23 Reacties
één maand geleden
Hier hetzelfde ook ingeknipt en onze zoon is 20 weken oud. Mijn libido is ver te zoeken. Ik denk wel vaak we moeten het weer doen maar ik heb er gewoon echt geen zin in en ook geen energie voor. Ik vind het ook sneu voor mijn vriend en wil ook niet dat onze relatie eronder gaat lijden.
Wat ook niet mee helpt is dat onze baby niet doorslaapt en snachts nog een keer of 5/6 wakker wordt.
Bij mij is het dat het veel nauwer voelt en hoe dieper hij erin gaat hoe pijnlijker het is. Het voelt alsof er scheermesjes aan de binnenkant zitten waardoor het niet fijn is. Ik las wel naarmate je het vaker doet dat het minder wordt en weer zoals het was. Ik heb het ook met een arts besproken en die gaf als tip om het vaker te doen, dat dan je libido weer op gang komt. Desnoods blok je het in je agenda zei ze. Dit hebben we geprobeerd maar toen het weer pijnlijk werd is de lol er snel af helaas en is het voor mij maar ook voor hem niet fijn. Dus helaas geen tips maar wel erkenning
één maand geleden
Onze zoon is 18 weken, ook pas 2-3x seks gehad.. zou wel vaker willen maar inderdaad niet de energie of lust voor. De vorige keer deed het bij mij ook pijn. Voelde alsof het veel te strak aangespannen was bij mij. Ik ben maar minimaal ingescheurd met 1 mini hechting. Ben bij de bekkenbodemfysio geweest en heb wat oefeningen gekregen om de bekkenbodem beter te leren aan en ontspannen zodat er niet de hele tijd spanning op staat, ze heeft m'n stuitje recht gezet want die zat een beetje scheef en had mega veel spanning in m'n billen (ws als compensatie voor buikspieren hele zwangerschap tot nu)
Bleef een beetje bekkenpijn houden en dat is nu al een stuk minder.. binnenkort opnieuw proberen en vooral rustig aan doen en veel glijmiddel erbij, hopelijk voelt het beter.
Maar misschien is het ook een idee om een bekkenfysio te zien? Als je dat nog niet gedaan hebt. Want los van littekenweefsel heeft je bekkenbodem het ook heel zwaar gehad natuurlijk
één maand geleden
Vanuit hier vooral een reactie op heg libido verhaal.. een eerlijke reactie maar misschien niet hetgene waar je op hoopte.
Wij hebben een dochter van 3 en ons seksleven is echt niet meer geworden zoals voor kinderen. Natuurlijk is er hier en daar wel eens een opleving maar eerlijk is eerlijk, het zijn gewoon tropen jaren. Ik h b nog contact met moeders uit die geboorteclub en die hebben allemaal hetzelfde. Seks wordt iets wat veel minder van zelf gaat is mijn ervaring. Je bent moe, het is de hele dag zorgen, of er wordt door je kind al de hele dag aan je geplukt/iets van je verwacht. En op het moment dat kind en/of baby eindelijk slapen wil ik het liefst gewoon op de bank ploffen in joggingsbroek en een serie kijken.
Wat bij ons helpt is erover blijven praten. Bij mijn vriend is zijn libido ook minder geworden, wat het minder een probleem maakt. Maar wat wel belangrijk is, is om tijd voor elkaar ge maken. Ga eens op date night, spreek af dat je een avond gewoon thuis tijd maakt voor elkaar. Begin gewoon met samen douchen of een massage geven en kijk vanuit daar wat er komt. En het helpt ons ook om (niet heel sexy) af te spreken; dan en dan gaan we ervoor. Want als we het weer doen zeggen we altijd; dat moeten we vaker doen.
Ik hoop dat heg met je fysieke deel ook goed komt maar om me heen hoor ik ook genoeg dat dat gewoon tijd kost. Weet in ieder geval dag ‘maar 3x’ echt niet gek is en er genoeg stellen zijn die daar niet eens aan komen! Het is gewoon minder sexy weinig seks te hebben en daarom schreeuwen mensen het niet van de daken 😉
één maand geleden
Aanvulling; ik geloof dat het allemaal echt wel weer anders/beter wordt na deze tropenjaren bijvoorbeeld wanneer de kinderen wat zelfstandiger zijn/naar school gaan. Maar met een newborn voelt dat natuurlijk als pas over een eeuwigheid 😂😅
één maand geleden
Reactie op Noor_LB
Hier hetzelfde ook ingeknipt en onze zoon is 20 weken oud. Mijn libido is v ...
