5 Reacties
vorig jaar
Ik zou inderdaad niet zelf ijzer supplementen gaan geven zonder overleg met een arts/cb oid? Misschien helemaal niet nodig en weet niet of dat kan bij een baby? Waarom niet zelf ijzer supplementen slikken of meer ijzerrijk eten en het zo doorgeven aan je baby?
vorig jaar
Vaak is het advies om dan je eigen ijzerwaarde te verhogen. Gentle iron is goed geloof ik.
vorig jaar
Ik geef mijn tweeling ijzer sinds we uit het ziekenhuis zijn ivm hun vroeggeboorte. Tis echt troep. Tis heel vies en maakt mega vlekken die er niet meer uit gaan. Ook moeten ze regelmatig bloed prikken om de waardes te checken. Ik zou zelf zorgen dat jou eigen ijzerwaarde omhoog gaat dan geef je het ook wel door aan je kindje en als je twijfelt aan een tekort een onderzoek aanvragen maar het bloedprikken bij die kleintjes daarvoor vind ik persoonlijk echt heel naar…
vorig jaar
Reactie op smurfie85
Ik geef mijn tweeling ijzer sinds we uit het ziekenhuis zijn ivm hun vroegg ...
Moeten ze bloed prikken specifiek om de ijzerwaarden na te gaan? Om te zien of die dan niet te hoog zijn? Of hoog genoeg?
Mijn dochter moest ook ijzer nemen (2x per dag) omdat ze dysmatuur geboren is en dus kans zou hebben op een tekort, maar er is niks gezegd over bloed prikken. Ik vind het nu wel wat eng dat ze al zo lang krijgt zonder dat ik weet of het nodig is..
Is inderdaad een heel gedoe met vlekken. En ook dat je het een kwartier voor het eten moet geven, want heel zielig zo als ze honger heeft.