34 Reacties

2 maanden geleden

Bij mij werkt de numsey echt super goed of white noise op spotify aantal slapeloze nachten gehad ze haatte ook een inbaker zak. Toch omgedaan huilend, Numsey aan in je armen wiegen en ssst blijven zeggen. Na ongeveer 5 min leg ik haar en de numsey in bed voorzichtig. Dan blijf ik er nog even naast staan en sssst zeggen. Dit is bij mij echt de key geweest sinds deze tip van een vriendin ook overdag lukt dit. Overdag probeer ik haar wel elke 3 uur wakker te maken en te voeden. Voeden 60 min wakker\spelen en slapen probeer je aan de wakker tijden te houden die kun je op internet vinden. Succes hopelijk gaat het snel beter. Xxxx

2 maanden geleden

Moet ze per se alleen slapen dat jullie haar steeds weg leggen? Of hebben jullie ook geprobeerd om veilig samen te slapen? Dus lekker tussen jullie in bijvoorbeeld of met jou in maternale houding? Slaapt ze dan ook niet? Veel baby’s hebben gewoon veel behoefte aan geborgenheid. Ik heb mijn baby ook lekker bij me snachts en sindsdien slapen we prima! In z’n cosleeper is meestal een strijd

2 maanden geleden

Reactie op AnoniemLwd

Moet ze per se alleen slapen dat jullie haar steeds weg leggen? Of hebben j ...
En ik heb ook de numsey (mini) zoals st96 zegt, werkt hier ook goed! Ook voor ons zelf 😛

2 maanden geleden

Reactie op AnoniemLwd

Moet ze per se alleen slapen dat jullie haar steeds weg leggen? Of hebben j ...
Nee zeker niet! Ze ‘slaapt’ idd ook bij ons in bed. Met wegleggen bedoel ik meer dat ze naast mij slaapt ipv op mij. Ik kan helaas niet slapen met haar op mij.. hoe moe ik ook ben, zo jammer!

2 maanden geleden

Reactie op st96

Bij mij werkt de numsey echt super goed of white noise op spotify aantal sl ...
Ik ga dit proberen! Dankjewel!!

2 maanden geleden

En een draagzak misschien? Hier eerst ook beetje tegenstribbelen maar na 2 min geeft ze zich er toch aan over en valt ze in slaap. Klein halfuurtje heen en weer lopen en dan weg leggen.

2 maanden geleden

Reactie op Veno

Nee zeker niet! Ze ‘slaapt’ idd ook bij ons in bed. Met wegleggen bedoel ik ...
Hier wordt er ‘s nachts ook alleen geslapen als hij op mij ligt. Hoezo lukt het je niet om dan te slapen? Omdat je het eng vindt of omdat de houding niet goed is voor je?

2 maanden geleden

Reactie op Veno

Nee zeker niet! Ze ‘slaapt’ idd ook bij ons in bed. Met wegleggen bedoel ik ...
Oh zo, ja dat snap ik. Dat kan ik zelf ook niet. Overdag vind ik het heerlijk om lekker zo te liggen maar echt slapen moet ik toch echt op m’n zij 🫣 wat vervelend zeg, dat het zo moeizaam gaat bij jullie… Vind ze het misschien niet fijn om op haar rug te liggen? Dat je eens kan proberen of ze op haar zij naast je wilt slapen? Verder zou ik het ook niet weten, sorry. Ik hoop dat het gauw beter wordt! Succes ❤️

2 maanden geleden

Ik weet niet of je borstvoeding geeft, maar je zou op je zij kunnen voeden en dan hopen dat ze aan je borst in slaap valt. Dat helpt hier goed! Verder hebben we een Moonie, gebruiken we de Lovetodream slaapzak. Ook ons mannetje is regelmatig aan het spoken in de nacht, maar dan 1-2 uur en niet de hele nacht + met duidelijke reden zoals reflux. Overdag houden we ons aan de wakkertijden en houden we een schema aan. Dit kun je al toepassen vanaf de geboorte.

2 maanden geleden

Reactie op kinderwens1995

Ik weet niet of je borstvoeding geeft, maar je zou op je zij kunnen voeden ...
Wij doen trouwens allebei een deel van de nacht terwijl de ander op zolder slaapt. Ik voed om 22 en ga daarna naar de zolder. Mn vriend doet de volgende voeding met de fles (afgekolfde melk) en bij de volgende voeding maakt hij me wakker en neem ik het over. Ik herken me in de postnatale depressie klachten door slaapgebrek en daarom zijn we de nachten gaan splitten. Misschien werkt zoiets ook voor jullie? Ook al werkt je man binnenkort weer, jij bent ook kapot. Je bent net bevallen en moet daar mentaal en fysiek van bijkomen, je zit vol hormonen, zorgt ook nog eens voor twee kids.

