15 Reacties

4 maanden geleden

Ik ben bij 41+2 ingeleid. Iedereen heeft verschillende verhalen met inleiden en zijn ook echt veel topics over! Misschien kan je er nog een aantal vinden☺️ Ik heb vanaf dat moment gezworen dat ik niet meer ingeleid wil worden. Ben bijna 41 weken en laat me eerst proberen te strippen en evt aan het eind van de 41 weken vliezen breken. Dit puur omdat ik inleiden echt niet fijn vind en overhaast. Maar ik zie ook echt super fijne en goede inleidingsverhalen tegen komen! Mijn advies: lees je goed in over dat je echt nee kan zeggen op bepaalde handelingen (bijvoorbeeld: oxytocine stopzetten want je komt bijv in een weeënstorm terecht, eerst alleen vliezen breken en kijken wat dat doet en je lichaam VOORAL de tijd gunnen). Dat is wat ik heb geleerd uit mijn eerste ervaring☺️ heel veel succes!!🥰

4 maanden geleden

Reactie op coco1109

Ik ben bij 41+2 ingeleid. Iedereen heeft verschillende verhalen met inleide ...
Dankjewel voor je reactie

4 maanden geleden

Ik ben in mijn vorige zwangerschap met 41 weken ingeleid, omdat ik dit echt zelf wilde. Eerst met 40+4 nog gestript, maar dat deed niks. Toen ik me moest melden in t ziekenhuis voor inleiding, had ik “al” 3 cm ontsluiting, waardoor ze na controles gelijk mn vliezen konden breken. Wel aan weeen opwekkers, want die kwamen niet vanzelf na uur wachten. En geen idee of die heftiger waren dan als t uit zichzelf komt, meestal zeggen ze t wel. Ik ben toen ook relatief snel voor ruggenprik gegaan, omdat mn ontsluiting niet zo snel ging. Uiteindelijk heeft alles bij elkaar 19 u geduurd. Ik denk dat dit wel komt omdat mijn lichaam er “officieel” nog niet klaar was net als mn kindje. Maar dat is wat ze sws zeggen, een inleiding is vaak heftiger omdat het niet natuurlijk is. Maaar ik kijk er echt niet vervelend op terug.

4 maanden geleden

Ik had bij mijn eerste zwangerschap ook deze keuze. Met 40+6 een afspraak gehad in het ziekenhuis hiervoor, maar toch besloten om de inleiding pas met 41+5 te plannen. Ik wilde niet over de 42 weken, maar die paar extra dagen konden er ook nog wel bij, ondanks dat ik wel echt helemaal klaar was ermee. Uiteindelijk toen met 41+2 bevallen (bevalling startte met 41+1) en ik ben zo zo blij dat ik het heb afgewacht. Ik ga dit nu weer doen. Die laatste dagen voelen als weken, maar het ie zo fijn als je weet dat je kleintje er ook echt klaar voor is. Tuurlijk zullen er ook positieve inleidingsverhalen zijn, maar ik wilde gewoon echt m'n kindje laten bepalen en gelukkig is dit ook gelukt. Wil niet zeggen dat inleiden slecht moet zijn natuurlijk, maar als jij je nog goed genoeg voelt en je kindje doet het goed, zou ik het afwachten.

4 maanden geleden

Hoi! De vorige keer hebben ze met 41+2 een ballon geplaatst en met 41+3 m’n vliezen gebroken. Ik zou het zo weer doen. Ja ik kwam in een weeënstorm terecht (eigenlijk direct), maar misschien was dat ook wel gebeurd als ik niet werd ingeleid. M’n dochter is destijds in 5 uurtjes geboren. Ik kijk er heel positief op terug.

4 maanden geleden

Ik ben bij mijn eerste ingeleid met 41+1 door middel van een ballonnetje plaatsen. Moest de volgende ochtend terug komen en toen had ik 3 cm ontsluiting. Ze hebben me even laten gaan 3 uurtjes en toen had ik 6 cm. Daarna helaas niet meer gevorderd en hebben ze vliezen gebroken, daarna weeenopwekkers geprobeerd, een katheter geplaatst omdat ze dachten dat mijn blaas te vol was. Helaas mocht niets baten bij mij en is het uiteindelijk na 19 uur een keizersnede geworden omdat het hartje van mijn zoon op mijn weeen begon te reageren en weg viel. Het is dus maar net hoe je lichaam overal op reageert. Bij de een gaat het super en bij de ander wat moeizamer. Uiteindelijk moet je echt kiezen waar je je goed bij voelt. Ik ben helemaal niet zo zweverig, maar hierbij heb ik wel echt het idee als je er in je gedachte helemaal klaar voor bent, dat je lichaam het vanzelf overneemt.

