9 Reacties
4 maanden geleden
Ik denk dat het echt nog wel zelf kan komen. Ik ben bij mn vorige bevalling ingeleid terwijl baby nog niet volledig ingedaald was. Hierdoor heb ik nog best een tijd op mn linker zij moeten liggen, met zo’n opblaas pinda tussen mn benen. En opgegeven moment beetje mee duwen met mn weeen, nog niet persen. En t persen heeft echt heel lang geduurd. Nu weet ik niet waar dat het meest aan lag. Zal alles bij elkaar zijn geweest, inleiding en miss nog niet volledig ingedaald? En had ook geen goede pers weeen.
Maaar ik wil niet dat dit je afschrikt, ik kijk er verder niet vervelend op terug.
4 maanden geleden
T gebeurt vaker naar mijn weten dat een 2e laat of pas tijdens de bevalling indaalt! Geen idee hoe dit verloop is (enkel als je vliezen breken dat je moet gaan liggen), maar wel dat t vaak voorkomt
Of t nog op gang komt… niemand die daar antwoord op gaat kunnen geven vrees ik…
En wanneer…? Ja, die keuze ligt ook echt bij jezelf vrees ik, zelf zou ik 41+2 kiezen, omdat ook dmv inleiden het best lang kan duren nog en je zo de minste kans loopt om de 42w aan te tikken
4 maanden geleden
Bij mijn beide bevallingen is de baby niet ingedaald geweest. Zelfs met 6 cm ontsluiting nog niet ingedaald en nog veel vruchtwater onder het hoofdje voelbaar. Pas aan het eind van de ontsluitingsweeën braken mijn vliezen spontaan, terwijl ik stond. Door dat breken van de vliezen begon het indalen waarna ik ook direct persweeën kreeg. Wat de verloskundige wel deed, is nadat mijn vliezen waren gebroken controleren of ze echt alleen het hoofdje voelde, en dat er niks tussen was gekomen. Beide bevallingen gingen heel snel (zo’n 5 uur in totaal). Hoop dat dit je een beetje vertrouwen geeft en dat het niet indalen heel normaal is :)
4 maanden geleden
Wij hebben dinsdag/ woensdag/donderdag een inleiding geprobeerd ondanks dat baby nog net niet helemaal ingedaald was, we hebben uiteindelijk op dag drie besloten te stoppen en over een paar dagen weer te proberen omdat ik en de baby nog totaal niet reageerde op de misoprostol. Maar het verschilt enorm per persoon, dus het kan bij jou best heel anders lopen.
4 maanden geleden
Hi, ik heb 2x een inleiding gehad. Eerste keer met een ingedaalde baby, 12,5 uur over gedaan met 1,5 persen. Afgelopen week tweede inleiding met een niet ingedaalde baby, ik had niet door dat ik aan het bevallen was want de ballon zat er nog in, die viel uit op de gang naar de verloskamer, net het bed gehaald en 4x geperst 😂 dus gelukkig zegt een ingedaalde baby niet veel over de duur. Ik hoop voor jou dat het toch nog spontaan komt 🌸🌸 en anders heel veel succes met de inleiding! ❤️🌺
4 maanden geleden
Ik heb afgelopen zondag bevallen nadat mijn vliezen zelf waren gebroken vrijdag. Kind was toen nog niet ingedaald dus direct controle ziekenhuis en toen was kind ingedaald dus dan mag er gewacht worden. Zaterdag controle op ziekenhuis aan de CTG en controle GBS bacterie. Die was negatief dus toen kreeg ik keuze voor de datum of de dag erna op zondag of maandag. Wij hebben uiteindelijk gekozen voor zondag met het idee meer rust ook op het ziekenhuis met parkeren enzovoort, ja wij zijn raar op dat gebied.
Zondags gestart met weeenopwekkers na een controle CTG, ik ben toen einde van de ochtend in een weeenstorm terecht gekomen waarbij ik heb gekozen voor een ruggenprik omdat ik het niet trok. Het voordeel wat wij toen wel hebben gemerkt is dat omdat op zondag geen OK programma is ik binnen een half uur op de kamer zelf een ruggenprik heb gekregen. Achteraf waren we hier heel blij mee want bij mij pakte hij goed en kon ik mijn energie weer gaan opbouwen.