16 Reacties
11 dagen geleden
Één keer maar? Als ik dit lees dan kan ik alleen maar denken ooooh wees blij! 🥹 haha. Mijn zoontje komt de laatste tijd weer meerdere keren per nacht, ook alleen weer in slaap te krijgen met een voeding (bv) en wil nergens anders slapen dan pal naast mij. Dus zelfde schuitje. Hoort een beetje bij deze fase denk ik. Ik zou er gewoon aan toe geven. Nachtvoedingen zijn nog heel normaal op deze leeftijd! Succes ❤️
11 dagen geleden
Reactie op Tiflihabibi
Één keer maar? Als ik dit lees dan kan ik alleen maar denken ooooh wees bli ...
Haha ja sorry, we zijn verwend met onze oudste die met 4 maanden gewoon al sliep van 19 tot 7 uur. Ieder kindje is anders, maar stiekem ga je toch vergelijken 🙈
11 dagen geleden
Reactie op joanjmw
Rond 04:00 is het het koudst van de nacht. Mijn zoontje heeft het altijd he ...
Ik ga het eens proberen! Het feit dat hij het liefste helemaal tegen mij aan ligt, wil misschien ook wel zeggen dat hij het toch koud heeft ja
10 dagen geleden
Reactie op Anoniemnrzoveel
Haha ja sorry, we zijn verwend met onze oudste die met 4 maanden gewoon al ...
Oh wauw! Ja snap ik ook wel hoor. En vooral ook met alle verhalen die je hier leest natuurlijk. Ik heb dus verder helaas geen tips maar ik lees mee 🫣
10 dagen geleden
Reactie op SamenDrie
Ik zou om 23.00 uur niet wakker maken en hem zelf laten komen.
Het is ver ...
Hij heeft alleen geen honger ‘s nachts, want zodra ik hem uit z’n bed haal stopt hij met huilen… en ook als hij dan tussen ons in heeft geslapen kan hij gerust tot half 9 zonder eten
10 dagen geleden
Mijn dochtertje had dit ook.. op een gegeven moment toch de 23u fles geskipt en kwam ze eerste nacht rond 1 uur toen nacht later om 4 uur en daarna om 6/7 uur. Vervolgens hier ook periode achter de rug tussen 4/5 klaar wakker en sliep alleen verder op m’n arm. Koud had ze het echt niet als ik voel in dr nekje. Ook geen honger.. dat heeft ze nu pas om 7u/8u30. Moet zeggen geen tips voor je maar merk toch dat ze dit momenteel alweer verschuift naar 6 uur. Denk dat dit gewoon echt even fase is waar je even doorheen moet. Het verandert en wordt elke week beetje beter :)
10 dagen geleden
Het is geen twrug bij af, veel baby's hebben veel verschillende fases en hebben zi nu en dan een periode toch wel weer nachtvoeding nodig (en sommigen blijvend tot een bepaalde leeftijd).
Ik zou het wakker maken niet doen, en kijken hoelaat hij in de nacht komt en dan 1 keer voeden.
Verder is het echt niet zo dat je kan zeggen dat hij geen honger heeft omdat hij stopt met huilen zodra je hem uit bed haalt. Voor een baby kan dat al het gevoel geven dat je hem wellicht een voeding gaat geven, maar ook dat hij fijn vind dat je hem begrijpt.
En dat ie dan tot half 9 zonder fles kan, is natuurlijk ook geen teken dat ie de nacht geen honger heeft....
Alleen dat ie daardoor wat later weer honger heeft.
Ik zou een wakkere baby altijd 1 voeding aanbieden. Pakt ie die, dan heeft ie het dus nodig.
Ze kunnen je niet vertellen wat er is, maar voeding/luier/nabijheid zijn de belangrijkste dingen om altijd af te gaan wat nodig is.
10 dagen geleden
Na een onrustige begin van de avond is hij om 21 uur in zijn bedje gaan slapen, om 00.40 uur hebben we hem even gehoord maar stopte zodra ik uit bed wilde gaan, en daarna weer om 4.30 uur. Klein flesje van 90 ml gegeven, heeft daarna nog heel eventjes bij ons geslapen (en wilde niet meer in eigen bedje). Dus niet heel ontevreden! Had hem warmer aangekleed en dikkere slaapzak aangedaan.
10 dagen geleden
Reactie op SamenDrie
Aaah dat klinkt al een stuk beter! Dus de droomvoeding van 23.00 overgeslag ...
Yes!
10 dagen geleden
Reactie op Tiflihabibi
Één keer maar? Als ik dit lees dan kan ik alleen maar denken ooooh wees bli ...
🙋🏼♀️🙋🏼♀️ hier ook
Nog elke 2 uur een voeding en de hele nacht bij ons in bed
Maar voor het topic, misschien heeft je kindje nog geborgenheid nodig? De hele nacht alleen is best lang! Misschien kan je kindje op je buik liggen? Of naast je hoofd? Bij mij ligt ze tegen mijn gezicht aan en ik slaap dan zonder kussen
10 dagen geleden
Hier een meisje van nu 5,5 maand was precies hetzelfde ze had al een tijdje goed door geslapen van 7 tot 7 toen werd het kouder en werd ze vaak wakker nu slaapt ze in een romper een feetjes pyama een slaapzak met TOG waarde 3,5 en een deken nu slaapt ze eindelijk weer door😅 op dr kamer is het rond de 18 graden . Normaal heeft ze het snel warm dus dacht niet dat ze het koud zou hebben zonder deken. Overdag slaapt ze het best buiten. Ze is dus wel kouder gewend
9 dagen geleden
Bedankt voor jullie reacties! Niet meer wakker maken en warmer aankleden was denk ik de oplossing! Vannacht paar keer gehoord, maar viel heel snel weer in slaap en was om 7.00 uur wakker!