2 maanden geleden

Wat heftig.. snap dat je er door heen zit met 0 slaap. Al geprobeerd om op der eigen kamer te laten slapen? Of in der ledikant ipv co sleeper. Of een muziek mobiel aan het bedje hangen en aan zetten. (Dat helpt hier heel goed met overdag slapen).

2 maanden geleden

Heb je al geprobeerd om extra lang rechtop te houden en bed voor te verwarmen?

2 maanden geleden

5 s methode.. kun je vinden op internet. Wij deden inbakeren/speentje/sussen en wiegen. Dit werkte na een poosje wel maar soms wel ruim een half uur volhouden. Nu is hij 6 weken en lijkt het steeds iets beter te gaan(afkloppen..)

2 maanden geleden

En heb je iets van een netwerk wat jou een beetje kan ondersteunen zodat je toch wat rust kan pakken?

2 maanden geleden

Wij leggen een warme kruik op de plek waar hij komt te liggen en halen die weg als hij daar gaat liggen misschien helpt dat? Een rondje rijden met de auto en proberen rustig te verplaatsen van auto stoel naar bed? Een badje voor bedtijd? Maken jullie het echt heel donder ‘s avonds? En een ruis machine van numsey is idd echt een aanrader maar je kan ook op spotify gewoon witte ruis opzoeken! Heeeeeel veel sterkte 🥺❤️

2 maanden geleden

Dat klinkt als een hele uitdaging en wat heftig dat je dan allebei zo weinig slaapt. Ik denk - ondanks het werk van je man straks - dat je er niet aan ontkomt de nachten te verdelen. Om en om allebei een paar uur je dochter voor rekening nemen en een paar uur slapen. Nachten helemaal niet slapen gaat je gigantisch opbreken omdat je slaap de basis is om enigszins (emotioneel) stabiel te blijven. Ik zie al heel veel goede, praktische tips voorbij komen. Het is daarin echt verkennen wat voor jullie drie werkt. En desnoods idd netwerk inschakelen voor ondersteuning. Heel veel sterkte/succes daar!

2 maanden geleden

De nachten kan je niet alleen doen als ze de hele nacht wakker is, je hebt zelf slaap nodig. Tenzij je overdag gaat slapen tegelijk met haar, maar ivm je andere kindje denk ik niet dat dit een optie is. Wij hebben een kindje met heftige verborgen reflux, misschien heb je iets aan ons avond routine: Laatste flesje geven we op bed (ze slaapt in cosleeper bij ons), maken de hele kamer donker op het nachtlampje na. Tijdens de voedingen meermaals de fles uit haar mond trekken, om te zien of ze al genoeg heeft en niet automatisch maar door drinkt waardoor ze veel te veel binnen krijgt. Op de helft van het flesje laten boeren. Na de fles weer laten boeren en dan leggen we haar minstens 30 minuten op onze borst zodat ze rechtop ligt, en pas als ze in een diepe slaap is leggen we haar weg. Dit kan ook wel eens na een uur zijn! Tijdens het op de borst liggen maken we het ssssht geluid. Bij het wegleggen slaapzakje in het bedje voorverwarmd met kruik. En heel langzaam wegleggen, met je handen en armen het geborgen gevoel in de cosleeper nog even vasthouden. Het bedje staat schuin trouwens en we voeden altijd rechtop. Bij ons werd het na week 2 pas beter, ze is nu vier weken oud en het gaat met ups en downs. Hou vol, ik weet zeker dat het bij jou ook iedere week een beetje beter wordt!

2 maanden geleden

Wat ontzettend heftig zeg! Hoe was de bevalling? Waren er hier nog bijzonderheden waardoor ze nu nog wat van slag is? Je schrijft dat ze vanaf 23 uur onrustig is, kun eventueel voor 11 uur al een paar uur slaap pakken, daarmee haal je nog geen 8 uur natuurlijk, maar ben je wel van de 0 af. Krampjes en reflux kunnen er natuurlijk bij horen, maar dat ze er de hele nacht niet van slaapt is natuurlijk niet de bedoeling. Wat voor een voeding geef je? Kan je man eventueel nog langer vaderschapsverlof opnemen?

2 maanden geleden

Wij gaan met de kippen op stok en pakken slaap van 20.00/21.00 tot de volgende voeding. Sterkte🤍

2 maanden geleden

Pittig zeg! Hoe ‘lang’ en hoe vaak heb je inbakeren geprobeerd? Wij gebruiken de puckababy en onze zoon werd in het begin ook woest als ik hem erin deed, maar hij slaapt echt beter en langer door!