Ik heb een baby die eigenlijk niet op haarzelf kan slapen, maar continu in mijn armen wil zijn (ondertussen zijn we aan het oefenen met een slaapje op bed, maar daar gaat deze topic niet over).
Al langere tijd stop ik haar minimaal 1 keer per dag in de draagzak, omdat ik dan toch even mijn armen vrij heb én uiteindelijk slaapt ze daar het allerbest en langst.
Máar het moment van in de draagzak gaan levert problemen op. Ze gaat dan eigenlijk altijd huilen. Eerst duurde dit altijd zo’n 2 minuten en met een beetje gerust stellen en lopen was het zo weer klaar. Inmiddels duurt het zo’n 10 minuten en is het een stuk harder. Daarna valt ze wel alsnog heerlijk, tevreden en lang in slaap.
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn, want ze lijkt het uiteindelijk heel fijn te vinden? Meer mensen die dit hebben en hoe gaan jullie hiermee om? Wat zouden jullie doen? Ermee stoppen omdat ze ervan gaat huilen of dat even voor liet nemen omdat je weet dat ze het uiteindelijk fijn vindt en goed slaapt? Vaak is het bij onrust ook de oplossing om haar toch weer in een slaap te krijgen.
Extra info;
- De draagzak is van Bykay en draag ik op de juiste manier (meermaals aan anderen gevraagd en mee laten kijken)
- Het ligt niet aan de draagzak, want ik heb ook een draagdoek (ook Bykay) en daarbij
reageert ze op dezelfde manier
- Ik probeer haar stapje voor stapje kalm erin te zetten en ondertussen te kalmeren en sussen, maar uiteindelijk begint ze als ze eenmaal zit ook dan alsnog zo’n 10 minuten te huilen