18 Reacties

4 maanden geleden

Ik heb geen ervaring, ik word zelf ook ingeleid en mijn vorige bevalling kwam ook natuurlijk op gang. Maar er is mij verteld door vk en gyn dat een volgende bevalling 9 van de 10 keer vlotter gaat dan die ervoor. Een ingeleide bevalling betekent niet per definitie dat het lang duurt! Het kan zijn dat bij jou het ballonnetje al genoeg werk doet om de boel te beginnen en anders zullen ze de dag erna je vliezen breken en evt een infuus aanleggen. Aangezien de vorige 3 uurtjes duurde, zal het bij jou denk ik niet ineens een bevalling van 20 uur zijn😆

4 maanden geleden

Reactie op BabyBoertje24

Ik heb geen ervaring, ik word zelf ook ingeleid en mijn vorige bevalling kw ...
Nou die gedachte spookte net ineens door mn hoofd, leuk zon inleiding maar na zo verwend te zijn met de eerste zit ik niet op 20 uur te wachten idd 🫣 Ja precies moet ook de dag erna terug maar lees ook vaak dat sommige na de ballon dezelfde dag nog aan de gang gaan, Laat het maar op me afkomen, heb nietecht n keus 😂

4 maanden geleden

Reactie op Babynummer2-2024

Nou die gedachte spookte net ineens door mn hoofd, leuk zon inleiding maar ...
Ja ik heb hier een aantal keren gelezen dat de vliezen per ongeluk braken bij het plaatsen van de ballon, stiekem hoop ik daarop😂 Misschien dat deze 2e keer wel iets meer dan 3 uurtjes duurt, maar ik denk echt dat t wel vlot zal gaan bij jou! En zo niet... Ja dan komt die baby er toch wel een x uit 🤣 Helaas valt t niet te voorspellen, behalve dat het normaal gesproken wel sneller gaat. Bij onze dochter duurde het van allereerste weeën tot geboorte 19 uur. Nu moet ik me rond 7 uur half 8 sochtends melden voor balloncheck en vliezen breken etc en zei de gynaecoloog; grote kans dat ie er uiterlijk het eind van de middag wel zal zijn. Ik vind dat zelf dus al megasnel 🤣

4 maanden geleden

Reactie op BabyBoertje24

Ja ik heb hier een aantal keren gelezen dat de vliezen per ongeluk braken b ...
Pfoe 19 uur… dan valt alles idd mee voor jou! Ja ik moet er ook al zo vroeg zijn, nou laten we hopen dat het een beetje vlotjes gaat bij ons 😂 Hoopte aan een inleiding te ontkomen omdat de natuurlijke spontane manier over het algemeen eens zo snel gaat, dan was ik er al helemaal snel vanaf als ik dat geluk had, maar helaas moet er denk ik toch aan geloven Ach misschien komen ze voor die tijd wel uit zichzelf en hebben we helemaal geluk 🤣

4 maanden geleden

Pfoe 19 uur… dan valt alles idd mee voor jou! Ja ik moet er ook al zo vroeg ...
Hahaha ja mocht met 9,9 cm ontsluiting ook even ruim 4 uur persweeën wegzuchten, tot ik echt op 10 cm zat🫠 Maar goed, van die 19 uur stelden de eerste 8 ook niet zoveel voor hoor🤣 Ja we gaan t allemaal zien, laten t maar op ons af komen he hahahaha

4 maanden geleden

Reactie op BabyBoertje24

Hahaha ja mocht met 9,9 cm ontsluiting ook even ruim 4 uur persweeën wegzuc ...
Oh jezus 😩 dan mag ik zeeeeker niet klagen 🫣

4 maanden geleden

Ook heel benieuwd naar de ervaringen. Ook eerste bevalling vrij vlot gegaan. In overleg met verloskundige in ziekenhuis hebben we de inleiding uitgesteld, hopelijk begint het nog vanzelf. Maar als het te lang duurt moet het alsnog.

4 maanden geleden

Eerste bevalling was natuurlijk, onze zoon kwam op de uitgerekende dag na een bevalling van ongeveer 16 uur. Afgelopen weekend is een ballonnetje geplaatst, weeën begonnen dezelfde nacht en nog geen 6 uur later was onze tweede zoon er. Tweede keer ging dus wel echt vele malen sneller

4 maanden geleden

Reactie op flower1985

Eerste bevalling was natuurlijk, onze zoon kwam op de uitgerekende dag na e ...
Ik zie net in een ander topic dar je ballon bleef zitten nog met 7cm! Wat een mindfuck!😱🤣 Fijn dat het vlot ging en gefeliciteerd met jullie zoontje!! 🤍

4 maanden geleden

Ik ben afgelopen week ingeleid en bij mij ging het net zo vlot als bij de eerste, met name de ontsluitingsfase. Ze zeiden in het ziekenhuis dat je lichaam het vaak zelf overneemt als je inleid, en je dan een vergelijkbare bevalling kunt verwachten. Bij mij klopte dat ook 😊

4 maanden geleden

Reactie op Flower22

Ik ben afgelopen week ingeleid en bij mij ging het net zo vlot als bij de e ...
Oh dit stelt me een beetje gerust, tot nu toe lijkt het erop dat ie niet zelf gaat komen voor die tijd

4 maanden geleden

Reactie op flower1985

Eerste bevalling was natuurlijk, onze zoon kwam op de uitgerekende dag na e ...
Oh super fijn, gefeliciteerd!

4 maanden geleden

Oh dit stelt me een beetje gerust, tot nu toe lijkt het erop dat ie niet ze ...
Misschien nog ter aanvulling, bij mijn eerste zoon heb ik 13 minuten moeten persen en bij mijn tweede zoon 12 minuten en tweede was ook nog een sterrenkijker

4 maanden geleden

Wij zijn gister ochtend ingeleid op 37 +5 omdat ze vermoeden dat ik zwangerschaps vergiftiging had/heb Ze zijn om 7 uur begonnen met het eerste pilletje te geven deze kreeg ik om de 2 uur De pillen maken je baarmoederwand soepeler Om kwart voor 3 braken me vliezen zelf spontaan en om 2 over 5 was onze zoon er Bij onze dochter was ik ook heel snel die is met 39+3 zelf tevoorschijn gekomen toen 7 min persweeën gehad deze keer geen hij kon niet wachten dus het kan nog steeds heel snel gaan

4 maanden geleden

Mag ik vragen waarom je wordt ingeleid?

4 maanden geleden

Reactie op LisanneHazelzet

Mag ik vragen waarom je wordt ingeleid?
Ja hoor, heb al 1,5 week lang elke dag ctg’s in het ziekehuis wegens minder leven, vorige week zat er 2 keer een dip in de hartslag Nu zijn de ctgs gelukkig wel goed maar omdat ik nogsteeds minder voel is besloten te gaan inleiden. Ook omdat het nu wel goed gaat en ik niet wil afwachten tot het ineens omslaat ofzo..

4 maanden geleden

Ja hoor, heb al 1,5 week lang elke dag ctg’s in het ziekehuis wegens minder ...
Heel logisch! Succes!!

4 maanden geleden

Reactie op LisanneHazelzet

Heel logisch! Succes!!
Dankje!