60 Reacties

één maand geleden

Reactie op bcd95

Bij ons was het 3 dagen aan de betere kant met Nutrimagen maar inmiddels ne ...
Hier hetzelfde verhaal, al zitten we ietsjes langer aan de nutrimagen. Wordt er soms echt moedeloos van. Ze is nu 15 weken en nog is en blijft ze zo enorm veel huilen/krijsen. Enorm onrustig. We proberen er zoveel aan te doen, rekening mee te houden met de rust/regelmaat en noem maar op. Wordt er zo gefrustreerd van😪

één maand geleden

Wij hadden ook een huilbaby, bleek dat ze een te korte tongriem en lipband had. In Groningen zit de beste kliniek van Nederland.

één maand geleden

Reactie op Wendyelst

Hier hetzelfde verhaal, al zitten we ietsjes langer aan de nutrimagen. Word ...
Jaa het is echt niet normaal soms… wij gaan nu morgen een bus neocate halen en dat proberen. Zijn wel een beetje bang om het op eigen initiatief te proberen maar lees daar veel goede verhalen over. Hopelijk werkt dat, dan kunnen we daarmee weer naar de dokter 🤞

één maand geleden

Reactie op ACSB

Wij hadden ook een huilbaby, bleek dat ze een te korte tongriem en lipband ...
Onze dochter is ook al geklievd dus dat kan het niet zijn.

één maand geleden

Reactie op bcd95

Jaa het is echt niet normaal soms… wij gaan nu morgen een bus neocate halen ...
Ja. Daar zitten wij hier ook aan te denken. Zitten jullie bij een kinderarts of gewoon huisarts? Mijn huisarts schrijft namelijk niks voor. En de kinderarts doet moeilijk over de neocate😔

één maand geleden

Reactie op Wendyelst

Ja. Daar zitten wij hier ook aan te denken. Zitten jullie bij een kinderart ...
Wij momenteel alleen CB. Die hebben nu nutramigen aangeraden en willen ze voorschrijven als het zou werken. Maar omdat de klachten dus niet genoeg verminderd zijn hebben we vandaag zelf via facebook 3 bussen neocate gekocht. Ik ga dat proberen en als het werkt dan ga ik CB vragen om voor te schrijven en anders via huisarts / kinderarts. Onze dochter is al eens onder behandeling geweest dus ik denk dat we daar ook wel sneller terug mogen komen.

één maand geleden

Reactie op Wendyelst

Ja. Daar zitten wij hier ook aan te denken. Zitten jullie bij een kinderart ...
Waarom doet je kinderarts eigenlijk moeilijk over de neocate?

één maand geleden

Reactie op bcd95

Wij momenteel alleen CB. Die hebben nu nutramigen aangeraden en willen ze v ...
Ah kijk helder. Via welke groep heb je dat gekocht als ik vragen mag?

één maand geleden

Reactie op Wendyelst

Ah kijk helder. Via welke groep heb je dat gekocht als ik vragen mag?
De groep heet ‘verkoop puramino, neocate etc’. Maar je kan ook op marktplaats zoeken naar neocate. Komen dagelijks nieuwe advertenties op maar je moet er snel bij zijn want ze worden snel opgekocht

één maand geleden

Mijn zoontje is ook een huilbaby en is nu ondertussen 10 weken. Ik zie veel verhalen met jullie kindjes over KMA dus ook kunstvoeding kindjes. Is er ook een mama hier met een huilbaby die borstvoeding geeft zoals mij? Ben benieuwd, is wel fijn om wat steun aan elkaar te hebben hier

één maand geleden

Reactie op Anoniem07-24

Mijn zoontje is ook een huilbaby en is nu ondertussen 10 weken. Ik zie veel ...
Mijn oudste, wordt van het weekend 2, was ook een huilbaby en kreeg ook bv. Ook alles geprobeerd overigens. Je mag me altijd een berichtje sturen

één maand geleden

Reactie op Anoniem07-24

Ik geef bv en ons kindje blijkt KMA te hebben. De kinderarts zei dat het 100% over gaat in je bv, dus niet maar een fractie. Onze dochter huilde ook heel veel, tot ik koemelkvrij ging eten. Nu huilt ze ook nog wel, maar meer zoals normaal is voor een baby. Veel sterkte hoor!

