7 Reacties

5 maanden geleden

Ik ben zelf chronische ziek en heb daardoor slijtage in de rug. Ik mocht bij beide zwangerschappen ook vaginaal bevallen. Maar met het risico dat ik dan nog meer schade oploop, hebben wij bij beide een keizersnede gekozen. Dus als dat is wat je echt wilt kun je dat gewoon aangeven in jou situatie. En voor als je thuis bent. Je krijgt gelukkig eerst nog kraamzorg, misschien kun je daar al de maxi uren krijgen. En ik zou met familie/vrienden/buren om tafel gaan zitten om een schema te maken wie wanneer jou kan helpen. En schakel een ergotherapeut in die kan je helpen met wat je wel en niet met je baby kan doen door de juiste houding aan te nemen waardoor je jezelf zo min mogelijk ontlast.

5 maanden geleden

Zou je misschien bij je gemeente kunnen informeren voor eventuele thuiszorg? Tijdelijk tot je beter bent? Mijn partner werkt in de thuiszorg en helpt mensen in huishouding etc tot ze beter zijn of gewoon standaard omdat ze slecht ter been zijn/ouder/ziek noem maar op. Dit word bijvoorbeeld hier vergoed vanuit de gemeente. Naast dat, wat ontzettend vervelend voor jou en snap dat je even geen lichtpuntje meer ziet. Heel veel beterschap en sterkte💛

5 maanden geleden

Het kan goed zijn dat je een collageen tekort hebt. Probeer studies te lezen over type 1 en 3 collageen. Bonehealthyrecipes.com kan je ook wellicht verder helpen. Verder veel sterkte! 💕

5 maanden geleden

Reactie op CarolineF1986

Het kan goed zijn dat je een collageen tekort hebt. Probeer studies te leze ...
Bedankt voor je reactie, als dit de oplossing was dan was ik allang blij geweest. En is er helaas echt niks aan te doen en herstel is 6-12 maanden

5 maanden geleden

Reactie op coco1109

Zou je misschien bij je gemeente kunnen informeren voor eventuele thuiszorg ...
Ja ook naar gekeken, maar het probleem is dat het niet echt tijdelijk is. Namelijk 6-12 maanden herstel. Verder is het niet alleen ik maar natuurlijk ook de baby, dubbel zoveel werk dus🤪 Gelukkig hebben we een huishoudelijke hulp!

5 maanden geleden

Reactie op BabyJ2

Ik ben zelf chronische ziek en heb daardoor slijtage in de rug. Ik mocht bi ...
Vandaag te horen gekregen dat het wel vaginaal gaat worden ivm anders nog een probleem erbij wat nu niet handig is. Kraamzorg hebben ze al de Max uren inderdaad, de rest zullen we echt moeten kijken qua hulp. De ergo is echt een goed idee, bedankt daarvoor!

5 maanden geleden

Geen nieuwe ideeën maar ik wens je wel heel veel sterkte toe en beterschap! En ook al is er uiteraard een herstelperiode, vaak voel je je na de bevalling ook wel weer beter! Alleen al door minder gewicht en meer mobiliteit etc.