7 Reacties

4 maanden geleden

Ik ben bij mn vorige kindje ook ingeleid. Met 41 weken. Had toen ik me in het ziekenhuis moest melden 3 cm ontsluiting, dus ze konden gelijk mn vliezen breken. Dat gebeurde rond 9 u. En eerst even half uur/uur gekeken of mn weeen vanzelf kwamen, maar dat gebeurde niet. Dus toen weeenopwekkers. Had rug weeen en dacht al best snel dit kan ik nooit zo lang volhouden. En soms moet je heel lang wachten op ruggenprik, dus dacht geef toch al aan. En ik was echt wel snel aan de beurt en maar goed ook, want t was echt niet meer te doen. Helaas ging het zetten van ruggenprik niet vanzelf, duurde zo’n 3 u voordat alles goed was. Mn ontsluiting vorderde echt zo langzaam.. om 21:30 zat ik pas op 9 cm. En de baby was lag nog niet gunstig, dus ik moest ook nog lang op m’n linker zij liggen met een opblaas pinda tussen mn benen. En ik denk rond 12 dat ik mocht persen en hij is uiteindelijk met knip+ vacuümpomp om 3:11 geboren. Dus het heeft best wel even geduurd. Inleiding is vaak wel “heftiger” omdat het niet uit je lichaam zelf komt. Maar ik kijk er echt niet vervelend op terug.

4 maanden geleden

Ik wil nooit meer ingeleid worden. Bevalling kwam wel vanzelf op gang maar had 3cm en best wel wat pijn. Dus ze besloot m'n vliezen te breken (0 weten schappelijk bewijs dat dit je bevalling "sneller" maakt). Hier door had ik hele erge pijnlijke weeen maar ik mocht maar niet in het beval bad. (Raar) uit eindelijk smeerde ze me een ruggenprik aan. Bevalling zelf ging prima 1e kindje duurt altijd wat langer, 19.00 vliezen gebroken, volgende dag 05.30 was die geboren zonder knip, pomp of wat dan ook. Wel wee op wekkers uiteraard door de ruggenprik. Helaas hierdoor wel met een verblijfs katheter naar huis gestuurd maar dat kwam door na latigheid vd verpleegkundigen dat ik een retentieblaas kreeg. (Te weinig handmatig gekatheteriseerd) gaf het wel aan dat ik mega buikpijn had maar werd weg geschoven als na weeen. Dus ja Ballon geen ervaring mee maar voor mij nooit meer. Straks lekker alles maar op z'n beloop laten gaan.

4 maanden geleden

Ik wil nooit meer ingeleid worden, mijn eerste bevalling duurde van begin tot eind 3 dagen en had alleen maar rug en been weeen. Ik laat het nu op z’n beloop, ga nog liever 3 weken overtijd 😬

4 maanden geleden

Hier een positief verhaal over mijn inleiding! Lex is afgelopen woensdag geboren met 38 weken door een inleiding. Het plaatsen van het ballonnetje op dinsdagmiddag ging prima. Daarna lekker weer naar huis. De ochtend daarna mocht ik me melden en toen had ik 2/3 cm ontsluiting. Ze hebben daarna mijn vliezen gebroken. Dit was om 09.30 uur. Infuus gehad voor GBS en weeenopwekkers. De weeën waren eerst goed te doen maar werden vrij snel heftig. Toen ik pijnstilling wilde bleek ik al op 9 cm ontsluiting te zitten. Ik kreeg nog even een morfine pompje om het laaste randje weg te werken en even op adem te komen. Dat was heel fijn. Daarna ongeveer een uur geperst maar de persweeën kwamen niet snel genoeg op elkaar waardoor hij niet echt verder kwam. Daarom is Lex met een knip en vacuümpomp (heel klein beetje sturing) gehaald. Dit heb ik echt als prima ervaren. Hij had geen last van de vacuumverlossing. Dit ging heel rustig allemaal. Ook hele fijne artsen en verpleegkundigen om me heen gehad. Hij is geboren om 15.41 uur. Dus al met al een hele vlotte bevalling. Ondanks dat het een heftige ervaring is kijk er heel goed op terug. 😊

4 maanden geleden

Heel veel succes morgen! 😊

4 maanden geleden

Reactie op Rian34

Hier een positief verhaal over mijn inleiding! Lex is afgelopen woensdag ...
Ook mijn eerste kindje trouwens. 😊

4 maanden geleden

Hier ook ingeleid bij de eerste. Bij mij begonnen ze met vaginale pilletjes om de boek week te maken want had nog 0,0 ontsluiting, alles nog potdicht. Ze zeiden dat die pilletjes 3 dagen herhaald moesten worden en dat het dus waarschijnlijk wel dagen zou duren. Daarna zouden ze dan eventueel vliezen breken en weeënopwekkers aanzetten. Dat laatste was allemaal niet nodig want gelijk de eerste dag begon de bevalling en vanaf de eerste weeën duurde het maar 3 uur! Zonder opwekkers e.d. dus! Zo kan het ook gaan :)