26 Reacties
4 maanden geleden
Ik ben vandaag precies 41 weken zwanger. Ik zit ook zo te twijfelen of ik mij moet laten strippen..de afspraak staat nu woensdagochtend, maar eigenlijk wil ik dit helemaal niet. Ik heb nergens last van en ik wil rustig afwachten. Alleen wil ik een inleiding absoluut voorkomen, dat is dus een reden om het wel te overwegen. Pff.. wat nu hé? Helaas geen advies, ik lees met je mee. X
4 maanden geleden
(een baby groeit bijna niet meer na 40 weken, dus maak je daar niet te druk om)
4 maanden geleden
Hier hetzelfde! 40+2 vandaag en morgenochtend een afspraak bij de vk. Ik wil ook graag vragen of ze wil strippen morgen maar geen idee of ik überhaupt ontsluiting heb dus dat vind ik ook spannend :) heb dezelfde klachten als jij. Buiten dat merk ik dat ik ook steeds meer gespannen raak over of zij het nog goed heeft, de placenta nog goed is etc... lastig deze dagen he! Op hoeveel werd je baby geschat? Hier op 3800
4 maanden geleden
Hier helemaal los gelaten. Ik ben morgen 41 weken en m’n lichaam is toch even bezig geweest. Vorige week potdicht. Deze week alleen iets week bmm en potdicht helaas. Dus ook voor m’n gevoel niet veel vooruitgang MAAR toch wel iets!
Vorige zwangerschap ingeleid met 41+2.
Maar wil absoluut niet ingeleid worden meer dus zolang alles goed gaat, laat ik het los en gun ik m’n lichaam de tijd.
Mijn vorige kindje was ook groot en geen complicaties! Nu nog een groter kindje en hij maakt het goed. Zou je echt niet te druk maken om complicaties wat betreft een groot kindje☺️
Mijn deadline zit wel rond 41+5/6 (hoop dat ze miss met 41+4 dat ook willen proberen) want dan wilt de verloskundige de vliezen wel breken. Wilt dat niet werken is het toch inleiden. Maar liever eerst al het andere mogelijke voor ik kies voor een inleiding als het mogelijk is.
4 maanden geleden
Hi ladies, reageer even zo op jullie berichtjes. Lastig he, zo te lezen zitten we allemaal in hetzelfde schuitje. De baby werd met groeiecho’s op 3600 gram geschat bij 40 weken. Ik wist niet dat ze bijna niet meer groeien daarna. Ik zag het al voor me dat ze ruim over de 4 kilo zou gaan haha. Je wilt ergens je lichaam gewoon de kans geven, maar het lijkt zo oneindig. Dat maakt het moeilijk.. we houden we opties open..
4 maanden geleden
Hier hetzelfde, vandaag 40+4 en 1x een valse start gehad. Ik heb af en toe wat krampen maar het stelt allemaal niet veel voor. Bij mijn andere 2 kindjes ben ik met 40+4 en 39+6 bevallen.
Ik ben er fysiek helemaal klaar mee en mentaal begint het me nu ook echt op te breken.. ik heb woensdag een afspraak staan om te strippen, als dat niet helpt wil ik met 41+1 overleg over een inleiding. Dat is mijn 'deadline'.
Succes, het valt niet mee is nu mijn ervaring 🫣
4 maanden geleden
Hetzelfde dilemma hier, maar inmiddels 'bijna' zeker van de keuze. Ik ben 39+6 weken zwanger. Mijn voorkeur heeft om op 41 weken en een paar dagen (2 of 3) ingeleid te worden. De gynaecoloog gaf aan dat dit beter was omdat baby s van 41 weken het net wat beter doen dan 42. Aan de andere kant geeft de verloskundige juist aan dat 42 beter is om complicaties tijdens de zwangerschap te voorkomen. Dus ik ga er een beetje tussen in zitten.
De kleine werd vorige week geschat op 4 kg en mn moeder had bij mij met 42 weken geen vruchtwater meer dus dat speelt ook mee.
A.s. donderdag met 40+2 wil ik eerst nog gestript worden omdat ik inleiden eigenlijk ook wil voorkomen. Vorige week is 1cm ontsluiting gemeten bij de gynaecoloog, moest op controle omdat de kleine met 38 weken niet ingedaald was. Dus ik verwacht dat strippen wel kan. A.s. vrijdag hebben we een intake voor de inleiding in het ziekenhuis waar ze eerst nog wat uitleg geven en dan kunnen we de definitieve keuze maken.
