maar gehuil, maargoed het is pas 24 uur verder, duurt natuurlijk even voordat je resultaat ziet. Ik hoop dat je vanavond kan rusten en slapen.. sterkte!

één maand geleden

Dames, hier geen huilbaby maar ik ken wel iemand met een huilbaby en ik vind het zo erg.. zowel voor het kleintje als voor de ouders.. het breekt echt m'n hart als ik die ouders ook zo gebroken en wanhopig zie. Veel sterkte voor jullie en hopelijk is het snel voorbij 😘

één maand geleden

Bij ons was het 3 dagen aan de betere kant met Nutrimagen maar inmiddels neemt het huilen en krijsen weer toe. Echt geen idee meer wat we moeten doen 🫠