18 Reacties
4 maanden geleden
Onze dochter werd de tweede nacht al door de kraamzorg ingebakerd. Dus volgens mij kan dat prima! Sliep ook altijd ingebakerd vond ze heerlijk!
4 maanden geleden
Dat kan prima hoor. Als je t maar op de juiste manier doet 🥰 die van ons moest er niks van weten haha dus heb veel met haar lekker onder mijn tshirt toen gebuideld haha
Maar als jullie kindje hier behoefte aan heeft heerlijk doen hoor!
4 maanden geleden
Volgens mij mag het wel. Je kan alleen voedingssignalen missen zo. Ze kunnen niet op hun handjes smakken en gaan rommelen waardoor je pas merkt dat ze honger hebben als ze heel hard gaan huilen (eigenlijk een beetje laat). Hangt een beetje af of je flesvoeding geeft of borstvoeding. Bij bv is dit niet wenselijk want dan leg je niet vaak genoeg aan. Flesvoeding weet ik niet
4 maanden geleden
Reactie op kich
Volgens mij mag het wel. Je kan alleen voedingssignalen missen zo. Ze kunne ...
Dat is niet waar hoor ? Ja tuurlijk zie je het aan de handjes maar ze smakken ook of steken hun tong uit of gaan "zoeken".
Als je snachts slaapt ga je toch ook niet continue kijken of de handen naar de mond bewegen en overdag liggen ze toch rustig in bed of in de box dan ga je ook niet om de uur kijken 😵💫🫣
4 maanden geleden
Reactie op Wallflower
Dat is niet waar hoor ? Ja tuurlijk zie je het aan de handjes maar ze smakk ...
Nee het is meer dat je baby dan minder geluid maakt en je de voedingssignalen niet goed oppikt. Goed dit is wat ik erover begrepen heb. Advies is om borstgevoede babies naast je te laten slapen zonder speen en zonder inbakeren. Eerlijk gezegd heb ik bij de vorige 2 zodra ze goed waren aangekomen wel gewoon een speen gebruikt. Dus iedereen moet doen wat goed voelt!
4 maanden geleden
Vannacht voor de eerste keer ingebakerd door het vele maaien met de armen en onrust. Hij heeft heerlijk geslapen. Overdag slaapt hij heerlijk zonder in te bakeren en dan doe ik het ook niet. Even kijken hoe het vanavond gaat als hij niet maait kan het zonder en anders met. De kraamzorg en de verloskundige hebben het geadviseerd om lekker te doen als hij er prima op slaapt. Geen probleem dus. Bedankt voor de reacties
4 maanden geleden
Reactie op coco1109
Even los van het inbakeren: is het ‘s avonds iedere keer rond dezelfde tijd ...
Jaaaa
4 maanden geleden
Reactie op BabyT 25 Jan
Jaaaa
Dat dacht ik al hihi, dat noemen ze “the witching hour” en dat is met newborns heeel normaal! Het is vooral veel knuffelen en lekker bij mama of papa blijven want huilen doen ze hoe dan ook helaas.
Of zoals je zegt dat inbakeren helpt, dan moet je dat zeker doen als het voor jou goed voelt!
Mij werd toen door de kraamhulp gezegd dat het gewoon kon maar ik vond het niks want werd er echt ontzettend angstig van. Helaas wende mijn dochtertje eraan dus zonder inbakeren ging niet meer tot ik moest afbouwen💩
Dus ik ga deze 2de (proberen) niet in te bakeren, dan maar contact slaapjes en ik heb meteen een slaapzakje ipv inbakerdoek!
4 maanden geleden
Reactie op coco1109
Dat dacht ik al hihi, dat noemen ze “the witching hour” en dat is met newbo ...
Oh wat fijn om te horen. Idd huilt hij dan heel erg, maaien, heel hard zuigen. Maar als ik hem dan in bed neem dan is er niks meer aan de hand. Vind het wel fijn als hij in de Co sleeper slaapt ivm bij mij in bed. Hoe deed jij dit dan?
4 maanden geleden
Reactie op BabyT 25 Jan
Oh wat fijn om te horen. Idd huilt hij dan heel erg, maaien, heel hard zuig ...
Hier toegegeven en alles aangepast op veilig slapen methode bij mij in bed (kan alleen als je borstvoeding geeft, je hebt hier een Facebook groep voor!)maar the witching hour was gewoon 1/2 uurtjes echt overstuur ook en bij me nemen op de bank etc en op mij laten slapen. Dit was vaak rond 19/20uur bij mij dus ging ik zelf nog niet naar bed. ‘s nachts gewoon in slaapzakje en lakentje veilig opmaken.
Is het bij jou op het moment dat jij ook wilt slapen? Dat is wel zuur dan😢 misschien dan alsnog een normaal zomer slaapzakje proberen en een lakentje voor de geborgenheid?
Helaas is er vrij weinig aan op te lossen behalve de geborgenheid geven die je kindje wilt. Maar snap helemaal dat het gebrek aan slaap je echt opbreekt en dit vermoeiend is😭
Als je meer vragen hebt, stel ze echt gerust want heb alle ellende betreft slapen geprobeerd en meegemaakt dus herken je probleem helemaal (denk heel veel andere mama’s ook❤️)