18 Reacties
4 maanden geleden
Ik ben twee weken geleden voor de tweede keer (2021) bevallen dmv inleiding. Ook geen pijnmedicatie gehad. Kreeg wel een weeenstorm door de weeenopwekkers. Ik lieg als ik zeg dat het meevalt met de pijn, maar je gaat echt zelf ervaren hoeveel je aankan straks. Mocht je veel pijn hebben zijn er nog genoeg middelen tegen de pijn.
4 maanden geleden
Hier ook bevallen met opwekkers en zonder pijnstilling omdat dit niet meer kon vanwege snelle ontsluiting en weeenstorm.
Ik vond het ook vrij heftig, maar achteraf trots dat ik het zonder heb gedaan!
4 maanden geleden
Yes, ik!
Spijt? Nee!
Ging ik kapot? Ja!
Zou ik het nu weer doen zonder? Ja!
Denk goed na over de risico’s van pijnbestrijding, maak voor jezelf een afweging en elke keuze is goed.
4 maanden geleden
Bij mij ging het niet snel genoeg en gezien mijn kindje in de stuit lag moest ik aan de weeën opwekkers. Omdat ik toch een beetje gespannen was raadde ze me een ruggenprik aan en wat was dat een verademing! Heb eigenlijk geslapen/gedoezeld tot het persmoment was echt top. Weet wel bij mijn tweede ga ik als het kan weer voor de ruggenprik.
4 maanden geleden
Ik heb wel om een ruggenprik gevraagd en die is ook gezet. Maar tijdens het zetten had ik enorme persdrang en wilde Lotte de wereld al zien. De prik heeft dus helaas niet geholpen. Bij de eerste bevalling wel gehad en wat een verademing! Ik vond het dit keer zonder wel heel heftig
4 maanden geleden
Ik wilde zonder, maar tijdens een weeënstorm toch om een ruggenprik gevraagd. Inderdaad een verademing. Vooral omdat door de weeënopwekkers de ontsluiting toch vordert, terwijl je zelf kan rusten.
Zou het bij een inleiding dus weer doen. Zonder inleiding zou ik het absoluut willen proberen zonder.
4 maanden geleden
Vorige bevalling weeënopwekkers gekregen omdat mijn ontsluiting bleef hangen op 6 cm. Toen ook een ruggenprik maar deze is los gekomen en werkte na een uurtje niet meer (helaas geloofde ze mij niet). Ik heb dus ook. Voluit aan de weeënopwekkers gezeten zonder pijnbestrijding en een heftige weeënstorm gehad, die begin al voor de opwekkers maar werd alleen maar heftiger. Ik zou deze keer mogelijk zonder ruggenprik starten maar als het weer zo heftig wordt toch zeker weer een ruggenprik vragen.
4 maanden geleden
Ik wordt ook ingeleid en ga het proberen zonder pijnstilling te doen 💪🏼 we zullen zien…. Haha
4 maanden geleden
Ik, maar dat was niet gepland 😅
Ik ben ingeleid met een ballon, en de dag erop nog met medicijnen (Misoprostol), omdat de ballon niet genoeg gedaan had. In totaal duurde de inleiding zo'n 40 uur, voordat m'n vliezen braken. Ik wilde heel graag een ruggenprik, maar ik ben al die tijd blijven steken op 2 cm. en dan zetten ze hem nog niet. Uiteindelijk schoot ik binnen een half uur door naar 8 cm. en dat was juist teveel om nog een ruggenprik te kunnen krijgen, dus ik ben uiteindelijk bevallen zonder pijnbestrijding. Hoewel dat totaal niet was wat ik wilde, en ik ook tijdens de weeën regelmatig vroeg om een ruggenprik (of iéts! Geef me alsjeblieft IETS), ben ik nu heel trots dat het me zonder is gelukt. Je lichaam kan echt meer aan dan je van tevoren denkt 💪🏻
4 maanden geleden
Ik heb 2 bevallingen waarbij ik ingeleid werd gedaan zonder pijnbestrijding.. dit omdat ik echt bang ben voor die ruggenprik. De weeen zijn heftig, komen snel achter elkaar en kon moeilijk tussendoor op adem komen. Maarrrrrrr het is te doen!! Je lichaam kan veel meer hebben als je denkt!
4 maanden geleden
Ik ben momenteel aan het bevallen met een ruggenprik en het is hemels. Je voelt de prik oprecht nauwelijks. Eerst krijg je een verdoving, die voelt als een verdoving bij de tandarts. Daarna kleine steekjes. Geloof me, als je eenmaal weeën hebt dan is alle andere pijn geen pijn meer.
4 maanden geleden
Reactie op WeS187
"Ik ben aan het bevallen"
HAHAHAHA serieus?? En dan ga je hier nog allemaa ...
Hahaha ja serieus, geweldige prik! 🤣 ik ben helemaal energized van de hormonen
4 maanden geleden
Ik ben bevallen met weeenopwekkers, dit omdat mijn weeen na de eerste 4 cm stopte, binnen 55 minuten na de start van de weeenopwekkers is mijn zoontje Siem geboren. Ik vond de weeen niet heftiger dan zonder, maar je concentreren op je ademhaling is zo belangrijk. 4 sec in door je neus, 6 sec uit door je mond. En rondjes draaien op de bevalbal heeft mij ook heel goed geholpen!