7 Reacties

3 maanden geleden

Ah wat ontzettend naar. Ik heb ook last gehad van incontinentie bij mijn eerste kind. Alleen niet voor ontlasting gelukkig. Wat mij hielp, was rust (dus liggen!), oefeningen doen om de bekkenbodem te versterken, en elke 3 uur naar de wc. Ook als ik dacht dat ik niet hoefde en ook in de nacht. Dan gaf mijn man de baby een schone luier en kon ik naar het toilet. Uiteindelijk werd het vanzelf beter, mijn lijf had tijd nodig om sterker te worden. Inmiddels nog een keer bevallen dus en nu helemaal nergens last van. Houd hoop dus!!

3 maanden geleden

Reactie op Miriamlisanne

Ah wat ontzettend naar. Ik heb ook last gehad van incontinentie bij mijn ee ...
Heb je toevallig ook een katheder gehad? Wat voor oefeningen deed jij,hoe vaak en hoe lang? Ging je elke 3 uur voor het kunnen plassen naar het toilet?

3 maanden geleden

Reactie op pln92

Heb je toevallig ook een katheder gehad? Wat voor oefeningen deed jij,hoe v ...
Ja ik was inderdaad gekatheteriseerd. Denk dat ik daardoor moeite had met controle over het plassen nadat die eruit was. Duurde echt even voordat het gevoel enigszins terug kwam, in het ziekenhuis toen paar ongelukjes gehad en thuis ook nog wat. Later in herstel nog wel bij hoesten en niezen, nu gaat dat ook goed. De oefeningen die ik deed was enkel aanspannen en ontspannen van de bekkenbodem, 5 keer 10 seconden aanspannen en dan een minuut ontspannen. Of juist in 'traptredes' aanspannen, steeds een beetje verder tot je niet meer kan en dan loslaten. Deed de oefeningen tijdens elke voeding. En inderdaad elke drie uur plassen ook al dacht ik dat ik niet hoefde, omdat als de druk in mijn blaas groter werd, de kans op ongelukjes ook

3 maanden geleden

Ik volg, helaas hetzelfde probleem

3 maanden geleden

Helaas ook hier hetzelfde probleem. Nu bijna drie weken geleden bevallen, maar kon gelukkig al heel snel bij de fysio terecht. De fysio adviseerde mij om minimaal 1 keer per dag de bekkenbodemspieren aan te spannen, dit direct 5 keer achter elkaar te herhalen en vervolgens de kringspier voor 4 tellen aan te spannen. Ook dit 5 keer achter elkaar herhalen. Daarnaast is het ook van belang om de spieren dagelijks even te ontspannen. Dit lukt het beste als je ligt. Ik heb het idee dat het al iets beter begint te worden. Over 2 weken heb ik weer een afspraak bij de fysio om te kijken hoe het gaat en over het vervolg.

3 maanden geleden

Hier ook hetzelfde probleem.. Twee weken terug bevallen. Door het persen is het ook een soort tuitje(?) geworden dacht dat het daar mee te maken heeft. 😢

3 maanden geleden

Heb het nu toe al een paar dagen niet gehad. Heb het idee dat het alleen gebeurd als mn ontlasting heel zacht is 😬. Maarja extra vervelend als je het dan niet kan ophouden 😅