Ik ben momenteel 40+3 weken zwanger. De kleine meid zit nog goed, maar ik heb wel al goed 1,5 week last van voorweeën, rugpijn en al 2x een valse start gehad met regelmatige weeën die weer weg zijn gegaan. 2x is de verloskundige geweest in de nacht en bleek dat ik geen ontsluiting had. Ik heb met 40+5 een afspraak bij de verloskundige en ga vragen of ze opnieuw kan voelen of ik wel ontsluiting heb. Je zou denken/hopen dat al die krampen en druk op onder toch iets doen. Als ik ontsluiting heb, wil ik vragen of ze meteen wil strippen. Maar stel ik heb nog steeds geen ontsluiting, dan ga ik serieus nadenken wat dan. Dan is het a.s. vrijdag 41 weken en dan? Ik merk dat ik het lastig vind om na te denken of ik alvast een inleiding bespreekbaar maak of toch nog wacht tot 42 weken. Baby werd niet heel klein geschat dus ben ook bang voor een te grote baby en complicaties. Zijn er mama’s die hetzelfde in hun hoofd hebben rondgaan of een keuze hebben gemaakt voor zichzelf wat de ‘deadline’ is?
Ik hoop natuurlijk dat het vanzelf nog begint. Vandaag extreme rugpijn en druk op onder en last van misselijkheid. Nog niet eerder zo gehad dus ben benieuwd..