9 Reacties
4 maanden geleden
- als je nog niet inleidbaar bent (dus nog geen verstreken baarmoedermond/paar cm ontsluiting), krijg je dan een ballon/pilletjes, of willen ze eventueel nog een paar dagen wachten met de inlriding dan?
-als je een ballonnetje krijgt, mag je dan nog naar huis, of wordt je meteen opgenomen?
- bij breken van de vliezen: is er ruimte om te wachten of het lichaam zelf start met bevallen, of krijg je meteen weeënopwekkers?
- pijnstilling: opties, maar ook het proces: wanneer kan je er om vragen (ruggenprik kan bijvoorbeeld even duren voordat hij gezet kan worden. Als je die graag wil, is het slim om dat vooraf kenbaar te maken bijvoorbeeld).
- is er een mogelijkheid om je bevalwensen te bespreken? Ook bij een inleiding kan je eigen wensen aangeven (voorkeur voor wel/niet medicatie, medische ingrepen, bevalhoudingen, navelklem of cordring, aanwezigen, etc).
En ook belangrijk: bedenk van al die vragen wat je zélf graag zou zien. Vaak is er nog wel (wat) ruimte voor aanpassingen!
4 maanden geleden
Ik lees even mee, ik heb ook morgen de eerste afspraak in het zh. Vanmiddag zal ik eerst nog voor de 3e keer gestript worden, heb al een week 2 cm ontsluiting maar dit zet niet door.. Ben jij al gestript? Weet je of je al ontsluiting hebt?
4 maanden geleden
Ze hebben bij mij twee dagen geleden inwendig onderzoek gedaan en toen kon ik niet gestript worden helaas. Dus nog geen poging gedaan en dus geen ontsluiting. Ik ben inmiddels wel 41-2 dus wil ook niet meer te lang wachten met naar het ziekenhuis gaan
4 maanden geleden
Ja, ik ben vandaag ook 41-2. Ik voel me inmiddels wat moedeloos en heb het gevoel dat ze helemaal niet meer zelf gaat komen! Onzin natuurlijk maar dat is wel even hoe het voelt.. ik vind het erg fijn dat ik morgen de placenta en vruchtwater check heb in het zh.
Het rommelt bij mij al wel een weekje, bij jou dan?
4 maanden geleden
Reactie op Marloes12334
Ja, ik ben vandaag ook 41-2. Ik voel me inmiddels wat moedeloos en heb het ...
Ow dat snap ik mega goed. Heb er zelf inmiddels ook een beetje hard hoofd in. Bij mij rommelt het al 4 weken 😕😕. Verloskundige dacht ook dat ik allang bevallen zou zijn dus wachten duurt nu wel erg lang! Ow dat is interessant. Ik weet helemaal niet of ze dat ook bij mij gaan checken. Dat ga ik gelijk opschrijven als vraag. Thanks :)