13 Reacties
23 dagen geleden
Een dekentje kan prima, als je goed en veilig inbakert...
Want dan kan je kindje niet dusdanig bewegen dat ze onder de deken komt oid.
Is dit wel het geval, dan nog eens kijken naar je techniek en anders het inbakeren afbouwen.
Verder worden ze juist met inbakeren niet snel koud, eerder snel te warm. Dus een deken erover lijkt me prima rn warm zat 😊
23 dagen geleden
Wij gebruiken een inbaker slaapzak in combinatie met een nunki lakentje en wollen dekentje.
Waarom zou een dekentje niet veilig zijn als ze geen kant op kam en met de voetjes onderin bed ligt? Niet lullig bedoeld! Zodra ze gaan bewegen in bed moet je op zoek naar een goede warme slaapzak daarvoor kan het best met een dekentje volgens mij.
22 dagen geleden
Reactie op IvyBeau
Je kunt evt een wollen onderlegger gebruiken en over haar heen een lakentje ...
Heb je meer info over welke onderlegger en welk dekentje je hebt?
22 dagen geleden
Reactie op Myrthe1994
Heb je meer info over welke onderlegger en welk dekentje je hebt?
Google even op wollen onderlegger en je krijgt meerdere opties. Bijvoorbeeld van Alwero. Wollen dekentjes heeft mijn moeder voor mij gemaakt maar zijn ook online genoeg te vinden. Deken van Disana schijnt ook fijn te zijn.
22 dagen geleden
Reactie op IvyBeau
Google even op wollen onderlegger en je krijgt meerdere opties. Bijvoorbeel ...
Tussen de wol slapen is inderdaad heerlijk warm! En katoen over wol heen is nog warmer.
Onze dochter draagt wolzijde rompertje en broekje, dun katoenen pyjama shirt, inbaker slaapzak, ze ligt op een wollen onderdeken met een nunki lakentje en met een wollen disana dekentje.
Onze kamer is zo'n 15 graden nu (raam stukje open)en ze is altijd heerlijk warm bij de voeding tussen 4-5u.
Ik heb zelf ergens een wollen kruik in bed, niet perse voor mezelf, die blijft de hele nacht warm en daarmee verwarm ik de cosleeper tijdens het voeden.