11 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op Sir1991
Mijn zoontje is 3 weken en merk dat hij overdag ook moeilijk in slaap valt. ...
Aahh lieffiee!! Misschien moet k dat ook proberen want in mijn omgeving hoor ik, je hebt het haar laten wennen om in je armen inslaap te vallen maar dan denk ik hoe? Tijden de voeding valt ze inslaap, nadat ik haar hebben laten boeren en haar vast heb, valt ze ook al inslaap. Ze is te jong nog ook.. beetje onzeker erover want ik wil ook mijn ding kunnen doen binnen het huishouden. Ze heeft het gewoon door als ik haar wakker neerleg lijkt wel
3 maanden geleden
Ze zijn nog erg op zoek naar geborgenheid. Je kunt ze op hun zij leggen en een soort voedingskussen om hen heen leggen (dmv opgerolde handdoek)
3 maanden geleden
Reactie op assshoo
Aahh lieffiee!! Misschien moet k dat ook proberen want in mijn omgeving hoo ...
Ik ben er zo allergisch voor als mensen zeggen dat je een baby van twee weken al iets verkeerds hebt aangeleerd of hebt verwend of wat dan ook 🫣 dat kan helemaal niet met zulke jonge baby’s. Ze komen net op de wereld en hebben veel geborgenheid nodig, de meeste baby’s vinden het niet leuk om weggelegd te worden dus dat is heel normaal. Ze beseffen nog niet eens dat ze een individu zijn.
Wat bij mij helpt is in mijn armen in slaap laten vallen (gebeurt inderdaad 9 van de 10 keer tijdens het voeden) en dan wacht ik tot hij diep slaapt voor ik hem weg leg. Het wegleggen doe ik dan heel zachtjes en langzaam zodat hij het niet merkt. Meestal slaapt hij dan wel door.
Wat ook schijnt te helpen is de plek waar je hem weg wilt leggen voorverwarmen met een kruikje, dan is de overgang ook minder groot.
Mocht het echt niet lukken kan je altijd een draagdoek overwegen. Dan slaapt ze lekker bij je terwijl je toch je handen vrij hebt.
Succes!❤️
3 maanden geleden
Reactie op assshoo
Na 4 kinderen kan ik vertellen dat dit de grootste onzin is. Ik heb het steeds geprobeerd ze weg te leggen, maar een baby heeft ook een karakter en een wil en je kunt ieder boek volgen en dan nog werkt het niet. Mijn graadmeter is: doen kinderen van 10 het nog? Zo nee, dan valt het allemaal wel mee.
Je kan proberen met wegleggen de volgorde doen die Wes al zei, dan schrikken ze niet zo. Hier baker ik in, wieg in slaap tot diep in slaap (dat duurt even), dan op de zij, dan houd ik mijn handen op de rug en borst. Als hij dan ontspant draai ik voorzichtig naar de rug. En dan nog lukt het de ene keer wel en de andere keer niet.
3 maanden geleden
Reactie op assshoo
Ach wat een onzin. Elke kleine baby wil bij mama en papa slapen, dat heb jij de baby echt niet “aangeleerd”.
Je kan proberen weg te leggen door eerst te wachten op diepe slaap, dan eerst de billen neerleggen en dan op de zij of via de zij rollen. Strak een dekentje eroverheen. En als dat allemaal nooit lukt een draagdoek of draagzak zodat je nog iets kan doen
3 maanden geleden
Ah fijn om dit allemaal te lezen. Ons kleintje is twee weken en begint nu ook moeite te hebben met dutjes en slapen. Ik merk als ze tegen me aan ligt dat ze meer rust heeft. Anders begint ze zo te huilen. Mijn vriend is bang dat ze te gewend gaat raken aan slapen bij ons maar denk toch dat ze het gewoon nog nodig heeft…
3 maanden geleden
Onze dochter van bijna 4 weken heeft precies hetzelfde, eerlijk gezegd vind ik het heerlijk en huishouden kan me gestolen worden 😅 Mijn meisje heeft hier behoefte aan (en mama ook overigens 😇) dus dat krijgt ze. Nu mijn vriend weer aan het werk is wel een uitdaging met zelf aankleden, eten en kolven 😅
Als ze echt diep in slaap is lukt wegleggen vaak wel, maar dan max 20 minuten en meestal korter, ze heeft het vaak in no time door. Ook als ze in slaap valt na een blokje lopen in de wagen, zodra we stil staan duurt het vaak maar een paar minuten voor ze weer wakker is.
De cosleeper met nunki lakentje is gelukkig wel een succes dus in de nacht slaapt ze prima. Over een tijdje kijken of ze hier overdag ook in wil slapen, maar voor nu nog lekker bij ons!
Je verwend je kindje echt niet, je geeft juist exact waar ze behoefte aan heeft en dat maakt je juist een hele goeie moeder!
3 maanden geleden
Reactie op pijlsje
Ah fijn om dit allemaal te lezen. Ons kleintje is twee weken en begint nu o ...
Hier hetzelfde! Ze slaapt héérlijk op de borst van m’n vriend. De kraamverzorgster gaf aan dat ze behoefte heeft aan het stukje geborgenheid (niet gek als ze 9 maanden in m’n buik heeft gezeten). We nemen het voor lief, want voor je het weet, willen ze niet meer op je borst slapen! Overigens gaf de kraamverzorgster aan dat ze op deze leeftijd niet gaan wennen met op de borst slapen.