17 Reacties

2 jaar geleden

Ik zou het ook niet doen, ik denk dat als ze het echt koud krijgen dat ze wel van zich laten horen want dan voelen ze zich niet comfortabel. Ook kan je zelf af en toe even voelen. Als ze gewoon goed aanvoelt en lekker slaapt dan is het niet per se nodig lijkt mij

2 jaar geleden

Zou zelf ook zeker geen mutsje op doen ‘s nachts, idd van wat het zkh zegt! ‘s nachts gewoon goed aankleden, in de gaten houden qua temp, maar geen mutsje nee🙈

2 jaar geleden

Onze dochter had in het zkhs en thuis gewoon een mutsje op 😅 Wel een decemberbaby, dus kans op kou was wel een stuk groter dan in juli natuurlijk. Gelukkig kon ze snel haar temperatuur reguleren en mocht ze na 3 dagen sowieso helemaal zonder mutsje (ik blij, want vond t niet leuk staan hahahah).

2 jaar geleden

Wij moesten het met onze eerste wel, maar die was eind november geboren en was het natuurlijk een stuk kouder snachts.. zou nu gewoon doen wat goed voor jullie voelt

2 jaar geleden

Bij ons moest de baby wel de eerste dagen en nachten een mutsje op, zowel in ziekenhuis als thuis. Het was wel eind september, dus wat kouder dan nu.

2 jaar geleden

Ik heb gelezen dat een pasgeboren baby altijd een mutsje op moet omdat ze anders snel hun warmte verliezen via het hoofdje.. wij hebben wel mutsjes ingepakt in de vluchttas (ik beval sowieso voor de 25e, anders de 24e ingeleid). Ook als het warm is..

2 jaar geleden

Wij hebben het wel gedaan, maar je kunt t zonder proberen je merkt vanzelf aan de temp of ze zich warm kan houden zonder. Maar knappe baby die zo’n mutsje over z’n hoofd trekt + het is allemaal ademend katoen

2 jaar geleden

Nog nooit van gehoord.. raar dat de adviezen hierover ook verschillen. Onze dochter heeft s nachts wel een mutsje op gehad (eind september). Misschien heeft het met de temperatuur te maken. Maar over haar hoofd trekken? Heel vaag. Voelen aan haar nekje zou ik doen. Je kunt het altijd later nog op doen...

2 jaar geleden

Ze ligt ingebakerd? Dan kan ze er al helemaal niet bij lijkt mij

2 jaar geleden

Spannend is dat hè, het is in het begin zo uitvinden wat kan, mag en ook nog eens oke voor jezelf voelt. Volg vooral je gevoel! Mijn oudste sliep overigens met het mutsje op. Ze verliezen toch snel warmte via het hoofd. ‘s Ochtends zat het wel eens over zijn ogen gezakt maar verder niet. Toen hij zonder muts mocht miste hij het zelfs, hij viel makkelijker in slaap met muts op. Als de muts niet veel te groot is, kan hij niet veel verder dan de oogjes zakken. Dat kun je zien en voelen als je de muts opzet. Succes!

2 jaar geleden

Wij hebben dat toen niet gedaan omdat Maud een slaapzak aan had en in de cosleeper naast me lag of tussen ons in. Dat was warm zat . Het ligt er dus ook een beetje aan hoe je je kleintje aankleedt en hoe warm t op de slaapkamer is. Inbakeren heeft geen effect op of een mutsje afzakt of niet 😂dus die opmerkingen kun je skippen haha Als een mutsje goed zit om het hoofdje en niet te los is zal t hoogstens over de oogjes heen gaan. Zodanig wild slapen de meeste newborns over t algemeen niet (uitzonderingen daargelaten) Overdag slapen ze ook met mutsje en dan kun je zelf even kijken hoe dat gaat bij je kleintje met bewegen en dan kun je kijken of je je dan comfy voelt met t slapen met een muts of niet 🥰 volg je moedergevoel niks is goed of fout!

2 jaar geleden

Reactie op MitsuEvoIIX

Wij hebben dat toen niet gedaan omdat Maud een slaapzak aan had en in de co ...
Hahaha, dan had ik zeker een rustige baby. Thanks voor je aanvulling

2 jaar geleden

Wij hebben het bij mijn oudste ook gedaan. Zowel in het zhuis als thuis. Was wel een oktoberkindje dus ook een stuk kouder dan nu.

2 jaar geleden

Ik zou je eigen gevoel volgen sowieso… ze hebben overal een andere mening 🤷🏼‍♀️ jij bent de mama!

2 jaar geleden

Reactie op CarolineF1986

Nog nooit van gehoord.. raar dat de adviezen hierover ook verschillen. Onze ...
Ja ik probeerde me ook al voor te stellen of een baby de eerste dagen uberhaupt in staat is het mutsje naar beneden of eraf te trekken...😅 Zoveel grip en kracht hebben ze niet en zo onrustig slapen ze vaak ook niet (uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd). Ze verliezen via het hoofd ook de meeste warmte, ook al hebben ze sokken, dekens of slaapzak 😊

2 jaar geleden

Bij ons moest onze dochter echt nog wel heel de kraamweek ‘s nachts de muts op. Volgens mij nog langer gedaan ook. Maar goed was wel in januari. De verwarming stond toen wel ‘s nachts aan. Maar ze verliezen de meeste warmte vanuit hun hoofdje.

2 jaar geleden

Vindt dit best een vreemd advies. Als ze net geboren zijn kunnen ze de warmte nog niet vasthouden. En va het hoofdje verliezen ze juist de meeste warmte. Gewoon mutsje op, ook in juli. Wij hebben een zoon van juli die had de 1ste weken gewoon het mutsje op.