Ik hoor graag hoe jullie omgaan je baby die huilt in het openbaar. Onderweg in de kinderwagen.
Ik vind het spannend om buitenshuis te gaan met de baby omdat ik me oncomfortabel,onzeker, bezwaard voel voor als ze gaat huilen. Hoe doen jullie dat tijdens een wandeling in de winkel(straat) / buiten en ze begint te huilen? Pakken jullie de baby eruit of proberen jullie te sussen terwijl ze erin zit? Als ze wakker wordt dan huilt ze vaak en ook als ze honger heeft, terwijl ze soms net voeding heeft gehad.
Als ze achter elkaar door slaapt (2,5 uur) dan is het ideaal om iets te ondernemen. Maar ik voel me dan niet relaxt omdat ik bang ben dat ze toch wakker wordt. En dat is zonde van mn energie, bij ieder geluidje kijk ik of ze niet wakker wordt. Vaak slaapt ze voorbeeldig en heb ik me druk gemaakt om niets. Maar soms wordt ze ook na een half uur wakker en dan ben ik net in het winkelcentrum
Ik voel me nu best wel beperkt om de deur uit te gaan. Verwacht ik misschien teveel van mezelf en een baby van 6,5 weken? Ik heb ook wel borstvoeding in het openbaar gegeven bij een restaurant of op een bankje als mn vriend erbij is. Maar er is niet altijd de gelegenheid om haar te voeden als je bijvoorbeeld in de supermarkt of winkel of in een straat aan het lopen bent.
Hoe gaan jullie hiermee om? Ik merk dat ik niet ver de deur uit durf te gaan en dan zsm naar huis wil.
Details:
- Onze dochter is nu 6,5 week.
- Ik geef borstvoeding en uit de fles drinken kan ze nog niet.
- De ene keer drinkt ze goed en is ze verzadigd en de andere keer meer gefrustreerd en heb dan het idee dat ze minder verzadigd is. Dus eerder wakker wordt en gaat huilen.
- Ik let op haar wakkertijden en probeer tijdens haar dutje de deur uit te gaan. Ze heeft nog geen ritme, soms slaapt ze een aantal uren achter elkaar maar soms ook maar heel kort.
Dankjewel!