25 Reacties
3 maanden geleden
Heeft jullie kleine een “normale” hals? Die van ons had aan 1 kant ineens een dikke bult, blijkt torticollis te zijn. Heeft daardoor ook een sterke voorkeurshouding. Hij is op het moment ook niet te genieten en amper weg te leggen want meteen huilen. Die torticollis hoeft hij niet echt veel last van te hebben dus ik denk dat onze zoon sinds 3 dagen bezig is met z’n eerste sprongetje (wel een beetje vroeg). Misschien jouw dochtertje ook 1 van deze twee dingen?
3 maanden geleden
Reactie op lucialala
Ons zoontje heeft dit ook! Schrok je ook zo toen je die bult ontdekte? Wij ...
Ja heel! Dacht meteen het ergste met lymfe etc. Onze fysio is deze week nog op vakantie dus ga haar maandag bellen en hopelijk kunnen we dan aankomende week voor de eerste keer komen. Hoe gaat het bij jullie met fysio? Heb je ook iets voor in bed meegekregen om het hoofdje recht ye houden bijvoorbeeld? Ben benieuwd naar het verdere verloop!
MOD
3 maanden geleden
Welk huiltje komt er uit en zijn er nog meer tekenen die ze laat zien? Zoals overtrekken of vuisten maken?
Dunstan heeft ons geholpen onze baby's te begrijpen.
https://www.24baby.nl/baby/verzorging-baby/dunstan-babytaal/#:~:text=Dunstan%20Babytaal%20is%20een%20methode,werd%20ontdekt%20door%20Priscilla%20Dunstan.
3 maanden geleden
Ik weet niet hoe jou bevalling is gegaan. Maar soms met heftige bevallingen of lang durige bevallingen kunnen babytjes soms ook last van krijgen in de werveltjes. Dat iets net niet helemaal recht staat.
Wellicht helpt een fysio of giropractor om dingen uit te sluiten. Hoeft soms maar heel klein te zijn wat zo verholpen kan worden.
3 maanden geleden
Ja dat kan zeker, ons derde kindje is nu 2weken en we zijn al 2x bij osteopaat geweest ivm klemmende kaken en voorkeurshouding. Ook bij onze andere 2 kinderen bezoekjes aan chiropractor en osteopaat gehad ivm overtrekken en voorkeurshouding. Ik had wel 3x een hele snelle bevalling.
3 maanden geleden
Reactie op Bmwz
Ja heel! Dacht meteen het ergste met lymfe etc. Onze fysio is deze week nog ...
Oh fijn als je kan starten ja! We zijn nu een keer bij de fysio geweest en hebben wat tips gekregen hoe we hem kunnen stimuleren zodat z’n halsspier goed gerekt wordt. En ze adviseerde inderdaad ook zo’n kussentje te kopen, hebben we gedaan!
3 maanden geleden
Ik ga binnenkort ook naar een osteopaat met ons zoontje. Hele snelle bevalling (kwartier persen maar hij was een sterrenkijker met voorhoofdsligging dus dat was voor ons beiden geen pretje) en ik denk dat een osteopaat bij hem het e.e.a. zou kunnen ontdekken (of misschien had kunnen voorkomen, vandaag kwamen we erachter dat hij een liesbreuk heeft, misschien hadden we dat eerder kunnen ontdekken als ik eerder naar een osteopaat was gegaan). Helaas wordt het in mijn pakket niet vergoed maar het kost geloof ik €90 en dat is het mij wel waard eigenlijk.