10 Reacties

4 maanden geleden

Je moet doen waar je jezelf goed bij voelt. Bij mijn zoontje was ik na 6 weken klaar met borstvoeding geven en bij mijn dochtertje na 10 weken. Dit was meer het gevoel wat ik erbij had, waar ik me prettig bij voelde, lichamelijk, maar vooral mentaal.

4 maanden geleden

Ik heb mijn eerste vrij lang bv te geven en nu wel het plan om eerder te stoppen. In ieder geval 2 of 3 maanden, ik denk dat het niet uitmaakt wanneer je gaat wisselen

4 maanden geleden

Kind is er niet van slag van... ik moest stoppen na 2 weken omdat ze te vermoeid was door o.a. geelzucht. Dus overgegaan naar kunstvoeding. Niks aan de hand. Blije moeder, blije baby. Wat je ook kiest.

4 maanden geleden

Doe zeker wat goed voelt! Ik had deze instelling namelijk ook bij mijn eerste. Helaas liep het allemaal anders. Happy mama happy baby. Oja en alles is mooi mee genomen natuurlijk kwa borstvoeding 😊

4 maanden geleden

Twee keer gestopt. 1x na twee weken en 1x na twee dagen. Beide keren geen problemen. Ik had juist blije en rustige baby’s omdat ze nu voldoende binnen kregen. En zelf meer rust. Mijn gedachte was ook dat ze de goede stoffen hebben gehad.

4 maanden geleden

Zeker doen waar JIJ je goed bij voelt! Ik heb bij Maud fulltime gekolfd omdat ze niet bij mij door onrust en ongeduld wou drinken. Ik ben voor mezelf hier mentaal te lang mee doorgegaan (13 weken ongeveer) en werd na 5 weken ook weer gewoon ongesteld waardoor mijn productie zwaar dipte. Nu ga ik kijken wat ik kan, gaat borstvoeding goed en kan ik haar gewoon "normaal" voeden aan de borst dan zien we wel hoe lang we t volhouden. Is dit n week? N maand? 3 maanden? Wie zal t zeggeb. Moet ik fulltime weer gaan kolven dan wil ik dit 4 weken doen en geen dat langer! Ik wil daar niet weer mentaal aan kapot gaan zoals ik dat al gehad heb 🥲 Maar t allerbelangrijkste is wat jij wil en hoe jij denkt dat jij t t beste gaat doen voor een kleintje. En vooral niet denken van oh ik moet omdat dit van mij verwacht wordt enz... Nee zeker je daar niet druk om maken

4 maanden geleden

Je kunt ook beginnen met de borstvoeding (is absoluut de beste start voor je kindje) en dan gewoon kijken hoe lang het goed voelt voor je…

4 maanden geleden

Reactie op MitsuEvoIIX

Zeker doen waar JIJ je goed bij voelt! Ik heb bij Maud fulltime gekolfd om ...
Knap dat je toch weer fulltime kolven eventueel overweegt! Zoals ik er nu in sta ga ik daar niet meer aan beginnen. Zelf ook iets van 13 weken fulltime gekolfd en toen afgebouwd. Ging er ook aan kapot. Mocht BV nu weer niet lukken dan gaan we over op KV.

4 maanden geleden

Doen waar jij je goed bij voelt! Bij mij startte het borstvoedingsavontuur ook met het idee dat ik over zou stappen op kv zodra ik weer aan het werk zou gaan. Uiteindelijk heb ik het 13 maanden volgehouden en ben ik pas gestopt toen de productie dusdanig afnam omdat ik weer zwanger was. Daarmee wil ik niet zeggen dat jij dat ook moet doen, maar wel dat je van te voren gewoon niet weet hoe je je er bij gaat voelen.

4 maanden geleden

Dankjewel allemaal voor jullie reacties. Als ik het zo lees zijn er meerdere mama’s die kort bv hebben gegeven en hier geen problemen bij t kindje hebben ondervonden. Ik ga kijken wat goed voelt voor mij 🙂