Bij mij voelt het ook een stuk nauwer!
“Fijn” dat meerdere hier dus tegenaan lopen..
Gelukkig heeft mn vriend er begrip voor, maar ik weet dat hij t ergens graag anders ziet, dus dat is sneu. Maar ik ga me voornemen om het vaker te proberen😅
één maand geleden
Reactie op judipudi
Onze zoon is 18 weken, ook pas 2-3x seks gehad.. zou wel vaker willen maar ...
Precies dit! Ik dacht inderdaad als dit veel langer blijft, ik misschien naar de huisarts zou gaan. Maar een bekkenfysio zou ik ook kunnen overwegen inderdaad! Glijmiddel gebruiken we inderdaad ook, en verlicht iets, maar het ongemakkelijke gevoel blijft wel aanwezig helaas..
Bedankt voor de tip!
één maand geleden
Reactie op saartje2024
Vanuit hier vooral een reactie op heg libido verhaal.. een eerlijke reactie ...
Ergens had ik al wel het idee dat m’n libido niet zomaar terug komt. Ik ben ook weer begonnen aan de pil, en ik had zonder pil ook gewoon echt veel meer zin.
We praten er gelukkig wel over en m’n vriend begrijpt me echt wel en wilt mij de tijd geven, maar ik merk ook wel dat hij het echt wel jammer vind haha.
Bedankt voor je woorden!
één maand geleden
Reactie op Linnie2024
Precies dit! Ik dacht inderdaad als dit veel langer blijft, ik misschien na ...
Ik zou inderdaad wel ergens hulp vragen want pijn bij seks is toch een signaal dat er iets niet helemaal goed zit, en misschien helpt voor sommige mensen het blijven proberen totdat het beter gaat maar ik wil toch niet dat mijn lichaam(of ik) seks ga associeren met pijn, want dan wordt de drempel hoger en is een associatie waar je noet makkelijk van af komt. dus ik vraag er het liefst zo vroeg mogelijk hulp bij - ik zal je laten weten hoe het de volgende x voelt hahaha
één maand geleden
Reactie op judipudi
Ik zou inderdaad wel ergens hulp vragen want pijn bij seks is toch een sign ...
Hahaha ik had het gedaan toen mn zoontje 7 weken was, en nu afgelopen weekend weer (TMI😂) maar het voelde eigenlijk nog hetzelfde 😂
één maand geleden
Goed dat je het wel hebt geopend, iets waar velen tegenaan lopen denk ik zo en niks om ons voor te schamen. Zoontje hier 19 weken en ook maar 3x (penetratie)seks gehad hoor. Eerste keer gestopt omdat het me te veel pijn deed nog (na 8 weken zoiets). Bekkenbodem was te gespannen, daardoor pijn als er iets in ging, logisch eigenlijk. Ook voelde de bekkenfysio wat stug littekenweefsel wat ook oorzaak kan zijn van de pijn. Oefeningen gekregen en tips om het weefsel wat te masseren en gaat wel wat beter sinsdien, nog steeds niet zoals eerst hoor maar mogelijk is het ook 1 van die dingen bij jou? En qua libido is het wel wat meer op gang gekomen moet ik zeggen, heb drie weken een katheter gehad dus toen sowieso geen seks kunnen hebben. Toen het daar onder weer een beetje hersteld was en niet meer bloedde begonnen met seks zonder penetratie. Komt nu ook nog vaker voor dan penetratie eigenlijk. Toch bang dat het weer pijn doet. En veel lekker knuffelen, soms ook gewoon lekker naakt zonder dat er dan iets gebeurd, voelt ook als intiem!
één maand geleden
Haha hier m’n zoontje 5 maanden bijna en moet er niet aan denken😂😭
Nee geen idee of je borstvoeding geeft, maar dat helpt echt niet mee met je libido dan. Bij m’n eerste heb ik het geprobeerd na 6 maanden: te gevoelig en niet meer geprobeerd. Toen gestopt met bv en merkte dat m’n libido ietsje terug kwam (nog niet veel). Maar het gevoelige bleef wel maar een vibrator (of voor de ander een andere extra stimulans) hielp heel erg met de gespannen Heid en de gevoelige perineum. Eigenlijk tot 2 jaar daarna bleef die gevoelig wel. Maar libido kwam na een tijd wel weer terug na de bv. Nog niet top maar genoeg voor mij.