4 maanden geleden

Ik heb dinsdag de afspraak in t ziekenhuis ervoor. Ze willen mij voor week 41 (as donderdag) liever al hebben dat ik beval haha Dus dinsdag woensdag uiterlijk donderdag gaat t hier gebeuren als maandag strippen niks gaat doen 😅 Ik hoor maandag of we meer dan de 2 cm ontsluiting hebben die ik al had met 37w zo ja dan hoeft een ballon niet en mag de verloskundige thuis mijn vliezen breken. Dat hoop ik eigenlijk zodat ik toch een beetje zelf aan de gang kan ipv in t ziekenhuis aan de opwekkers. Ik heb me er nu bij neergelegd dat dit weer een inleiding gaat worden (alleen nu nog de hoop dat t op de manier mag en kan zoals ik hierboven beschreven heb) En dan komt t goed. Uiterlijk aankomende vrijdag hebben wij onze 2e dochter bij ons 🩷

4 maanden geleden

Wat een goed topic, ik overweeg dit ook en heb volgende week vrijdag bij 40+4 een afspraak in het ziekenhuis om een inleiding te bespreken (zonder medische noodzaak). Nou heb ik verschillende hersenspinsels: - ik wil graag een ruggenprik dus dat neemt de angst voor een weeënstorm weg, maar zorgt ook weer voor mogelijk extra complicaties bovenop die van de inleiding - stel je wordt niet eerder ingeleid en loopt tot 42 weken door dan moet je sowieso worden ingeleid, dan is het wel met medische noodzaak maar scheelt maar enkele dagen dus min of meer hetzelfde als eerder ingeleid worden (correct me if I’m wrong) - ik ben super ongeduldig en klaar met de zwangerschap, maar zonder medische noodzaak ingeleid worden voelt als een egoïstische keuze naar mijn kindje en voel me nu al schuldig bij het idee. Die paar extra dagen wachten ben ik waarschijnlijk gauw vergeten als ik onze zoon eindelijk in mijn armen heb.

4 maanden geleden

Reactie op MitsuEvoIIX

Ik heb dinsdag de afspraak in t ziekenhuis ervoor. Ze willen mij voor week ...
Hoezo willen ze dat je al bevalt dan?

4 maanden geleden

Reactie op coco1109

Ik ben bij 41+2 ingeleid. Iedereen heeft verschillende verhalen met inleide ...
Dit is wel een fijn advies het laatste wat je schreef! Ik heb geprobeerd dat ook te vragen bij de gynaecoloog om na het vliezen breken even te wachten. Maar zij zei tegen mij dat uit onderzoek blijkt dat het geen verschil maakt, dat als het lichaam na een uur geen weeën maakt het ook niet snel start 😫 maar dan weet ik nu toch dat ik wel kan vragen om even te wachten

4 maanden geleden

Reactie op xsheroon

Dit is wel een fijn advies het laatste wat je schreef! Ik heb geprobeerd da ...
Lol dit meen je niet?! Mijn verloskundige liet me weten dat het wel is bewezen dat met het termijn na 41 weken en de vliezen gebroken worden echt wel bij 9/10 vrouwen de weeën binnen 12 uur echt opgang komen. Maar wel met dat termijn. Dit is dus waarom ik het niet heb met die ziekenhuizen en gynaecologen🫣 alles moet en zou overhaast. Netzoals ze niet vertellen wat een schedel elektrode is “een plakkertje” gewoon 1 grote leugen😫

4 maanden geleden

Reactie op coco1109

Lol dit meen je niet?! Mijn verloskundige liet me weten dat het wel is bewe ...
Maar dat is echt geheel mijn negatieve ervaring🫣 het kan ook echt goed zijn natuurlijk!

4 maanden geleden

Reactie op coco1109

Lol dit meen je niet?! Mijn verloskundige liet me weten dat het wel is bewe ...
Nu wordt ik wel ingeleid met 38+5 met medische rede, dus weet niet of het anders is (en of het feit dat het het eerste kindje is meespeelt). Maar mijn voorkeur moet ik volledig aan de kant schuiven en daar heb ik wel moeite mee moet ik zeggen. Ik wilde dus graag een paar uur afwachten. Wel grappig dat je dat van de schedel elektrode zegt want ik heb daar iets over in mijn bevalplan en ze zeiden idd is een plakkertje, terwijl ik in een podcast toch echt iets heel anders over gehoord heb😅

4 maanden geleden

Reactie op xsheroon

Nu wordt ik wel ingeleid met 38+5 met medische rede, dus weet niet of het a ...
Omg mijn hormonen gaan zo echt in woede stand he😂 die schedel elektrode is idd GEEN plakkertje. Ik wist dit ook niet bij de eerste. Gelukkig was alles goed en die dingen zijn echt wel ergens goed voor. Maar zitten ook andere dingen aan vast. Dus wat je hebt gehoord klopt! Ja vliezen breken met 38 weken of sowieso onder de 41 weken is wel een ander verhaal dus dat zal echt wel meespelen. Alhoewel je ALTIJD nee mag zeggen. Het ziekenhuis heeft daar schijt aan.. jouw voorkeur hoeft echt absoluut niet aan de kant geschoven te worden ookal ben je medisch. Nee is nee en dat is punt uit. Echt heel bizar dit, snap dat het medisch is natuurlijk maar om nou even je lichaam de tijd te gunnen is ook zo belangrijk. Want ook inleiden kan tegen werken of te lang duren omdat je lichaam nog niet klaar was en ze de tijd niet hebben gegund (en deze herken ik uit ervaring zelfs met 41+2)😫

4 maanden geleden

Reactie op xsheroon

Nu wordt ik wel ingeleid met 38+5 met medische rede, dus weet niet of het a ...
Mijn eerste heeft deze gehad, is gewoon een schroefdraad die ze in de huid draaien. Heeft nu nog een litteken