29 Reacties
4 maanden geleden
Ik ben toen ingeleid en toen wisten ze niet dat ze niet was ingedaald. Uiteindelijk vorderde de ontsluiting niet omdat ze niet ingedaald zat. Veel weeën opwekkers gehad maar er gebeurde niks. Uiteindelijk een spoed keizersnede gehad
4 maanden geleden
Reactie op BabyT 25 Jan
Ik ben toen ingeleid en toen wisten ze niet dat ze niet was ingedaald. Uite ...
Oh jeetje wat naar. Hoeland duurde het voordat werd besloten dat het een keizersnede werd?
Hier ben ik ook wel een beetje bang voor.... m'n eerste bevalling is ook geëindigd in een spoedkeizersnede en ik wil dit niet nog een keer meemaken.
4 maanden geleden
Hier bij de 3e wisselligging en niet ingedaald. Extern gedraaid. Uiteindelijk tabletten, een ballonnetje, oxytocine via het infuus maar geen actie en uiteindelijk verslechterd CTG bij de oxytocine waarvoor spoedkeizersnede.
Opzich kan een kindje met de oxytocine wel indalen. Bij mij lag de navelstreng ervoor.
4 maanden geleden
Reactie op Irissse
Oh jeetje wat naar. Hoeland duurde het voordat werd besloten dat het een k ...
Ooh dat duurde wel even. Ze gingen ondanks dat de ontsluiting niet vorderde twijfelen wel keizersnede of nog vaginaal afwachten. Toen heb ik zelf gezegd dat ik er helemaal klaar mee was en een keizersnede wilde.
Nu dit keer ga ik niet moeilijk doen en wordt mn zoon geboren door een geplande keizersnede.
4 maanden geleden
Bij mijn eerste ook ingeleid doordat hij niet indaalde en veel te veel vruchtwater had dus maar rond bleef draaien en groot was. Als eerst infuus toen hebben ze terwijl een gynaecoloog de kleine met zijn hoofdje naar beneden duwde (dwarsligger) m’n vliezen gebroken en toen vol weeenopwekkers erop. Na 2 dagen werd het een spoedkeizersnede ivm te smalle bekken maar wel volle ontsluiting! Dit is totaal niet om je bang te maken, bij mij spraken ze voor de inleiding door de grote van de baby en het dwarsliggen met teveel vruchtwater al over een mogelijk moeilijke bevalling ik wilde het graag natuurlijk en dit hebben ze in het ziekenhuis dus ook zolang mogelijk gedaan totdat het anders fout zou gaan! Tweede geplande keizersnede met precies dezelfde redenen 3e volgende week liggingsecho en groeiecho omdat ze nog steeds veel draait dus wordt ook een keizersnede. Heel veel succes 💪
4 maanden geleden
Reactie op annesv92
Ai vervelend zeg. Was dat je eerste of ?
Ja zeker
4 maanden geleden
Waarom wacht je niet nog even met inleiden tot het kindje is ingedaald dan…? (Interesse hoor geen commentaar)
4 maanden geleden
Reactie op annesv92
Eerste kindje of ?
Snap ik. Dit is m'n derde kindje en is heel groot. M'n 1e paste niet omdat het heel groot was en kreeg uiteindelijk een spoedkeizersnede. Bij de 2e vaginaal bevallen met vroege inleiding en lukte met 38 weken maar net en was ook heel groot. Nu zwanger van de 3e en 'helaas' groter dan de 2e. Dus we 'moeten' inleiden of overstappen naar keizersnede. Maar heb bij de 1e daar een traumatische ervaring aan overgehouden aan de keizersnede en de bevalling van de 2e ging juist heel mooi. Maar de 2e was dus ingedaald.
Hoopte stiekem nog wel positieve verhalen te horen, maar begrijp tot nu toe dat ze er niet zijn 🙈
4 maanden geleden
Ik zou eerst ingeleid worden dmv pillen omdat de kleine nog niet was ingedaald en de baarmoedermond nog niet rijp was.
Alleen werd ik dag van te voren gebeld met de mededeling dat het die volgende dag niet plaats kon vinden.
Ik kon wel dezelfde avond komen om te kijken of ik genoeg ontsluiting had en/of ze m’n vliezen konden breken.
Dit bleek dus het geval, alleen lag onze dochter nog niet vast waardoor ze me gelijk aan weeënopwekkers hebben gezet zodat ze niet kon draaien of iets.
Binnen 3 uur is ze geboren. M’n lichaam heeft zelf de weeën opgepakt nadat ze maar 1 keer de opwekkers hebben verhoogd.
4 maanden geleden
Reactie op Irissse
Wat fijn om ook een positief verhaal te lezen 😃 Hoeveel ontsluiting was ge ...
Ik had 2 á 3 cm ontsluiting. Een week eerder had ik nog helemaal niets en was m’n baarmoedermond ook nog niet rijp!
4 maanden geleden
Reactie op annesv92
Hi waarom moest je precies ingeleid worden??
Ivm macrosomie (ze werd p99/p100 geschat) en psychische problemen bij mezelf.
4 maanden geleden
Reactie op Irissse
Snap ik. Dit is m'n derde kindje en is heel groot. M'n 1e paste niet omdat ...
Oh dan snap ik het wel ja! En zou je dan evt een geplande gentle sectio niet fijner vinden? Dan heb je ook niet het risico dat het weer een spoedkeizersnede gaat worden en kan je het helemaal bespreken zoals je wilt :)
4 maanden geleden
Reactie op Irissse
Snap ik. Dit is m'n derde kindje en is heel groot. M'n 1e paste niet omdat ...
Ik ben na de eerste ook echt getraumatiseerd door de uiteindelijke spoedkeizersnede. Heel veel angsten gehad bij psycholoog geweest en op aanraden van mijn gynaecoloog nu die merkt dat het nog altijd in de weg zit weer gestart met gesprekken! Ik wil je alleen wel vertellen dat de 2e geplande keizersnede zo’n geweldige ervaring was het paste bij mij ook niet en dwarsliggers en wat niet gaat gaat niet. Als iemand mij toen had verteld na de eerste dat het zo kon zijn de keizersnede het herstel het moment met die kleine meteen vanaf dat ie geboren was had ik ze nooit geloofd! Maar die geplande keizersnede was zo relaxed en fijn toen hij geboren was mocht hij meteen bij mij liggen en heeft daar constant gelegen totdat ik terug op m’n kamer was (dus het goudenuur echt mogen ervaren) het herstel verliep veel soepeler dan na de spoedkeizersnede! Toch bij nr3 getwijfeld want wil zo graag die ervaring van een vaginale bevalling meemaken maar wat niet gaat gaat niet en nu het inprincipe vast staat dat het een keizersnede is geeft dat zoveel rust nadat het bij de eerste zo’n traumatische ervaring was!