Nu al helemaal geen zin in maar dat heeft meer redenen. Merk dat ik zelfs kriebelig word van m’n dochter die dan op m’n hand hijgt ofzo 💩 vette sensory overload.
Ik zou echt zeggen laat het los, evt wat extra stimulans als je het toch nog wilt proberen en loads glijmiddel!❤️
Houd er ook rekening mee dat de eerste jaren met kids voor een mamma’s libido zo anders kan zijn! Echt niet erg en dat heeft een partner gewoon te respecteren toch😊
één maand geleden
Reactie op coco1109
Haha hier m’n zoontje 5 maanden bijna en moet er niet aan denken😂😭
Nee g ...
Hahaha heel herkenbaar!
Ik geef vanaf het begin kv, dus daar zal het denk niet aan liggen. Denk wel dat de pil niet meewerkt ook!
We hebben ons nu voorgenomen om maar wat meer handwerk te doen, en nog niet echt penetratie. Eerst maar rustig opbouwen wanneer ik er zin in heb! Hij snapt me dan ook en heeft gelukkig geduld!!
één maand geleden
Bij mij was het eerst ook onprettig gevoelig maar naarmate je het vaker doet wordt dat als het goed is wel minder. Je moet je lichaam weer een beetje opnieuw leren kennen en als je het steeds maanden niet doet dan kan het op den duur ook tussen je oren gaan zitten omdat de drempel steeds hoger wordt. Na maanden hoort het volgens mij geen pijn meer te doen en zou je dit wellicht eens met de huisarts kunnen overleggen?
Mijn libido is door het geven van borstvoeding ook ver te zoeken maar ik blijf bewust wel actief minimaal één keer per week omdat ik niet wil dat mijn huwelijk eronder gaat lijden.
Ik heb het nooit geprobeerd maar ik zag toevallig vandaag bij de Etos: lucovitaal libido support voor vrouwen 1+2 gratis!😜😂
één maand geleden
Wat een fijn topic, dankjewel. Mijn libido is ook heel ver te zoeken. Heb gewoon de puf niet en daarnaast ook niet echt zin… mede doordat seks bij m’n lidteken (ook al waren het maar 2 hechtingen) nog steeds pijn doet en het voelt allemaal heel strak. We hebben nu 2 of 3 keer seks gehad en af en toe verwen ik hem even. Dat heeft zelfs m’n voorkeur momenteel. Vind het zo gek om te merken…
één maand geleden
Reactie op Ma25
Gebruiken jullie glijmiddel? Zo ja, welke is fijn?
Ja wij hebben gewoon die van durex! Werkt opzich prima!
één maand geleden
Reactie op pijlsje
Wat een fijn topic, dankjewel. Mijn libido is ook heel ver te zoeken. Heb g ...
Ja ik vind het ook wel echt vervelend! Voor mezelf én m’n vriend. Ik ga er vanuit dat het wel beter wordt, maar dat het dus gewoon ook tijd nodig heeft allemaal.
één maand geleden
Reactie op Loosha94
Hier ook met vacuum en knip en een flinke litteken. Sex is in het begin nog ...
En ja, libido is laag. Mede dankzij de gebroken nachten. En door dat het gevoelig is. Maar zoals iemand anders het ook heeft benoemd. Hoe vaker je het doet, hoe soepeler het gaat
één maand geleden
Een Bekkenfysio zou je idd goed kunnen helpen en kan je ook evt vertellen als er echt iets niet goed zit van binnen waar je evt. Verder mee zou kunnen.
Ook is je bekkenbodem super gevoelig in die zin dat het bij het minste of geringste (kan alleen al een gedachte zijn) op
slot gaat waardoor seks ook “onmogelijk” is.
Bij mijn dochtertje 3,5 jaar geleden ben ik ook zodanig ingeknipt, gehecht en hersteld dat ik na maanden nog niet grote afstanden kon lopen en
mijn werk (staand beroep) fatsoenlijk kon uitvoeren door de pijn die ik heel de dag in mijn vagina had. Uiteindelijk ben ik naar de Bergman kliniek gegaan en heb ik na 10 maanden een hersteloperatie gehad en kon ik na een week weer werken en had ik na volledig hersteld te zijn eindelijk geen pijn meer waarna seks ook weer mogelijk was. En het belangrijkste het gewoon kunnen functioneren in mijn dagelijkse leven zonder pijn.
En ook de reden dat ik deze keer een keizersnede heb gehad omdat ze niet iets kunnen blijven herstellen.
Dus ik zou er zeker verder mee gaan :)