13 Reacties

23 dagen geleden

Waarom is een deken erover niet veilig? Je kan een wat grotere deken / laken pakken en die dan goed aan de zijkanten strak onder het matras stoppen… zo doen wij het (bij een puckababy slaapzak)..

23 dagen geleden

Reactie op Rdam 88

Waarom is een deken erover niet veilig? Je kan een wat grotere deken / lake ...
Zo doen wij het ook bij de meyco inbakerdoek.

23 dagen geleden

Misschien lekker een wollen deken met een lakentje. Zolang je het bedje laag opmaakt is een deken veilig.

23 dagen geleden

Reactie op KMG

Zo doen wij het ook bij de meyco inbakerdoek.
Wij ook

23 dagen geleden

Ik gebruik bij mijn dochter van 14 weken ook een pacco inbakerdoek. Gebruik gewoon een lakentje en dekentje erover instoppen tot haar schouders dit gaat helemaal prima.

23 dagen geleden

Een dekentje kan prima, als je goed en veilig inbakert... Want dan kan je kindje niet dusdanig bewegen dat ze onder de deken komt oid. Is dit wel het geval, dan nog eens kijken naar je techniek en anders het inbakeren afbouwen. Verder worden ze juist met inbakeren niet snel koud, eerder snel te warm. Dus een deken erover lijkt me prima rn warm zat 😊

23 dagen geleden

Wij gebruiken een inbaker slaapzak in combinatie met een nunki lakentje en wollen dekentje. Waarom zou een dekentje niet veilig zijn als ze geen kant op kam en met de voetjes onderin bed ligt? Niet lullig bedoeld! Zodra ze gaan bewegen in bed moet je op zoek naar een goede warme slaapzak daarvoor kan het best met een dekentje volgens mij.

22 dagen geleden

Je kunt evt een wollen onderlegger gebruiken en over haar heen een lakentje met wollen dekentje, zorg dat deze goed ingestopt kan worden. Dit doe ik bij onze dochter van 13 weken ook. Zij slaapt in een puckababy en blijft zo lekker warm.

22 dagen geleden

Goed strak instoppen en niet te hoog. Onze baby zakt nog wel eens naar beneden als ze haar beentjes optrekt, dus ik maak op tot ongeveer haar middel

22 dagen geleden

Reactie op IvyBeau

Je kunt evt een wollen onderlegger gebruiken en over haar heen een lakentje ...
Heb je meer info over welke onderlegger en welk dekentje je hebt?

22 dagen geleden

Reactie op Myrthe1994

Heb je meer info over welke onderlegger en welk dekentje je hebt?
Google even op wollen onderlegger en je krijgt meerdere opties. Bijvoorbeeld van Alwero. Wollen dekentjes heeft mijn moeder voor mij gemaakt maar zijn ook online genoeg te vinden. Deken van Disana schijnt ook fijn te zijn.

22 dagen geleden

Gewoon een dekentje. En anders meer kleding eronder aaandoen :)

22 dagen geleden

Reactie op IvyBeau

Google even op wollen onderlegger en je krijgt meerdere opties. Bijvoorbeel ...
Tussen de wol slapen is inderdaad heerlijk warm! En katoen over wol heen is nog warmer. Onze dochter draagt wolzijde rompertje en broekje, dun katoenen pyjama shirt, inbaker slaapzak, ze ligt op een wollen onderdeken met een nunki lakentje en met een wollen disana dekentje. Onze kamer is zo'n 15 graden nu (raam stukje open)en ze is altijd heerlijk warm bij de voeding tussen 4-5u. Ik heb zelf ergens een wollen kruik in bed, niet perse voor mezelf, die blijft de hele nacht warm en daarmee verwarm ik de cosleeper tijdens het voeden.