Ik hoop voor je dat de baby gewoon vandaag of deze week vanzelf komt! Maar als je wil inleiden met 41 zou ik het wel zo snel mogelijk bespreekbaar maken, er moet namelijk ook nog gepland worden in het ziekenhuis dus dan ga je snel over 41 heen.
4 maanden geleden
Ik herken het. Ik ben nu 39+1 en heb ook al een week last van voorweeën en een druk van onder. Daarbij slaap ik ook amper. We hebben nog een zoontje van 2.5 rond huppelen thuis.
Ik kom net van de verloskundige vandaan en doordat ik die pijntjes gehad heb maar het telkens niet doorzette, was ik benieuwd of er van binnen al wat gebeurd was. Ze heeft gevoeld maar nee; alles nog potdicht. Baarmoedermond was zelfs nog een 'tuutje'. Volgende week dinsdag (40+2) weer controle bij verloskundige. Vraag me indd ook af hoe ver ik dan moet doorlopen tot ik ingeleid wil worden. Bij ons 1e zoontje ben ik met 40+4 ingeleid en 40+5 bevallen destijds omdat ik heel slecht sliep al weken en het niet trok. Nu merk ik dat de tijd vliegt maar ben ook inderdaad wel bezig met hoe lang dan nog wel? Opzich trek ik het nog wel maar tot hoever blijf ik lopen? Ik vind tot 42 weken lopen ook een eng idee met te weinig vruchtwater of een placenta die ver 'op' is zeg maar dus ik deel jouw gevoel
4 maanden geleden
Nu 40+4
Afgelopen donderdag gestript (nooit meer!!!! 1,5 dag pijn van gehad en heeft niks doorgezet).
As donderdag inleiding gepland, dan 41 weken. Kindje heeft al extra tijd in de buik gekregen en dat is mijn deadline. Ook omdat eroverheen ook weer extra risico’s met zich mee neemt. En ik een heel slecht voorbeeld voor mij heb van iemand waar het na 41 weken dus nog fout is gegaan…. Dus dit heeft mij rust.
4 maanden geleden
Het is erg pittig, vooral na die 40 weken. Ik ging bij mijn eerste dochter door mijn rug en heb 2 dagen alleen kunnen liggen. Daarna ging het weer redelijk. Verder had ik weinig klachten en heb toen besloten te wachten tot 41+6 met inleiden.
Uiteindelijk met 41+5 spontaan bevallen.
Deze zwangerschap heb ik veel meer klachten, maar geen voorweeën gelukkig, lijkt me erg pittig.
Natuurlijk hoop je dat het vanzelf begint, en ergens denk ik: hou nog een weekje vol, maar als jij de grens ergens eerder legt, al is dat 41 weken, is dat ook oké. Het blijft onvoorspelbaar, want met 42 weken kan het ook alsnog een inleiding worden ...
Heel veel succes ❤
4 maanden geleden
Ik ben vandaag 40+5 en vanochtend bij de verloskundige geweest. Helaas kon ze mij niet strippen omdat er geen ontsluiting was, wel voelde ze dat de baarmoeder mond zacht en terug getrokken was dus ze heeft goede hoop dat de bevalling zelf nog op gang komt.
Ook mijn baby is niet klein en ik heb alvast een verwijzing voor het ziekenhuis gekregen, hier heb ik vrijdag een afspraak om de mogelijkheden te bespreken. Zelf wil ik liever niet langer dan 42 weken doorlopen. Ik hoop dus dat de kleine man zelf nog besluit te komen❣️
4 maanden geleden
Net bij de vk geweest en zij heeft aangegeven dat we echt niet langer gaan lopen dan 41w (mits geen plek voor t ziekenhuis)
Morgen hebben we de afspraak in t ziekenhuis voor de inleiding te bespreken en de ctg
Ben net gestript dus ik hoop dat dat nog iets gaat doen haha.
Heb wel wat straffere krampen dan afgelopen weekend en bijna bij iedere beweging van mevrouw harde buiken...
Ik kan zelf gewoon niet meer, mijn buik is gewoon te klein hotel geworden voor haar, mentaal is t zwaar en ik vind t goed zo.
We zijn er klaar voor 🥰en ik er klaar mee 😵
Voor mij is t goed zo, zei net al zou bijna vragen of ze al een infuus willen prikken dat ik aan de gang kan haha
4 maanden geleden
Reactie op MitsuEvoIIX
Net bij de vk geweest en zij heeft aangegeven dat we echt niet langer gaan ...
Hopelijk was dit het laatste zetje en komt het toch nu vanzelf op gang!
