26 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op Anouk_21

Zijn er meer vrouwen die een afspraak in het ziekenhuis hebben voor een con ...
Ik heb vrijdag ook de controles in het ziekenhuis, ben dan 41+2. Als ie er dan nog niet is ga ik kijken of het lukt dezelfde dag nog een ballon te krijgen en van het weekend ingeleid te worden… de risico’s nemen inderdaad toe hoe langer je wacht, maar ik vind het ook mooi geweest meneer is groot genoeg en af natuurlijk❣️

4 maanden geleden

Reactie op Anouk_21

Zijn er meer vrouwen die een afspraak in het ziekenhuis hebben voor een con ...
Nu nog niet aan de orde, maar met de eerste zwangerschap wel gehad. Ze checken echt of het verantwoord is om je door te laten lopen. Dus ik zou je afspraak afwachten en vanuit daar de keuze maken. Mij heeft het toen in ieder geval wel geholpen om goede keuze te maken! Ik weet niet of het kwam door feestdagen maar VK had ik ook in die 42e week vaker controle. Kan me herinneren dat ik op woensdag in het zkh controle had. Vrijdag bij VK en zondag zijn ze nog thuis geweest om alles te checken en evt ook gecheckt of ik gestript kon worden.

4 maanden geleden

Hier vandaag 41 weken en vanmiddag CTG en echo voor vruchtwatercheck. Zolang alles er goed uit ziet mag ik door tot 41+6, dan zou de inleiding gestart worden zodat ik niet over de 42 weken zou gaan. Gisteren bleek alles nog potdicht bij de verloskundige dus strippen was nog geen optie (wilde ik ook nog niet). Zolang alles goed lijkt zijn de risico’s pas vergroot vanaf 42 weken en dat wacht ik af. Mijn vorige dochter kwam spontaan met 41+3, 2 dagen ervoor ook nog potdicht. Het kan dus echt gewoon nog vanzelf op gang komen, hierbij zijn altijd het minste complicaties en ingrepen nodig en daar gaan we voor 😊.

4 maanden geleden

Reactie op cm001

Hier vandaag 41 weken en vanmiddag CTG en echo voor vruchtwatercheck. Zolan ...
Hier eigenlijk een vergelijkbare situatie. Vandaag 41 weken en CTG en vruchtwatercheck waren goed. Mag nu zelf kiezen voor inleiding as zondag of dinsdag. Nu vind ik het lastig. Afwachten tot bijvoorbeeld dinsdag tot 41+4 geeft me nog wat meer tijd om zelf op gang te komen. Of as zondag al. De baby ligt niet meer ingedaald waardoor alles nog potdicht zit. Voelt wel heel zacht, maar doordat ze nog veel vruchtwater heeft, niet vast in het bekken en geeft dus ook geen druk op de baarmoedermond. Lastig.. wordt gek van die keuzestress

4 maanden geleden

Hier ook een vergelijkbare situatie! Vandaag 41+3 en net in het ziekenhuis geweest voor de ctg en vruchtwater check etc. Het goede nieuws is dat de kleine toch eindelijk laag genoeg zit met zijn of haar hoofdje. Tot nu nog niet ingedaald geweest (1e kindje). We hebben ervoor gekozen om zondag terug te gaan naar het ziekenhuis. Vruchtwater is aan de lage kant, dus dat wordt gecontroleerd evenals het hartje. Daarna kan hopelijk een ballonnetje geplaatst worden, mits de kleine laag genoeg in m'n bekken blijft zitten. Dan hebben we nog net genoeg speling om hopelijk thuis de bevalling op gang te krijgen met eigen verloskundige! Maar dat is wel spannend gezien ik dinsdag de 42 weken alweer bereik. Ik duim nog steeds dat de kleine zich voor zondag gaat melden natuurlijk.. En die kans neemt ook gewoon toe dat dat lukt!

4 maanden geleden

Bij de eerste ben ik gestript met 40 +1 en 2 dagen later is ze geboren. Heb a.s dinsdag een afspraak staan dan ben ik precies 40 weken en dan gaan ze voelen en indien mogelijk ook weer strippen. Lichamelijk en mentaal wordt het nu echt te zwaar voor mijn. De 1e is inmiddels 4 jaar maar geboren met een zeldzaam syndroom en merk al weken dat ik op me tenen loop door het slaapgebrek, de weeën die niet willen doorzetten. Begin echt op te raken en dat willen we voorkomen. Verloskundige denkt gelukkig goed mee. Mocht het strippen deze keer niet helpen dan gaan we samen in overleg over een inleiding.