één maand geleden

Wat herken ik me hierin! Ik wil alleen even zeggen dat ik aan alle mama's denkt die deze periode doorgaan en vergeet niet jullie zijn super mama's❤️. Wij zijn met onze meid bij een osteopaat geweest heel zweverig maar deze kon voeding lezen. Als je ten einde raad bent ga je soms maar dingen proberen. We zijn op aanraden van haar overgegaan op probiotica en andere voeding. Ze huilt nog veel maar spuugt en krijst iets minder. Verder moeten we deze periode maar doorkomen met veel liefde en knuffelen. Ons meisje kan er natuurlijk niks aan doen

één maand geleden

Reactie op Flower22

Ik geef bv en ons kindje blijkt KMA te hebben. De kinderarts zei dat het 10 ...
Oh serieus, ik dacht dat dat ook niet kon. Ik at heel slecht (sws geen melk, yoghurt) en van de lactatie kundige moest ik nu juist volle melk, yoghurt met 10% vet nemen etc. Merk geen verschil van voor en na

één maand geleden

Reactie op Anoniem07-24

Oh serieus, ik dacht dat dat ook niet kon. Ik at heel slecht (sws geen melk ...
Het hoeft natuurlijk geen KMA te zijn bij jou, maar het kan dus wel bij borstvoeding 😊 koemelk zit in heel veel dingen, ook in koekjes, chocola, krentenbollen, eierkoeken, croissantjes etc.

één maand geleden

Reactie op Anoniem07-24

Oh serieus, ik dacht dat dat ook niet kon. Ik at heel slecht (sws geen melk ...
Alles gaat 100% over in bv, dus kan ook wat anders zijn wat je vaak neemt

25 dagen geleden

Deze positie al eens geprobeerd? Billetjes in beweging houden

25 dagen geleden

Reactie op Anoniem07-24

Onze oudste was geen huilbaby, maar huilde wel extreem veel en hard ineens nadat ik iets met Koemelk nam of uit/knoflook (ik gaf borstvoeding). Toen ikzelf op dieet ging, stopte dit!! Ik denk niet dat ze echt een koemelkallergie had, maar wel een intolerantie.

24 dagen geleden

Mijn dochter was ook echt een huilbaby. Kwamen met 5 maanden pas achter dat ze kma had. Mijn zoontje heeft ook 5 weken gehuild (is nu wel weer 5 weken geleden), maar kwamen achter dat hij verborgen reflux heeft. Lastig is het he? Hier ook vaak gehad dat ik dacht: pff ik kan dit echt niet meer aan. Maar het komt goed lieve mama😘 hopelijk krijgen jullie de juiste hulp!

19 dagen geleden

Reactie op Anoniem07-24

Hier helaas ook een huilbaby die borstvoeding krijgt. De kleine man is nu 15 weken oud en heeft vanaf 4 weken oud veel gehuild. KMA vrij dieet heb ik al een maand geprobeerd mag dat maakte geen verschil. Hij is ook super onrustig in de nacht waardoor we al 11 weken om en om een nachtdienst draaien om het vol te houden. Ik had een maand extra vrijgenomen om hem te kunnen ondersteunen in deze tijdens van ongemak. Maar maak me nu enorm zorgen als hij 2 dagen naar de gastouder gaat en hij zoveel huilt/niet lang in de box kan of content is even weg te leggen. Zijn hier andere ervaringen mee? Mijn moeder past de 3e dag op, dus dat komt wel goed want die zal hem sowieso troosten en alle liefde geven die hij nodig heeft. Wij zitten er iig ook enorm doorheen en hopen dat dit niet te lang meer duurt. Is er een magische leeftijds grens? Ik hoor vaak 6 maanden oud. Ik merk ook aan ons kindje dat hij veel meer wilt dan dat hij kan en ook stukje temperament heeft en daardoor veel huilt. Zijn ook al bij de kinderarts geweest.