4 maanden geleden
Tijdens mijn vorige zwangerschap met 41 weken nog geen ontsluiting waardoor strippen nog niet ging, alles zat potdicht. Met 41+2 kreeg ik vanzelf weeën en met 41+3 bevallen. Nu ben ik 40+4 en woensdag weer verloskundige, als ze er nog niet is kunnen ze weer proberen te strippen. Ik twijfel daar echter wel heel erg over omdat ik weet dat het soms ook alleen maar pijn geeft en niks doet. Ik denk dat ik ze laat voelen of er al ontsluiting is en het dan nog even afwacht. Bij mijn verloskundige sturen ze je naar het ziekenhuis vanaf 41 weken voor een ctg en check ik voldoende vruchtwater. Dit geeft wel een veilig gevoel.
Ik zou van je gevoel uitgaan en doen wat goed voelt op dat moment. ❤️
4 maanden geleden
Wat een herkenning!
Ook hier zelfde schuitje, baby ietsje groter dan gemiddeld net als bij vorige zwangerschap. Dit zorgde voor complicaties bij vorige bevalling. Ik mocht vanaf 38+6 ingeleid worden en heb 2 inleidingen uitgesteld.
Maar steeds in de gedachte, dat de bevalling snel na de geplande inleiding op gang zal komen. Inmiddels 40+6 en vanwege voorgeschiedenis. Afgelopen dagen 2 keer gestript(voelde er niks van en ook geen last van gehad). Morgen breekt de verloskundige mijn vliezen en dat is de laatste kans om een inleiding te voorkomen. En anders hebben we alles geprobeerd en wordt ik ingeleid met 41+1.
Anders had ik denk ik nog wel even afgewacht, maar nu is het toch wat anders.
4 maanden geleden
Zelfde hier. Nu 40+5 dagen. Ik heb vorige week (39+5) de verloskundige op bezoek gehad snachts omdat ik dacht het het begonnen was. Helaas had ik maar 0,5cm ontsluiting en zijn de weeën gestopt. Het bleef dus echt bij voorweeën en harde buiken. Daarna geen gerommel meer in mijn buik. Morgen middag heb ik een afspraak bij de verloskundige en hoop ik dat ze mij kunnen strippen. Bij mijn vorige bevalling werd ik gestript op 40+1 dag en beviel ik spontaan (na 2 avonden en nachten weeën) op 40+3 dagen. Het is ook super frustrerend dat vriendinnen van mij die ook zwanger waren, waarvan enkele zelfs na mij uitgerekend waren allemaal al bevallen zijn. Ik ben echt zo jaloers als dames bevallen tussen 37-39 weken. 🙈
4 maanden geleden
Zijn er meer vrouwen die een afspraak in het ziekenhuis hebben voor een controle? Ik ben vrijdag 41 weken en een afspraak voor een CTG en echo naar vruchtwater. Standaard vanaf 41 weken dus ben benieuwd wat ik te horen krijg. Merk dat ik de keuze inleiden wel of niet of afwachten tot 42 weken steeds lastiger begin te vinden. Meer moeders die hiermee zitten en advies hebben haha? Heb al veel keuzekaarten gezien. Die kans op overlijden vind ik alleen zo eng merk ik. Al is die kans bij inleiden 1 op 100 bij 41 weken en afwachten tot 42 weken 3 op 100. Help me! 😩
4 maanden geleden
Reactie op Anouk_21
Zijn er meer vrouwen die een afspraak in het ziekenhuis hebben voor een con ...
Ik heb deze controles gisteren gehad. Ik ben vandaag 41+2. Zolang alle controles goed zijn is het veilig om af te wachten tot 42 weken. Pas na 42 weken wordt het risico groter, en adviseren ze een inleiding. Het mag op eigen verzoek ook eerder als je de zwangerschap bijvoorbeeld zwaar vind. Maar aangezien ik mij prima voel, heb ik besloten tot 42 weken rustig af te wachten zonder gerommel aan m'n lijf. En dit was absoluut veilig zei de gynaecoloog (wel na positieve controles natuurlijk)
4 maanden geleden
Reactie op jinglebell
Ik heb deze controles gisteren gehad. Ik ben vandaag 41+2. Zolang alle cont ...
En ik werd juist bang van alle risico's die horen bij het inleiden. Kans op complicaties is bij een inleiding over het algemeen groter dan bij een spontane bevalling. Het is echt een lastige keuze wat dat betreft ja. Ik heb wel besloten om na de 42 weken te kiezen voor een inleiding. Hier heb ik ook lang over getwijfeld.