Sinds een week of 5 last van mn heup, dacht een slijmbeursontsteking. Lang verhaal kort; tijdelijke osteoporose in de heup. Kan 6-12 maanden duren! Wat een hel!
Je mag het niet belasten, zo veel mogelijk ontzien en rust houden. Loop met krukken en een rollator in huis, trippel sinds vandaag ook met een rolstoel door de woonkamer. Ook staat er een bed in de woonkamer om de rust te kunnen nemen.
Alles wat ik zou willen, thuis in een bad bevallen, borstvoeding etc gaat allemaal niet door. Om heel eerlijk te zijn zie ik eigenlijk geen lichtpuntje meer, dit terwijl ik van nature zeer positief ben.
We hebben straks een mega groot probleem met de baby, ik kan niet alleen met de baby blijven en kan eigenlijk zelf amper alleen zijn. Kans op vallen is aanwezig en doordat je bot broos is heb je ook een groot risico op een gebroken heup.
Ik verga van de pijn en de oxycodon werkt minimaal. In het ziekenhuis geven ze aan dat ik “gewoon” kan bevallen, om heel eerlijk te zijn zie ik dat totaal niet zitten. Kan zelf niet tot zitten of liggen komen, kan niet zelfstandig lopen, kan niet de trap op of af en kan niet op m’n been staan.
As dinsdag een gesprek over inleiden, ruggenprik en mogelijke keizersnede. Ook moeten we zelf natuurlijk met een plan komen voor onszelf hoe we het de komende 6 maanden gaan doen!
Als er nog iemand tips of adviezen heeft dan hoor ik het graag! Alvast bedankt voor het lezen van dit ellenlange verhaal!🙃
Oh en ben nu 34+6