27 Reacties
één maand geleden
Reactie op room94
Ik herken het helaas helemaal. Mijn dochter is 6 weken en aanleggen lukt oo ...
Ik herken dit van mijn dochter (nu ruim 2,5). Had 'slechte' productie met bijvoeden, vond ik ook super zwaar. Productie ging omhoog toen ik nog meer ging kolven en medicatie voor de productie van de huisarts kreeg, vlak voor ik weer ging werken. Toen uiteindelijk volgehouden tot ze 2 jaar was (toen werd ik weer zwanger). Vooral tussen 1 en 2 jaar vond ik echt heel gezellig en fijn. Dus het kan nog omdraaien, dat je net/precies genoeg productie krijgt. Maar zwaar is het zeker. Heel veel succes en geluk. Je doet het echt super!! En flesvoeding is ook helemaal goed als het je teveel wordt. ❤️😘 Een gezonde, happy mama heeft iedereen het meeste aan uiteindelijk! (al is dat super moeilijk om echt aan toe te geven, weet ik alles van)
één maand geleden
Ik herken je gevoel eenbeetje, mijn dochtertje heeft spruw en daarom wilde zij niet aanhappen. Tenminste het deed pijn, waardoor ik ben begonnen met kolven en nu weigert ze mijn borst ook.
Dit voelt als falen, maar ik weet dat het niet zo is. Heb ook altijd gezegd ik ga borst voeding geven tot 2 jaar.
Ik streste veel om mijn productie met het kolven. Heb de ene keer meer dan de andere keer. Ben altijd bang dat ik niet genoeg ga hebben.
Maar nu heb ik dat los gelaten, en sinds is dat heb gedaan gaat het echt veel beter.
Verder heb ik doe ik deze dingen;
- ontspannen tijdens het kolven ( merk dat het er dan beter uit komt ofz ). Vaak kijk ik een serie of lekker scrollen om mijn telefoon.
- huid op huid met mijn baby’tje.
- veel knuffelen
- samen douche
- tijdens het douche borsten masseren.
- voor het douchen kolven en na het douchen kolven.
- powerkolven ( 20 minuten kolven 10 minuten rust 10 minuten kolven 10 min rust 10 min kolven ).
Heb een schoonzusje waarvan haar zoontje niet wilde aanhappen en de borst niet accepteerde. Zij had ook veel ontstekingen en wilde echt stoppen. Is toen over gegaan naar KV. Bleef wel kolven, hierdoor heeft zij dit omhoog gekregen. Nu drinkt hij alleen afgekolfd melk. Je geeft alles op alles en dat is belangrijk voel je niet schuld om iets waar je niks aan kan doen
één maand geleden
Reactie op room94
Ik herken het helaas helemaal. Mijn dochter is 6 weken en aanleggen lukt oo ...
130 cc is wel erg veel! Weet je zeker dat je niet kijkt naar de hoeveelheid kunstvoeding? Dit is namelijk anders bij borstvoeding! Hier staat de berekening voor aantal ml borstvoeding: https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en-bewaren/hoeveel-melk-in-een-fles/
één maand geleden
Reactie op Roosie93
Bedankt voor het delen van deze link!
Weet iemand eigenlijk de gedachten ...
Je vermenigvuldigt met het aantal kilo’s en deelt door het aantal voedingsmomenten. Je kindje is zwaarder en heeft minder voedingsmomenten als het ouder is dus uiteindelijk kom je als het goed is niet op minder uit.
één maand geleden
Lieverd, je hebt gedaan wat je kon en deed het uit liefde voor je kind. Het is goed zo ♥️ Mijn kinderen hebben geen druppel borstvoeding gehad, zijn nooit ziek, groeien als kool, waren/zijn gezonde en blije baby’s (de oudste is inmiddels een peuter) met bolle wangen en stralende ogen.